MENU

Χρ. Σταϊκούρας: Εντός του 2026 θα είναι έτοιμη η γραμμή 4 του Μετρό

Έως το καλοκαίρι του 2025 η ένταξη 950 νέων λεωφορείων στην Αττική

Τον σχεδιασμό για τη βελτίωση των συγκοινωνιών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την αναβάθμιση της καθημερινής τους μετακίνησης.

Οι αναγκαίες παρεμβάσεις καλύπτουν το σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και σημαντικά έργα υποδομής.

Μετρό Αττικής

Το μετρό της Αθήνας θα υποστεί σημαντικές βελτιώσεις, με τα εξής βήματα:

  • Γραμμή 4: Η κατασκευή της Γραμμής 4 συνεχίζεται με τον μετροπόντικα να εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρώσει τις εργασίες του μέχρι το τέλος του 2026. Αυτή η γραμμή αναμένεται να ανακουφίσει τη βαριά κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.
  • Γραμμές 2 και 3: Σχεδιάζεται η ανακαίνιση των συρμών, καθώς από τους 52 συρμούς στις δύο αυτές γραμμές, 20 είναι γαλλικοί και ηλικίας 25 ετών, χωρίς κλιματισμό. Η αναβάθμιση αυτών των συρμών είναι κρίσιμη για την αναβάθμιση του συστήματος.
  • Νέοι Συρμοί: Ο Υπουργός ανέφερε ότι αναζητούνται πόροι για τη χρηματοδότηση νέων διαγωνισμών για νέους συρμούς, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του μετρό.
  • Αναβάθμιση Γραμμής 1: Στην Γραμμή 1, αναβάλλεται η αναβάθμιση 14 συρμών, με τον πρότυπο συρμό να είναι έτοιμος μέχρι το Δεκέμβριο του 2024.
  • Προβλήματα Σταθμών και Ανελκυστήρων: Χρειάζονται και σημαντικές παρεμβάσεις στους ανελκυστήρες και στους σταθμούς, οι οποίοι χρήζουν συντήρησης, καθώς κάποιες από τις εγκαταστάσεις έχουν κλείσει για πάνω από 25 χρόνια.
  • Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Κατασκευάζεται και ο Προαστιακός της Δυτικής Αττικής, ενισχύοντας τη σύνδεση των περιοχών αυτών με το κέντρο της Αθήνας.

Νέα λεωφορεία στην Αττική

Ένα από τα βασικά μέτρα για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην Αττική είναι η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. 270 νέα λεωφορεία έχουν ήδη τεθεί σε κυκλοφορία, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα ενταχθούν στον στόλο ακόμα 950 νέα λεωφορεία.

Η ανανέωση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας για τη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου και αποτελεσματικού συστήματος συγκοινωνιών.

Αντιπλημμυρικά και παρεμβάσεις στον Κηφισό

Η κυβέρνηση δρομολογεί σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα στην Αττική, με επτά έργα συνολικού ύψους 340 εκατ. ευρώ να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Μερικά από αυτά υλοποιούνται με επιτυχία, ενώ άλλα έχουν καθυστερήσεις λόγω διαφόρων παραγόντων.

Επιπλέον, έχουν ξεκινήσει παρεμβάσεις στον Κηφισό, για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, με στόχο τη μεταφορά επιχειρήσεων σε άλλες περιοχές, ώστε να μειωθούν 20.000 μετακινήσεις μικρών και μεγάλων φορτηγών στον κύριο οδικό άξονα.

Η κυβέρνηση εξετάζει επίσης προτάσεις από τον ιδιωτικό τομέα για την περαιτέρω βελτίωση των υποδομών, ενώ οι παραχωρήσεις αναμένονται να αξιοποιηθούν ως στρατηγικό εργαλείο για την ενίσχυση των υποδομών και των συγκοινωνιών στην Αττική.

Σιδηρόδρομος: Ανάπτυξη και χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε.

Ο Υπουργός Σταϊκούρας αναφέρθηκε στη σημασία της σιδηροδρομικής ανάπτυξης, υπογραμμίζοντας την εξασφάλιση χρηματοδότησης από το πρόγραμμα Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF 2). Χρηματοδοτήσεις αυτές αφορούν την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών και τη σηματοδότηση, με στόχο την αύξηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας.

Μάλιστα, μια από τις πρώτες επιτυχίες είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης για σηματοδότηση στο τμήμα Λιόσια – Κιάτο, έργο που αναμένεται να ενισχύσει τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Επίσης, ένα νέο νομοσχέδιο για τον ενιαίο σιδηροδρομικό φορέα θα προχωρήσει σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο την ενίσχυση του ΟΣΕ και την ανάπτυξη νέων έργων για την ασφάλεια και την αναβάθμιση του δικτύου.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ασφάλεια και οπτική ταυτότητα

Στη Θεσσαλονίκη, η έναρξη λειτουργίας του Μετρό προγραμματίζεται για 30 Νοεμβρίου, με τον Υπουργό Σταϊκούρα να αναφέρει πως το εισιτήριο θα έχει κόστος 0,60 ευρώ, το ίδιο και για τα λεωφορεία της πόλης. Μέχρι το επόμενο εξάμηνο, θα εξεταστεί και ο σχεδιασμός για ενιαίο εισιτήριο που θα καλύπτει το Μετρό και τα λεωφορεία.

Η ασφάλεια του μετρό διασφαλίζεται με αυστηρές προδιαγραφές της Ε.Ε., με αυτόματες λειτουργίες που περιορίζουν τις πιθανότητες ανθρώπινου λάθους. Ο έλεγχος της ασφάλειας θα γίνει από Διεθνή Ανεξάρτητο Αξιολογητή Ασφάλειας, ο οποίος θα πιστοποιήσει τα συστήματα και τα τρένα για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία.

Ο Υπουργός Σταϊκούρας σχολίασε τις κριτικές για την οπτική ταυτότητα του Μετρό, επισημαίνοντας ότι το λογότυπο του Μετρό, το οποίο περιλαμβάνει το καλλιγραφικό βυζαντινό γράμμα «μ», συμβολίζει τις έννοιες της κίνηση και της ροής.

Σχετικά Άρθρα