MENU

Χρ. Αλεξοπούλου: Προοπτικές σημαντικών εσόδων για την Ελλάδα η Γενική Αεροπορία

Το παρών της υφυπουργού στην τελετή θεμελίωσης του πρώτου ιδιωτικού αεροδρομίου

Στην τελετή θεμελίωσης του πρώτου ιδιωτικού αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα με το όνομα «Λυδία» στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας παραβρέθηκε, χθες (14/5), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο πλαίσιο επίσκεψης που πραγματοποιεί στην πόλη.

«Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο έργο μεγάλης συμβολικής και πρακτικής αξίας, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα» τόνισε, χαρακτηριστικά, η κυρία Αλεξοπούλου κατά την ομιλία της και συνέχισε επισημαίνοντας ότι «βάσει του επενδυτικού σχεδίου, το αεροδρόμιο ‘‘Λυδία’’ θα υπηρετεί τη Γενική Αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς, όπως οι πτήσεις των αερολεσχών, οι ιδιωτικές και επιχειρηματικές πτήσεις, οι αεροπορικές επιδείξεις, ο αεραθλητισμός και η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων.

Η Γενική Αεροπορία αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος μόνο στην Ευρώπη έχει κύκλο εργασιών περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με 40.000 ιδιωτικά αεροπλάνα και 360.000 πιλότους. Μπορεί λοιπόν να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων και για την Ελλάδα».  

Η αρμόδια Υφυπουργός αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να συστήσει την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, με σκοπό την αναζήτηση και υποβολή προτάσεων για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού, καθώς και την αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών περιφερειακών αεροδρομίων, των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης. «Το αεροδρόμιο ‘‘Λυδία’’ μπορεί να συμβάλλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες», υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.

Για το μοναδικό Ολοκληρωμένο Campus Εκπαίδευσης Πιλότων Αεροσκαφών στην Ευρώπη που θα περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο στις εγκαταστάσεις του, μίλησε η Υφυπουργός, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στον πρώην Υπουργό Εθνικής Άμυνας και βουλευτή Καβάλας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος ξεμπλόκαρε το έργο.

Η Γενική Αεροπορία αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος μόνο στην Ευρώπη έχει κύκλο εργασιών περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με 40.000 ιδιωτικά αεροπλάνα και 360.000 πιλότους. Μπορεί λοιπόν να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για την Ελλάδα, καθώς διαθέτει σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα.

·       Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες της πατρίδας μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους,

·       η ύπαρξη μικρών αεροδρομίων σε πολλά νησιά,

·       η γεωγραφική θέση και το brand name της χώρας,

·       η συμμετοχή στη Ζώνη Schengen και στην Ευρωπαϊκή Ένωση,

ευνοούν τον Αεροπορικό Τουρισμό, ο οποίος μπορεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών και μάλιστα από τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

Μιλάμε λοιπόν για ένα σύνθετο έργο ανάπτυξης, το οποίο υλοποιείται με ιδιωτική επένδυση της τάξης των 14.000.000 ευρώ, αναδεικνύοντας περίτρανα τον ρόλο τον οποίο η ιδιωτική πρωτοβουλία και η περιφέρεια μπορεί να διαδραματίσει στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας.

Κλείνοντας την ομιλία της, συνεχάρη τους εμπνευστές για την αξιοποίηση του παροπλισμένου στρατιωτικού αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα και δήλωσε ότι:

«Στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπηρετώντας το συμφέρον του ελληνικού λαού, προωθούμε τις ιδιωτικές επενδύσεις και μεταμορφώνουμε τον δημόσιο τομέα, ώστε το ελληνικό κράτος να γίνει πιο φιλικό σε αυτές.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο αυτό, εργάζεται για την βελτίωση των υπηρεσιών μεταφορών και συγκοινωνιών σε όλη τη χώρα, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Στόχος μας επιπλέον είναι η εναρμόνιση της χώρας με την ευρωπαϊκή οικογένεια, προσπάθεια στην οποία εντάσσεται και η Γενική Αεροπορία, για την οποία βρισκόμαστε σήμερα εδώ, θεμελιώνοντας το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο του κλάδου, στην Ελλάδα. Το παράδειγμα της Egnatia Aviation και του αεροδρομίου ‘‘Λυδία’’ μπορεί να αποτελέσει τον ‘‘πιλότο’’ για την εισαγωγή της Γενικής Αεροπορίας και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας».

Σχετικά Άρθρα