Στα 105 εκατ. ευρώ περίπου «κλείνει» η συνολική αποζημίωση που θα λάβει η εταιρία Ολυμπία Οδός των Vinci, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ, δηλαδή η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την οδική σύμβαση παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
Σημειώνεται πως το μεγαλύτερο μέρος της αποζημίωσης αυτής πηγαίνει για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος που υλοποιεί το κοινοπρακτικό σχήμα των ΤΕΡΝΑ, Aktor και Άβαξ. Το θέμα είχε αναδείξει πρόσφατα το energodromio.gr.
Προ ημερών, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε τη «δέσμευση ποσού ύψους 104.432.000 ευρώ, για την πληρωμή της Αποζημίωσης Παραχωρησιούχου όπως προβλέπεται στην από 11/04/2025 Συμφωνία στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης εξαιτίας Γεγονότων Καθυστέρησης και Γεγονότος Ανωτέρας Βίας».
Ποσό 64,2 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί από το Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο έως 30/04/2025, δηλαδή έως αύριο Τετάρτη.
Το ποσό των 32,23 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί από το Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο εντός τριών εργασίμων ημερών από την έκδοση από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό της βεβαίωσης για την έναρξη της Λειτουργικής Χρήσης του πρώτου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου (εκτιμάται για το καλοκαίρι), ενώ τέλος το ποσό των 8 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί από το Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο εντός τριών εργασίμων ημερών από την έκδοση από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό της Βεβαίωσης για την έναρξη της Λειτουργικής Χρήσης του υπόλοιπου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου.
Όπως προκύπτει, προηγήθηκε η από 11/04/2025 συμφωνία μεταξύ αφ’ ενός του Ελληνικού Δημοσίου, αφ’ ετέρου της Ολυμπίας Οδού ως παραχωρησιούχου και εκ τρίτου της κατασκευαστικής κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση νωρίτερα του έργου, την αποκατάσταση των γεγονότων καθυστέρησης και την καταβολή των σχετικών αποζημιώσεων καθώς και την αποζημίωση του γεγονότος ανωτέρας βίας σύμφωνα με την 41/2024 Διαιτητική Απόφαση του έργου «Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος, τμήμα Πάτρα – Πύργος».
Γενικότερα, εγκρίθηκαν ποσό 18,1 εκατ. ευρώ για αποζημίωση παραχωρησιούχου για ανελαστικές δαπάνες, ποσό 33,23 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) για αποζημίωση παραχωρησιούχου για δαπάνες επιτάχυνσης και ποσό 53,1 εκατ. ευρώ για αποζημίωση παραχωρησιούχου για γεγονός ανωτέρας βίας.
Τέλος εργασιών στα τέλη του έτους
Όπως πρόσφατα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Δήμας, σημαντικό μέρος του οδικού άξονα θα παραδοθεί το καλοκαίρι και το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου έως το τέλος του 2025. Μιλώντας στο forum των Δελφών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωνε ότι «είναι ένα έργο το οποίο η τοπική κοινωνία και οι επισκέπτες της περιοχής το ζητούν έντονα και πολύ δικαιολογημένα. Ένας δρόμος καρμανιόλα, που από τον Δεκέμβριο του 2023 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εφαρμόσει αυξημένα μέτρα οδικής ασφαλείας, με αποτέλεσμα να έχουμε μειώσει εντυπωσιακά τα ατυχήματα. Αυτό, μάλιστα, θα λειτουργήσει ως πιλότος και για τα επόμενα έργα, τα οποία σχεδιάζουμε».
Τα πρώτα 65 χλμ. από τον Πύργο, βόρεια, μέχρι Αλισσό θα παραδοθούν έως το τέλος του Ιουλίου στην κυκλοφορία.
Από κει και πέρα μένουν 10 χλμ., ακόμη πιο βόρεια, φτάνοντας στο Μιντιλόγλι στην είσοδο της Πάτρας.
«Υπολογίζουμε ότι έως το τέλος του έτους θα παραδοθεί και αυτό, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Αθήνα με τον Πύργο», πρόσθετε ο κ. Δήμας.