MENU

Κ. Κυρανάκης για ΟΣΕ: Παραμένουν οι δυο μηχανοδηγοί – Προστίθεται κάμερα στην καμπίνα και επανέρχεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας

Ιεράρχηση παραβάσεων, προσλήψεις σε ΟΣΕ και ΡΑΣ μερικές απο τις βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που θα παρουσιαστούν στο υπουργικό την προσεχή εβδομάδα

Κατηγορηματικός ήταν ο αναπληρωτής υπουργός μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας στις φήμες για κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγού στις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες, ενόψει της παρουσίασης του σχετικού νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο την ερχόμενη Δευτέρα, 28 Απριλίου.

Όπως ξεκαθάρισε, «ουδέποτε τέθηκε θέμα αντικατάστασης ή κατάργησης του δεύτερου μηχανοδηγού στις αρτηριακές διαδρομές».

Αντίθετα, όπως ανακοίνωσε, το νέο νομοσχέδιο προβλέπει την ενίσχυση του σχήματος ασφαλείας, με την εγκατάσταση κάμερας εντός της καμπίνας μηχανοδηγού και την επιστροφή του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, ρόλος που είχε καταργηθεί το 2018.

Κάμερα στην καμπίνα: για λόγους διαφάνειας και ελέγχου

Η κάμερα, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, δεν αφορά επιτήρηση ή αξιολόγηση του μηχανοδηγού, αλλά εξυπηρετεί αποκλειστικά λόγους διαφάνειας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «θέλουμε να επιβεβαιώνεται ότι στην καμπίνα υπάρχουν πράγματι δύο μηχανοδηγοί, ότι δεν υπάρχει άλλο πρόσωπο ή αντικείμενο, και να υπάρχει εικόνα πριν και μετά από κάποιο συμβάν».

Η κάμερα θα είναι συνδεδεμένη με το νέο σύστημα γεωεντοπισμού και με την κάμερα πορείας, ώστε να υπάρχει άμεση πρόσβαση στα δεδομένα του δρομολογίου, με δυνατότητα ελέγχου ανά πάσα στιγμή, ειδικά σε περιπτώσεις παραβάσεων ή συμβάντων.

Επιστροφή του προϊσταμένου – «διευθυντής του τρένου»

Ο υπουργός ανακοίνωσε την επαναφορά του ρόλου του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, ο οποίος είχε καταργηθεί το 2018 από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο προϊστάμενος θα έχει εκπαίδευση μηχανοδηγού και σταθμάρχη και θα λειτουργεί ως διευθυντής της αμαξοστοιχίας, με δυνατότητα επικοινωνίας με το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας Κυκλοφορίας για κάθε επιχειρησιακή ανάγκη.

Νέος Γενικός Κανονισμός Κίνησης: ιεράρχηση παραβάσεων και αξιολόγηση προσωπικού

Ένα ακόμη βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου είναι η αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΓΚΚ). Για πρώτη φορά, όπως τόνισε ο κ. Κυρανάκης, οι παραβάσεις θα κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες: χαμηλού, μεσαίου και υψηλού κινδύνου.

Ανάλογα με το είδος και τη σοβαρότητα της παράβασης, θα προβλέπεται είτε:

  • επανεκπαίδευση,
  • αξιολόγηση ικανοτήτων,
  • είτε ακόμη και απομάκρυνση από τα καθήκοντα.

«Θα επιβραβεύονται όσοι εργάζονται με συνέπεια και αίσθημα καθήκοντος, και θα απομακρύνονται όσοι παίζουν με ανθρώπινες ζωές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ενίσχυση στελεχών και προσλήψεις σε ΟΣΕ, ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για άμεσες προσλήψεις σε ΟΣΕ, ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ, οι οποίες είχαν «παγώσει» επί σειρά ετών λόγω γραφειοκρατικών εμποδίων. Όπως σημείωσε, στόχος είναι η στελέχωση του σιδηροδρόμου με προσωπικό ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα ενισχύσει τη λειτουργία, τον έλεγχο και τη διαφάνεια του συστήματος.

Σχετικά Άρθρα