MENU

«Κληρώνει» σήμερα η mega παραχώρηση του ΒΟΑΚ

Οι οικονομικές προσφορές μπορούν να ανέλθουν έως και τα 2 δισ. ευρώ

Ολοκληρώνεται σήμερα η διαγωνιστική διαδικασία για το μεσαίο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το οποίο αποτελεί την μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης της περιόδου, με την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των ενδιαφερομένων σχημάτων.

Το έργο αποτελεί μέρος του σπονδυλωτού αυτοκινητοδρόμου που θα διατρέχει το βόρειο τμήμα της μεγαλονήσου, το οποίο έχει εν μέρει χρηματοδοτική υποστήριξη από το ΤΑΑ (200 εκατ. ευρώ), κρατική χρηματοδότηση (600 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027), αλλά απαιτεί οικονομική συνεισφορά και από τον ανάδοχο (τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ).

Σημειώνεται επίσης πως η αναθέτουσα αρχή έχει συμπεριλάβει και προβλέψεις επιδότησης των διοδίων, παράμετρος που θα παίξει ρόλο στις τελικές προσφορές.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι προσφορές μπορούν να ανέλθουν έως και τα 2 δις. ευρώ. Το έργο έχει βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο (Χανιά έως το Ηράκλειο, μαζί με την προαίρεση από Κίσσαμο έως Χανιά, μήκους σχεδόν 190 χλμ) και το διεκδικούν η εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos και ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam.

Οι φάκελοι των τριών διεκδικητών είχαν κατατεθεί στις 8 Μαίου 2023, πριν τις εθνικές εκλογές, ωστόσο η σταδιακή αποσφράγιση ξεκίνησε πριν τη λήξη του 2023, οδηγώντας μάλιστα το ΥΠΟΜΕ να προχωρήσει σε δίμηνη παράταση ισχύος των προσφορών (έως τις 7 Μαρτίου 2024), προκειμένου αυτές να παραμείνουν σε ισχύ έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία αποσφράγισης και η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου.

Υπενθυμίζεται πως τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους την εταιρία ΑΚΤΩΡ για το πρώτο τμήμα και την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT για το δεύτερο.

Σχετικά Άρθρα