Εντός χρονοδιαγράμματος βρίσκεται η εξέλιξη εργασιών στον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, να επισκέπτεται σήμερα (15/11) τα εν λόγω εργοτάξια κατασκευής.
Υπενθυμίζεται πως το συνολικό μήκος του άξονα φτάνει τα 24 χλμ. και διακρίνεται σε δυο υποτμήματα: Το «Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς» και το «Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα».
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δυο σηράγγων μήκους περίπου 4.600 μέτρων (2,15 χλμ. και 2,46 χλμ. αντίστοιχα), επτά γεφυρών και έξι ισόπεδων κόμβων.
Το σύνολο των μελετών του έργου έχει υποβληθεί και στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται ο έλεγχος και η έγκριση αυτών, ενώ ταυτοχρόνως εκτελούνται χωματουργικές εργασίες σε τμήματα αυτού και έχουν κατασκευαστεί οδοί πρόσβασης προς τα τεχνικά του έργου και τα στόμια εισόδου και εξόδου των σηράγγων.
Επιπλέον, έχει προχωρήσει η κατασκευή κάποιων γεφυρών, μετά την έγκριση των σχετικών μελετών, καθώς και οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή των στομίων εισόδου των σηράγγων.
Για τις ιδιωτικές εκτάσεις, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη. Έχει απορροφηθεί το 15% του οικονομικού αντικειμένου του έργου.
Επίσης, κατασκευάζεται το τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, μήκους περίπου 4 χλμ.
Στην παρούσα φάση έχουν υποβληθεί οι μελέτες του έργου στο σύνολό τους, εκτελούνται πρόδρομες χωματουργικές εργασίες και κατασκευάζονται τεχνικά έργα και τοίχοι αντιστήριξης. Η διαδικασία συντέλεσης των απαλλοτριώσεων βρίσκεται εν εξελίξει και αναμένεται η παρακατάθεση στους δικαιούχους.
Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025, με την πρόοδο υλοποίησης να είναι, σήμερα, στο 20%.
Χ. Σταϊκούρας: «Ικανοποιητική η πορεία εργασιών παρά τα εμπόδια»
«Επισκεφθήκαμε, σήμερα, εργοτάξια που εκτελούν εργασίες σε ένα σημαντικό έργο, τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα. Η πορεία των εργασιών, παρά τα εμπόδια, εξελίσσεται ικανοποιητικά και θα επιταχυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, αφού έχουν αντιμετωπιστεί, σχεδόν, όλες οι υφιστάμενες δυσκολίες.
Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί, όπως είχαμε δεσμευτεί, το καλοκαίρι του 2027».