MENU

Κ. Χατζηδάκης: Τα Τέμπη φωτογράφισαν την απαράδεκτη κατάσταση του ΟΣΕ – Θα πάρουμε αποφασιστικές πρωτοβουλίες

Εντός του Απριλίου θα έρθει νομοσχέδιο που θα δώσει απαντήσεις ως προς τον τρόπο λειτουργίας του ΟΣΕ και της ασφάλειας των τρένων

Με ταχύτητα και αποφασιστικότητα θα τρέξει η κυβέρνηση το μεταρρυθμιστικό της πλάνο, προκειμένου να δοθούν λύσεις σε χρόνιες παθογένειες των υποδομών της χώρας. Μεταξύ αυτών και ο ΟΣΕ, η κατάσταση του οποίου «φωτογραφήθηκε» από την τραγωδία των Τεμπών.

Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, κάνοντας αναφορά στη λήψη πρωτοβουλιών, οι οποίες όμως θα «τρέξουν πιο γρήγορα και αποφασιστικά με ένα νομοσχέδιο που θα συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο στις 28 Απριλίου και που θα έρθει να απαντήσει στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και ως προς την ασφάλεια των τρένων και ως το προς το πώς θα λειτουργεί ο ΟΣΕ»

Προκήρυξη διαγωνισμού για ξένο φορέα

Όπως έγραφε και το energodromio.gr, προ των πυλών βρίσκεται ο διαγωνισμός για τον σιδηροδρομικό φορέα από το εξωτερικό, ο οποίος θα αναλάβει να συνδράμει τη νέα εταιρία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» στον μετασχηματισμό της, προετοιμάζοντας και το πεδίο για την παραχώρηση σε ιδιώτες της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Ο Οργανισμός θα πρέπει να έχει διεθνώς αποδεδειγμένη εμπειρία στον σιδηρόδρομο, ενώ θα αναλάβει τη στελέχωση της εταιρίας σε θέσεις management.

Στόχος είναι τα νέα στελέχη, τα οποία θα μπουν σε θέσεις μέσα στο οργανόγραμμα, να μπορέσουν να μεταδώσουν την εμπειρία ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου, «να βάλουν τάξη και να δώσουν προδιαγραφές», όπως ανέφερε και ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, για το εγχείρημα της παραχώρησης της συντήρησης της υποδομής σε επίπεδο δικτύου αλλά και συστημάτων ασφαλείας.

Στην κατεύθυνση αυτή θα υπάρξει ένα πολυετές service level agreement με ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας, με την Πολιτεία να εποπτεύει την ορθή εκτέλεση αυτών των συμβάσεων.

Στα σχέδια του υπουργείου είναι και η τοποθέτηση καμερών παντού, όπως σημείωσε, δηλαδή σε σταθμαρχεία, τρένα και άλλες υποδομές.

Πρώτη δοκιμή για το σύστημα ασφαλείας HEPOS

Ως προς τα συστήματα ασφαλείας, ήδη από την Πέμπτη (10/4) δοκιμάστηκε σε ένα τρένο το σύστημα ΗEPOS, με το οποίο το υπουργείο φιλοδοξεί να μηδενίσει την πιθανότητα σύγκρουσης.

Πρόκειται για ένα σύστημα, το οποίο χρησιμοποιούν οι τοπογράφοι και οι σεισμολόγοι, όπως εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός, και μπορεί να δώσει τη θέση επί εδάφους με ακρίβεια λίγων εκατοστών.

Το πρώτο τρένο που εξοπλίστηκε με τον συγκεκριμένο πομπό, αναχώρησε από τον Ρέντη με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να κάνει την πρώτη χαρτογράφηση σε επίπεδο εκατοστού του βασικού άξονα.

Με το σύστημα αυτό, δεν θα είναι δυνατός μόνον ο εντοπισμός της θέσης μιας αμαξοστοιχίας αλλά και πιθανών προβλημάτων επί της γραμμής, όπως για παράδειγμα λακκούβες, καθιζήσεις, κλπ.

Σχετικά Άρθρα