Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου FlyOver, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.
O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι: «Το FlyOver είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Οι παρεμβάσεις αφορούν σε:
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Από το διοικητήριο, του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης, στη Θεσσαλονίκη, βρέθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η πόλη εξαιτίας των εργοταξίων που έχουν εγκατασταθεί θα ήταν πραγματικότητα σε ένα διάστημα τριών ετών από σήμερα, ενώ με την κατασκευή του FlyOver, η αναστάτωση των πολιτών θα είναι παροδική και το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα λυθεί.
Επιπλέον, όπως τόνισε, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι δίπλα στους φορείς της πόλης και θα συνδράμει όπου χρειάζεται είτε με δικούς του μηχανισμούς είτε και οικονομικά, προκειμένου να γίνει ότι είναι καλύτερο για την πόλη.
Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του κ.Ταχιάου:
Λόγω εντοπιότητος παρακολουθώ εκ του σύνεγγυς τις συζητήσεις για το FlyOver και πραγματικά, εντυπωσιάζομαι, γιατί διαπιστώνω ότι πολλές φορές αυτές γίνονται σαν να μιλάμε για μία πόλη η οποία βρίσκεται εν κενώ.
Η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει ξανά να αντιμετωπίζει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εάν δόθηκε η εντύπωση, στη διάρκεια της κρίσης και του κορονοϊού, ότι τα πράγματα βαίνουν καλώς και ότι το μόνο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης ήταν οι καταλήψεις από τα εργοτάξια του Μετρό, αυτή είναι εσφαλμένη. Η κυκλοφορία αυξάνεται και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Τα αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται και η μόνη λύση, εκτός των υπολοίπων παρεμβάσεων για την αποτροπή της εισόδου των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, ήταν να επεκταθεί ο περιφερειακός. Έτσι, επελέγη η λύση του FlyOver.
Η λύση του FlyOver είναι αυτή η οποία θα μας επιτρέψει να μην ζούμε σε περίπου 3 χρόνια από σήμερα, μέχρι τότε δηλαδή που θα τελειώσουν οι εργασίες, υπό συνθήκες όπως αυτές, που διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν επί του παρόντος, λόγω της εργοταξιακής κατάληψης.
Παρόλα αυτά, η συζήτηση ανακυκλώνεται, αλλά αυτό είναι μία παθογένεια της πόλης την οποία δεν θα λύσουμε τώρα. Μόλις το Μετρό παραδοθεί, τον Νοέμβριο, θα γίνει σαφές ότι και στη Θεσσαλονίκη τα έργα τελειώνουν. Και σας παρακαλώ να έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη ότι αν δεν υπάρχουν άλλες επιπλοκές οι οποίες θα προκληθούν σκοπίμως, εξυπηρετώντας κάποια ιδιοτελή συμφέροντα, θα έχουμε την παράδοση του FlyOver στο χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει.
Είμαστε όμως σήμερα εδώ κυρίως για έναν δεύτερο λόγο. Γιατί η Θεσσαλονίκη δεν βρίσκεται εν κενώ. Υπάρχουν συγκεκριμένες δημόσιες αρχές οι οποίες έχουν συγκεκριμένους ρόλους. Είναι όλες απολύτως επαρκείς και κατάλληλες να παίξουν αυτό το ρόλο και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι εδώ για να συνδράμει και με τους δικούς του μηχανισμούς αλλά και οικονομικά, όπου χρειαστεί, για να μπορέσουν τόσο η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, που έχει την ευθύνη της διαχείρισης και συντονισμού της κυκλοφορίας αλλά και του συντονισμού της σηματοδότησης, όσο και οι Δήμοι που έχουν τις δικές τους ευθύνες σε ότι αφορά και τις κανονιστικές πράξεις αλλά και τις φορτοεκφορτώσεις αλλά και άλλες παρεμβάσεις μέσα στην πόλη, να μπορέσουν να υπηρετήσουν το ρόλο τον οποίο εξ’ ορισμού έχουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαστε εδώ. Και αυτό το οποίο επελέγη είναι να υπάρχει ένα συντονιστικό όργανο το οποίο θα φέρει προς διαβούλευση πριν φτάσουν στο Υπουργείο προς έκδοση, οι αποφάσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει η πόλη με καλύτερους ρυθμούς, ενόψει του FlyOver.
Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους συμπολίτες μας, Θεσσαλονικείς και αυτό που πρέπει να πούμε, είναι ότι «μαγικό ραβδάκι» το οποίο ξαφνικά θα ανατρέψει εντελώς τις επιπτώσεις ενός έργου το οποίο εκτελείται, δεν υπάρχει. Είναι σαφές ότι η πόλη θα βρίσκεται σε μια αναστάτωση για ένα χρονικό διάστημα αλλά είναι επίσης ξεκάθαρο ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να μπορέσει ο χρόνος να βραχυνθεί, αλλά κυρίως για να νιώσουν οι πολίτες ότι αυτό το οποίο έρχεται θα είναι κάτι καλύτερο για τους ίδιους και για την πόλη μας.