MENU

Έως το 2028 η ολοκλήρωση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης

Σε τροχιά υλοποίησης οδικά, περιβαλλοντικά και αντιπλημμυρικά έργα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Σε νέα εποχή στον τομέα των μεταφορών, εισέρχεται η Θεσσαλονίκη με τον διαγωνισμό για την υλοποίηση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου να έχει προγραμματιστεί για το 2025 και το έργο να έχει ορίζοντα υλοποίησης έως το 2028. Το έργο, πρόκειται να συνδέσει με ταχύτερο και ασφαλέστερο τρόπο τη δυτική πλευρά της πόλης με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και άλλους σημαντικούς προορισμούς, ενισχύοντας το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, αναφέρθηκε στο έργο του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον απολογισμό των πεπραγμένων της Περιφερειακής Αρχής για το 2024.

Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα, το έργο αυτό αναγνωρίζεται ως στρατηγικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη και πρόκειται να συμπληρώσει το δίκτυο των συγκοινωνιών, παρέχοντας το μοναδικό πλεονέκτημα της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης από το αεροδρόμιο έως το Δήμο Χαλκηδόνος, με συνδυασμένα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο Δυτικός Προαστιακός θα εξυπηρετήσει χιλιάδες κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης, φοιτητές και εργαζομένους στο ΔΙΠΑΕ, εργαζομένους στη ΒΙΠΕΘ και στις μεταποιητικές επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής. Ο κ. Γιουτίκας υπογράμμισε ότι το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό για την πόλη, καθώς θα συμβάλει στην ανάπτυξή της και θα προσφέρει ευρεία κοινή ωφέλεια.

Έργα οδικών υποδομών

Εκτός από τον Δυτικό Προαστιακό, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχωρά σε σειρά σημαντικών παρεμβάσεων στον τομέα των οδικών υποδομών της πόλης. Συγκεκριμένα, προγραμματίζονται:

  • Εργασίες αναβάθμισης και αισθητικής αναβάθμισης της οδού Λαγκαδά, από το ύψος του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά έως τον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου, μιας από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Οι εργασίες περιλαμβάνουν ασφαλτοστρώσεις, τεχνικές ανακατασκευές και έργα αισθητικής αναβάθμισης τόσο της οδού Λαγκαδά όσο και των κάθετων οδικών αξόνων προς αυτήν.
  • Αναβάθμιση, ανακατασκευή και συντήρηση των 80 χιλιομέτρων της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το ύψος του Δερβενίου έως τα όρια με τον νομό Καβάλας. Ο άξονας αυτός είναι καθημερινά επιβαρυμένος με υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους, και η παρέμβαση αυτή θεωρείται καίριας σημασίας για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
  • Ολοκλήρωση της ανακατασκευής της κεντρικής οδικής αρτηρίας που συνδέει την Περαία με τη Ν. Μηχανιώνα και πραγματοποιήθηκαν τεχνικά έργα στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις μεταφορές στη ΒΙΠΕΘ, τις εταιρίες logistics και τις μετακινήσεις των κατοίκων στους Δήμους Δέλτα και Χαλκηδόνος.

Περιβαλλοντική αναβάθμιση και αντιπλημμυρικά έργα

Η Περιφέρεια Θεσσαλονίκης δεν περιορίζεται μόνο σε τεχνικές υποδομές, αλλά προχωρά και σε σημαντικά έργα αισθητικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, πραγματοποιούνται:

  • Εκβάθυνση της τεχνητής λίμνης του Κ. Σχολαρίου, η οποία εξατμίστηκε το καλοκαίρι και εξαφανίστηκε από το χάρτη.
  • Δημιουργία χώρου στάθμευσης 400 θέσεων από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, δίπλα στον τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης.
  • Ενίσχυση του φωτισμού στην κεντρική νησίδα της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας, στο ύψος του αεροδρομίου «Μακεδονία».
  • Ολοκλήρωση έργων καθαρισμού και αντιπλημμυρικής προστασίας στο ρέμα της Ν. Απολλωνίας και στην επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης – Ασβεστοχωρίου – Χορτιάτη.

Οι επενδύσεις και οι παρεμβάσεις που πραγματοποιούνται στην περιοχή της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνουν τόσο μεγάλα έργα υποδομής όσο και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Η ολοκλήρωση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου αναμένεται να συμβάλει στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου, δίνοντας λύσεις στους πολίτες και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις στην πόλη.

Η συνολική στρατηγική για τη Θεσσαλονίκη προβλέπει:

  • Συνεχιζόμενη αναβάθμιση του οδικού δικτύου για την ενίσχυση της κυκλοφοριακής ικανότητας της πόλης και της ασφαλούς μετακίνησης.
  • Συστηματική εργασία για την περιβαλλοντική προστασία και την αναβάθμιση των δημόσιων χώρων.
  • Δημιουργία καλύτερων συνθηκών για τη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Με την ολοκλήρωση των έργων αυτών, η Θεσσαλονίκη καθίσταται πιο σύγχρονη και βιώσιμη, ενισχύοντας τη θέση της ως κομβικό σημείο μεταφορών και ανάπτυξης στην περιοχή.

Σχετικά Άρθρα