MENU

Χρ. Σταϊκούρας: Στοχεύουμε σε έναν αποδοτικό σχεδιασμό των μεταφορών με τον συνδυασμό Μετρό Θεσσαλονίκης και αστικών

Ζητούμενο η επιτάχυνση της ενιαίας και βέλτιστης συγκοινωνιακής εμπειρίας για τους πολίτες

Πρόσωπο αλλάζει η Θεσσαλονίκη, με το νέο συγκοινωνιακό σχέδιο που παρουσίασε σήμερα (25/10), ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε εκδήλωση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της πόλης.

Στόχος του σχεδίου είναι η συνδυασμένη λειτουργία του νέου Μετρό Θεσσαλονίκης με τις αστικές λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας την ενιαία, βέλτιστη συγκοινωνιακή εμπειρία για τους πολίτες.

Ανανεωμένο Δίκτυο Μετακινήσεων

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, με την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, η πόλη αποκτά ένα σύγχρονο και περιβαλλοντικά φιλικό σύστημα μεταφορών. Το Μετρό, που αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2024, θα συμπληρώνεται από 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία ήδη εξυπηρετούν τις ανάγκες της πόλης. Παράλληλα, τροποποιούνται 10 λεωφορειακές γραμμές και δημιουργείται μία νέα για τη βέλτιστη συνδεσιμότητα.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, τόνισε ότι η υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης, θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων και θα ενισχύσει την ποιότητα εξυπηρέτησης των επιβατών. «Η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων θα γίνει πολύ καλύτερη», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Προσθήκες και Βελτιώσεις στις Συγκοινωνίες

Η Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, αναφέρθηκε στη στρατηγική προσέγγιση της κυβέρνησης για τη συνολική αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης. Η ανανέωση του στόλου, η πρόσληψη 190 νέων οδηγών και οι συνεργασίες με ιδιώτες για τον έλεγχο κομίστρων αποτελούν τις βάσεις για την αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού χάρτη.

Το πλάνο περιλαμβάνει και την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά με 5 επιπλέον σταθμούς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025. Ειδικότερα, προβλέπεται η ενσωμάτωση στάσεων μετεπιβίβασης, που θα αποσυμφορήσουν το κέντρο της πόλης, επιτρέποντας παράλληλα την εύκολη σύνδεση του Μετρό με τα λεωφορεία.

Η στρατηγική αυτή για βιώσιμη κινητικότητα αποσκοπεί στην αύξηση της χρήσης ασφαλών και οικονομικών μέσων μαζικής μεταφοράς, κάνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη απλούστερες και πιο αξιόπιστες.

Η ομιλία του υπουργού

Αντικείμενο της σημερινής εκδήλωσης, που διοργανώνει ο ΟΣΕΘ, είναι η παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη.

Του νέου συγκοινωνιακού χάρτη που γίνεται πραγματικότητα, εν όψει και της έναρξης λειτουργίας του Μετρό, στοιχεία που αλλάζουν την πόλη.

Ο στόλος των αστικών λεωφορείων ανανεώνεται ενώ, σε περίπου έναν μήνα από τώρα, η πόλη θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια, μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover.

Από την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεσμευθήκαμε ότι ο ΟΣΕΘ θα αναλάβει δράση για τον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.

Τότε, είχαμε πει ότι θα εργαστούμε, όλοι μαζί, με σχέδιο, μεθοδικότητα και επιμονή, προκειμένου να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες της δημόσιας συγκοινωνίας και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη.

Και τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας δεν είναι αμελητέα:

Ως προς τα λεωφορεία:

1ον. Κυκλοφορούν τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τα οποία ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ.

2ον. Δρομολογείται διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση επιπλέον λεωφορείων, για 10+5 έτη.

3ον. Προχωρούν οι διαδικασίες για τη συνολική ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, με leasing.

4ον. Έγιναν προσλήψεις, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ.

5ον. Ενισχύεται ο ΟΑΣΘ με ιδιώτες ελεγκτές, καθώς ήδη χθες υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο που αναλαμβάνει να συνεπικουρεί με 60 άτομα τους δημόσιους ελεγκτές του ΟΑΣΘ στον έλεγχο κομίστρου.

6ον. Αντικαθίστανται, από τον ΟΑΣΘ, 18 μισθωμένα λεωφορεία του 2009, με ισάριθμα νεότερα, τα 13 από τα οποία διαθέτουν ήδη πινακίδες και βγαίνουν άμεσα στην κυκλοφορία, ενώ τα υπόλοιπα 5 θα δρομολογηθούν τις επόμενες μέρες.

Ως προς το Μετρό:

1ον. Θα παραδοθεί στους πολίτες η βασική γραμμή, με 13 σταθμούς, στις 30 Νοεμβρίου 2024.

2ον. Δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με 5 πρόσθετους σταθμούς, μέχρι το τέλος του 2025.

Η διαμόρφωση του νέου, λειτουργικού και έξυπνου συγκοινωνιακού χάρτη για τη συμπρωτεύουσα αποτελεί μία σημαντική πρόκληση.

Στόχος είναι ο ορθολογικός συνδυασμός της λειτουργίας του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη.

Τα δύο μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλο-τροφοδοτούμενα, για την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους.

Σε αυτή την κατεύθυνση:

·         Τροποποιούνται 10 λεωφορειακές γραμμές.

·         Δημιουργείται μία νέα γραμμή.

·         Προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων στον σταθμό «Νέα Ελβετία» για την εξυπηρέτηση γραμμών που διέρχονται από το σημείο.

·         Αποσυμφορείται το κέντρο από σταθμούς μετεπιβίβασης.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός θα αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών, οικονομικών και ασφαλών μέσων μαζικής μετακίνησης.

Και ότι την ημέρα που θα παραδοθεί το Μετρό, θα έχουμε διασφαλίσει την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων.

Είναι δεδομένο πως, ακόμη και άριστος να είναι ο προγραμματισμός, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις.

Οφείλουμε, όμως, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή προεργασία.

Γιατί ο στόχος είναι να γίνει η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων καλύτερη. 

Σχετικά Άρθρα