MENU

Έγκριση από το ΥΠΟΜΕ για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών υποδομών στη Θεσσαλία

Με ήδη μεγάλη καθυστέρηση, αναμένονται πλέον οι δημοπρατήσεις για τις κρίσιμες επεμβάσεις ύψους 450 εκατ. ευρώ

Την έγκριση του προσδιορισμού και εξειδίκευσης του φυσικού αντικειμένου για τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών στη Θεσσαλία από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σχετική του απόφαση, φέρνοντας πιο κοντά ενδεχομένως τις δημοπρατήσεις των συγκεκριμένων έργων.

Πρόκειται για έργα αθροιστικού ύψους περίπου 450 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν ήδη επιμεριστεί και σύμφωνα με την αγορά θεωρούνται «ώριμα», αλλά ωστόσο δεν έχουν ακόμη δημοπρατηθεί παρά το γεγονός ότι αυτό αναμένονταν ήδη από την περασμένη Άνοιξη.  

Στα μέσα Ιουλίου 2024 ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος είχε αναφέρει στη Βουλή ότι εξασφαλίστηκε η αύξηση του ορίου των απαραίτητων πιστώσεων για αυτά τα έργα από το υπουργείο Οικονομικών, ωστόσο ακόμη δεν έχουν εξασφαλιστεί οι σχετικές πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Υπενθυμίζεται ότι για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλία θα διοχετευθούν επίσης πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ύψους 600 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα τα έργα αφορούν στην αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες Daniel και Elias’ με προϋπολογισμό 173,6 εκατ,ευρώ (με ΦΠΑ). Επίσης στην αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, με προϋπολογισμό 57,66 εκατ, ευρώ (με ΦΠΑ).

Με προϋπολογισμό ύψους 181,66 εκατ. ευρώ ακολουθεί επίσης το έργο αποκατάστασης της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου.

Προβλέπονται επίσης οι εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) με προϋπολογισμό 1,86 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), και τέλος εργασίες αποκατάστασης των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) με προϋπολογισμό 37,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). 

Σημειώνεται πως όταν υπάρξουν οι δημοπρατήσεις των εν λόγω έργων (με διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος προς τους κατασκευαστικούς ομίλους), θα προηγηθούν οι μελέτες και μετά θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Σχετικά Άρθρα