MENU

Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια μετατρέπονται σε υπαίθρια πάρκινγκ ΙΧ

Ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα «παρκάρουν» μέχρι και 18 μήνες

Η δραματική μείωση των πωλήσεων και τα προβλήματα στην αποθήκευση και την μεταφορά αποτελούν τις βασικές αιτίες που μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ εισαγόμενων αυτοκινήτων.

Σχετικό δημοσίευμα των Financial Times καταγράφει τη συγκεκριμένη τάση, καθώς η Κίνα έχει κυριολεκτικά πλημμυρίσει λιμάνια της Ευρώπης με εισαγόμενα αυτοκίνητα, με τις Αρχές και τις εταιρείες να είναι σε απόγνωση.

Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα, η αποθήκευση και η μεταφορά (logistics) σε συνδυασμό με την έλλειψη οδηγών φορτηγών «δημιουργούν» το κάδρο των βασικών προκλήσεων του κλάδου.

Η ευθύνη της Κίνας

Κορυφαία στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας μίλησαν στους FT, κάνοντας λόγο για κινέζικο «ντου» ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με εκπροσώπους της εφοδιαστικής αλυσίδας, ορισμένες εταιρείες δεν προχωρούν στην μεταφορά των αυτοκινήτων, εκτός κι αν αυτά πουληθούν, είτε σε κάποιον ιδιώτη, είτε σε κάποιον έμπορο/διανομέα.

Ανάμεσα στα άλλα, όπως λένε, υπάρχουν εταιρείες που κλείνουν ναυτιλιακά συμβόλαια μεταφοράς των οχημάτων αυτών στην Ευρώπη χωρίς όμως να έχουν προβλέψει πώς αυτά θα διακινηθούν στη συνέχεια, αφού φτάσουν στον προορισμό τους.

Το τελευταίο διάστημα η κατάσταση έχει ξεφύγει στο λιμάνι της Αμβέρσας, αποτελώντας την μεγαλύτερη πύλη εισόδου για τις εισαγωγές οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύονται τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, συλλέγονται στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων», δήλωσε εργαζόμενος στο εν λόγω λιμάνι.

Ορισμένα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας είπαν ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πουλούσαν τα οχήματά τους στην Ευρώπη τόσο γρήγορα όσο περίμεναν, γεγονός που επιδείνωσε το πρόβλημα. «Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν λιμάνια όπως χώρους στάθμευσης», είπε ένας διευθυντής της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονταν σε ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι και 18 μήνες, ενώ ορισμένα είχαν ζητήσει από τους εισαγωγείς να παράσχουν αποδείξεις για την περαιτέρω μεταφορά, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου.

Η πρόκληση των οδηγών

Τέλος, η έλλειψη αξιοπρεπούς αριθμού οδηγών για τα φορτηγά έρχεται να προστεθεί στην εξέλιξη του φαινομένου που περιγράφεται. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης. Η έλλειψη φορτηγών μεταφοράς οχημάτων είναι ένα πολύ κοινό πρόβλημα, ανέφερε πηγή των «FT», προσθέτοντας ότι πολλά από τα φορτηγά αυτά έχουν ήδη κλειστεί από την Tesla για τις μεταφορές δικών της οχημάτων.

Η ΒYD, η Great Wall, η Chery και η SAIC, έχουν βάλει μπροστά πλάνο για μεγάλη αύξηση των εξαγωγών στην Ευρώπη. Αυτό γίνεται τόσο για να διατηρήσουν τα εργοστάσιά τους στην Κίνα λειτουργικά όσο και για να επωφεληθούν από τη ζήτηση της ηπείρου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αναφέρεται.

Σχετικά Άρθρα