MENU

Κ. Μητσοτάκης: Η ανάπτυξη της Αθηναϊκής Ριβιέρας δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών

Μέχρι το φθινόπωρο του 2025 θα είναι έτοιμο το έργο - Από ποιος δήμους θα περνά

Τη σημασία της αστικής βιώσιμης κινητικότητας υπογράμμισε ο πρωθυπουργός κατά τη σημερινή (15/7) εκδήλωση στον Άλιμο για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος». Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στα στοιχήματα των πόλεων που απαιτούν μεταξύ άλλων την ενθάρρυνση του ποδηλάτου και διαφορετικές μορφές μετακινήσεων.

Μάλιστα δε δίστασε να ζητήσει από τους δημάρχους να είναι πιο τολμηροί στα δικά τους σχέδια αστικής βιώσιμης κινητικότητας. « Ναι, χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερους πεζόδρομους, χρειαζόμαστε πόλεις οι οποίες να είναι πιο φιλικές προς τους πεζούς και προς το ποδήλατο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να σημαίνει προσωρινά λιγότερο φιλικές προς το αυτοκίνητο αλλά αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία κινούνται πια όλες οι μεγάλες πόλεις» συμπλήρωσε.

Σημαντικό το αναπτυξιακό αποτύπωμα του έργου

Το έργο αποτελεί μέρος του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αφορά στην κατασκευή ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, από την «Εσπλανάδα» στο Μοσχάτο μέχρι το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι το «αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό. Είναι, όμως, ένα αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και νομίζω ότι το μεγάλο μέλημα είναι πώς θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε αυτή τη νέα ανάπτυξη η οποία δρομολογείται».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην έμφαση που δίνει η κυβέρνηση για την αναβάθμιση ων μέσων μαζικής μεταφοράς, με αιχμή τη σημαντική παρέμβαση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας. «Ήδη τα πρώτα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την Αττική, περιμένουμε ακόμα συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία, τα οποία θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2025» είπε.

Υπογράμμισε δε πως στόχος δεν είναι μόνο η αντικατάσταση των παλιών λεωφορείων με καινούργια σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία αλλά και η ενίσχυση της συχνότητας των δρομολογίων ώστε πράγματι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αποτελέσουν ένα ελκυστικό υποκατάστατο για το αυτοκίνητο.

Κλείνοντας επεσήμανε πως θα παρακολουθείται στενά η υλοποίηση του έργου και «δεσμευόμαστε να είμαστε εδώ στα εγκαίνια για να διατρέξουμε πια με το ποδήλατο -ως ποδηλάτης που είμαι, θα προτιμήσω το ποδήλατο από το τρέξιμο-, αυτόν τον νέο εμβληματικό ποδηλατόδρομο, ο οποίος πραγματικά νομίζω ότι θα προσδώσει μια τελείως διαφορετική εικόνα σε όλο το παράκτιο μέτωπο, αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων».

Aπό ποιους δήμους θα περνά ο ποδηλατόδρομος, πότε ολοκληρώνεται

Μέχρι το φθινόπωρο του 2025 η Αττική θα διαθέτει έναν ολοκληρωμένο παραλιακό πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, καθώς μία από τις πιο σημαντικές αστικές αναπλάσεις στο Λεκανοπέδιο, η δημιουργία ενιαίου πεζοδρόμου και ποδηλατοδρόμου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, από το Μοσχάτο μέχρι τη Βουλιαγμένη, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Βάσει της σύμβασης, η Περιφέρεια Αττικής αναλαμβάνει την ανάπλαση των 11,9 χλμ. από τα συνολικά 18 χλμ. της διαδρομής από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καθώς το υπόλοιπο κομμάτι εντάσσεται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο «SUB3.

Το φιλόδοξο αυτό έργο του νέου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, που αναμένεται να αλλάξει την εικόνα του παραλιακού μετώπου, αφορά στο κομμάτι της Αθηναϊκής Ριβιέρας από το Μοσχάτο έως τον Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.

Συγκεκριμένα:

  • 365 μ. στον Δήμο Καλλιθέας
  • 3.752 μ. στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου
  • 1.563 μ. στον Δήμο Αλίμου
  • 2.817 μ. στον Δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)
  • 821 μ. στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί) και
  • 2.646 μ. στον Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης

Σχετικά Άρθρα