Με σταθερούς ρυθμούς προχωρά η μεγάλη επένδυση, ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, που υλοποιούν από κοινού ο αμερικανικός οίκος Hard Rock και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Ελληνικό και αφορά στη δημιουργία του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος Integrated Casino Resort – IRC.
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες και το προσεχές διάστημα ακολουθούν οι θεμελιώσεις του έργου. Καθοριστική για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συγκροτήματος θα είναι η έκδοση των πολεοδομικών αδειών, εξέλιξη που αναμένεται στις αρχές του 2025.
Από εκεί κει πέρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργο Περιστέρη, θα χρειαστούν 3 με 3,5 χρόνια για την ανέγερση και λειτουργία του τουριστικού συγκροτήματος, το οποίο θα είναι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.
Η συνολική δομημένη επιφάνεια του IRC θα ανέρχεται σε 128.886 τ.μ. και θα αποτελείται από 42 ορόφους, συνολικού ύψους 190 μέτρων.
Ειδικότερα, το τουριστικό συγκρότημα θα αποτελείται από:
Επισημαίνεται πως την επένδυση υλοποιούν μέσω της κοινής εταιρίας Integrated Resort Complex Ελληνικού Α.Ε. οι δύο εταίροι (51% συμμετοχή η Hard Rock και 49% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ενώ την κατασκευή έχει αναλάβει η τεχνική εταιρία ΤΕΡΝΑ.
Κρίσιμη παράμετρος οι οδικές προσβάσεις
Πέρα από την κατασκευή του συγκροτήματος, το οποίο θα αποτελέσει ένα μοναδικό τουριστικό προορισμό στην Ευρώπη, κρίσιμη παράμετρος που απασχολεί τους επενδυτές αποτελεί το θέμα της πρόσβασης σ’ αυτό, κυρίως από το αεροδρόμιο Αθηνών.
Λύση στο εν λόγω ζήτημα δίνει η προτεινόμενη επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, έργο για το οποίο έχουν ήδη γίνει σχετικές μελέτες στο πλαίσιο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας (σήραγγας Ηλιούπολης) μήκους περίπου 3 χλμ., με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται περισσότερα από 30 λεπτά της ώρας.
Το κόστος του έργου εκτιμάται στο επίπεδο των 500 εκατ. ευρώ και θα συνδέσει την περιοχή του Ελληνικού και τις υποδομές που θα αναπτυχθούν στον χώρου του πρώην αεροδρομίου με το σημερινό Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών που αποτελεί τη σημαντικότερη πύλη για το τουριστικό ρεύμα στη χώρα.