MENU

«Γκαζώνει» η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την υποδοχή της Αττικής Οδού

Σε πλήρη εξέλιξη οι προετοιμασίες και η οργάνωση του ομίλου για να αναλάβει τη παραχώρηση - λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου

Στη σύσταση δύο θυγατρικών εταιρειών, οι οποίες θα «υποδεχθούν» την Αττική Οδό – όποτε συντελεστεί η μεταβίβαση – προχώρησε ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως οριστικός ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται πως τόσο η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμούν πως είναι δύσκολη η ολοκλήρωση της μεταβίβασης πριν τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης (Οκτώβριος 2024) από την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, ωστόσο σειρά εκκρεμοτήτων που εκπληρώνονται συντηρούν την εκτίμηση πως τουλάχιστον η οικονομική συναλλαγή μπορεί να ολοκληρωθεί πριν τη λήξη του 2024.

Σημειώνεται πως μετά την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται η κύρωσή της από τη Βουλή, γεγονός που θα σηματοδοτήσει την υπογραφή της μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία ως γνωστόν επικράτησε στο διαγωνισμό με ποσό προσφοράς 3,27 δισ. ευρώ.

Η ολοκλήρωση είναι εξέχουσας σημασίας για τον κρατικό προϋπολογισμό, ο οποίος έχει υπολογίσει το συγκεκριμένο έσοδο για φέτος. Ως γνωστόν, το ποσό αυτό θα αξιοποιηθεί για τη μείωση του δημόσιου χρέους.

Ο κατασκευαστικός όμιλος πέρα από τις νομικές προετοιμασίες έχει εξασφαλίσει τη δανειακή υποστήριξη του τιμήματος με κοινοπρακτικό δάνειο 2,7 δισ. ευρώ, αλλά και τη χρηματοδοτική συμμετοχή με ίδια κεφάλαια από τα ταμειακά του διαθέσιμα.

Νέες θυγατρικές για την παραχώρηση

Σε ότι αφορά στα δύο συσταθέντα εταιρικά σχήματα, η  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ίδρυσε την Νέα Αττική Οδό Παραχώρηση και τη Νέα Αττική Οδό Λειτουργία, η οποία θα συμβληθεί με την πρώτη ώστε να αναλάβει το έργο της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου.

Και οι δύο οντότητες έχουν διάρκεια 30 ετών, ενώ η σύμβαση παραχώρησης είναι διάρκειας 25 ετών.   Το ιδρυτικό κεφάλαιο της παραχωρησιούχου εταιρείας ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ, ωστόσο πρόκειται να αυξηθεί στα 494 εκατ. ευρώ, λίγο πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου.

Ο βασικός μέτοχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δύναται να μεταβιβάσει εντός των πρώτων 5 ετών της διάρκειας της παραχώρησης ποσοστό έως 49% σε τρίτους επενδυτές, διατηρώντας ωστόσο καθόλη τη διάρκεια της σύμβασης το 51%. Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας απαρτίζεται από τον κ. Εμμ. Μουστάκας (πρόεδρος), και από τους Χ. Ζαρίμπα, Π. Λαζαρίδου, Β. Χουχουρέλου (μέλη).

Αντιστοίχως στη Νέα Αττική Οδό Λειτουργία, το τριμελές διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από τον κ. Π. Σουρέτη (πρόεδρο) και τους Ρ. Αντωνακόπουλο και Ν. Καταπόδη (μέλη), ενώ καταβεβλημένο ιδρυτικό κεφάλαιο ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ.

Δεδομένης της υψηλής αποδοτικότητας και της ανθεκτικότητας της Αττικής Οδού, το επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν σημαντικό κατά τη διαγωνιστική φάση, στην οποία επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Πάντως δεν είναι κρυφό, πως το ενδιαφέρον για την εκ των υστέρων μετοχική συμμετοχή από τρίτους επενδυτές στην Αττική Οδό διατηρείται ζωντανό.

Ασφαλώς τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μένει να φανεί αν τελικώς δεχθεί να διαθέσει μειοψηφικό ποσοστό, δεδομένου ότι έχει πλήρη χρηματοδοτική και λειτουργική επάρκεια για να εξυπηρετήσει τη σύμβαση.

Σχετικά Άρθρα