MENU

Διαγωνισμός – εξπρές για τις εγκαταστάσεις φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Ρέντη – Βοτανικό

Το κόστος της σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση των φορτιστών ανέρχεται στα 8,5 εκατ. ευρώ

Με διαδικασίες κατεπείγοντος θα προχωρήσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης για τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προσθέσει στο στόλο της με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης (leasing).

Ο σχετικός ηλεκτρονικός διεθνής διαγωνισμός βγήκε στον αέρα πριν λίγες ημέρες και αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης των 100 νέων ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια Αγίου Ιωάννη Ρέντη και Βοτανικού.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί με την ανοικτή διαδικασία και μάλιστα – όπως αναφέρεται –  «με σύντμηση προθεσμιών, λόγω επείγοντος εξαιτίας του γεγονότος ότι υφίσταται κίνδυνος βλάβης από την παράλειψη φόρτισης των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για χρονικό διάστημα πέραν των τριών μηνών».

Υπενθυμίζεται ότι στο διάστημα αυτό θα πρέπει να έχουν παραληφθεί από την ΟΣΥ τα νέα λεωφορεία όπως ορίζουν οι συμβατικοί όροι και το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης με την Εθνική Leasing για την απόκτηση 300 οχημάτων, εκ των οποίων τα 100 θα είναι ηλεκτρικά.

Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις φόρτισης, επισημαίνεται ότι λόγω των λειτουργικών απαιτήσεων του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφέρεια Αττικής, της έκτασης και της μορφής του δικτύου των αστικών οδικών μέσων, την άμεση ανάγκη προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων και προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις σχετικά με τις διαδικασίες χωροθέτησης των ηλεκτρικών φορτιστών σε σημεία του οδικού δικτύου, η φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα πραγματοποιείται στα αμαξοστάσια με φορτιστές βραδείας φόρτισης των 90KW.

Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τις ηλεκτρικές υποδομές που αφορούν στις νέες ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με την προσθήκη εξωτερικών compact υποσταθμών (Κιόσκια) με τους αντίστοιχους εξωτερικούς ηλεκτρικούς πίνακες για την τροφοδοσία των προστιθέμενων ηλεκτρικών παροχών για τους νέους φορτιστές των ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 8,52 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ θα ανατεθεί με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, αποκλειστικά βάσει της τιμής (χαμηλότερη τιμή).

Η κατακύρωση της προμήθειας θα γίνει στον προμηθευτή που θα προσφέρει τη χαμηλότερη προσφορά για το σύνολο του συμβατικού αντικειμένου.

Σε περίπτωση που υποβληθεί μόνο μία παραδεκτή προσφορά, θα ακολουθηθεί διαδικασία διαπραγμάτευσης/βελτίωσής της και εάν δε βελτιωθεί, η ΟΣΥ έχει δικαίωμα να ματαιώσει την διαδικασία ανάθεσης, για το συγκεκριμένο είδος, εφόσον, κατά την κρίση της δεν έχει εξασφαλιστεί επαρκής ανταγωνισμός.

Δικαίωμα προσαύξησης του αριθμού των φορτιστών 

Στην εκτιμώμενη αξία της σύμβασης συμπεριλαμβάνεται και δικαίωμα προαίρεσης προσαύξησης της ποσότητας έως 15% σε περίπτωση ρητά καθορισμένης επαύξησης του φυσικού αντικειμένου καθώς επίσης και ρήτρας αναθεώρησης της ποσότητας με μονομερή δήλωση της ΟΣΥ έως 15% για την προσαύξηση της ποσότητας, καθώς επίσης και δικαίωμα περιορισμού έως 50% για μείωση της ποσότητας, πάντοτε εντός του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η προσφορά πρέπει να καλύπτει το σύνολο της προμήθειας συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης/τοποθέτησης και όχι μόνο κάποιο τμήμα της, ενώ οι οικονομικοί φορείς, πριν την υποβολή της προσφοράς τους, υποχρεούνται σε επίσκεψη των χώρων όπου θα τοποθετηθεί ο εν λόγω εξοπλισμός προκειμένου να λάβουν πλήρη γνώση ως προς τις χωροταξικές συνθήκες.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης της προμήθειας και εγκατάστασης του συμβατικού αντικειμένου, ορίζεται στους τρεις μήνες από την παράδοση των αμαξοστασίων ελεύθερων στον ανάδοχο.

Να σημειωθεί ότι οι νέες εγκαταστάσεις αφορούν τα νέα οχήματα που προκύπτουν από τη σύμβαση που υπέγραψε η εταιρία με την Εθνική Leasing για την προμήθεια 300 καινούργιων λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μέσω μίσθωσης διάρκειας 10 ετών με δικαίωμα προαίρεσης ενός έτους.

Σύμφωνα με αυτήν, στο στόλο της ΟΣΥ θα προστεθούν:

– 100 πετρελαιοκίνητα αρθρωτά λεωφορεία, 18 μέτρων.

– 100 πετρελαιοκίνητα λεωφορεία, 12 μέτρων.

– 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, Midi 8,6 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.

Στη Σύμβαση προβλέπεται η παράδοση του 30% του συνόλου των λεωφορείων στο επόμενο τρίμηνο και των υπολοίπων στους πρώτους μήνες του 2025.

Σχετικά Άρθρα