Θέση για το χρονοδιάγραμμα της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Δυτικά, για την πρόοδο της Γραμμής 4 στο Μετρό Αθήνας και τις υποδομές στη Θεσσαλία πήρε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Ειδικότερα:
Για την επέκταση προς Καλαμαριά και Δυτικά
Αρχικά ο Υπουργός τόνισε: «Στο τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση για την Καλαμαριά του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να εξυπηρετούνται συνολικά 350.000 πολίτες και οι σταθμοί του μετρό να γίνουν 18 από 13 που είναι σήμερα». Όσο για τα δυτικά σημείωσε, ότι ξεκινά μελέτη για την επέκταση και δευτερευόντως για την επέκταση σε Τούμπα, Χαριλάου και αεροδρόμιο: «Θα αναζητήσουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ναι χρειάζονται επεκτάσεις». Για τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης: «Μπορεί να δημοπρατηθεί σε 18 μήνες, προφανώς θα συνδέεται με το μετρό, με στόχο να είμαστε έτοιμοι το 2028. Θα φτάνει μέχρι το διεθνές πανεπιστήμιο».
Για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας
Για τη Γραμμή 4 του Μετρό, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε, ότι ο μετροπόντικας Νίκη ξεκίνησε από το Γαλάτσι και φτάνει στον δεύτερο σταθμό, έχει διανύσει 600 μέτρα και θα φτάσει Ευαγγελισμό, ενώ ο μετροπόντικας Αθηνά, έχει ανοίξει πάνω από 2χλμ. και έχει φτάσει στου Ζωγράφου. Συνέχισε προσθέτοντας: «Οι δύο μετροπόντικες το 2026 θα έχουν συναντηθεί στον Ευαγγελισμό. Το έργο εκτιμούμε ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος της 10ετιας».
Ερωτηθείς για τη συντήρηση τόσο του υφισταμένου δικτύου του μετρό στην Αθήνα όσο και των συρμών, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε: «Έχουν δοθεί 8 εκατ. ευρώ για να συντηρηθεί το μετρό». Για τους συρμούς στη Θεσσαλονίκη: «Έχουμε 18 και έχουμε παραγγείλει άλλους 15, στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ επισκευάζουμε 14 συρμούς, ξεκίνησε η επισκευή στον Βόλο και θα είμαστε έτοιμοι το 2026 και στις γραμμές 2 και 3 στους 52 συρμούς οι 20 παρελήφθησαν πριν από 25 χρόνια, χωρίς air condition και επισκευάζουμε υφιστάμενους κα ετοιμαζόμαστε για επόμενους και αυτό θέλει 3-4 χρόνια».
Για τη Θεσσαλία
Ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε, επίσης, με αφορμή τις καταστροφές από την κακοκαιρία Bora: «Οι υποδομές στην Ελλάδα είχαν φτιαχτεί με άλλες κλιματικές συνθήκες, εδώ δεν είναι η υπέρβαση ενός φαινομένου. Κάνουμε τώρα πιο ανθεκτικές υποδομές, οι γέφυρες που κάναμε μετά τον Ιανό άντεξαν στον Ντάνιελ».
Αναφερόμενος στη Θεσσαλία: «Είμαστε στη διαδικασία να τρέξουμε 8 έργα τις επόμενες εβδομάδες ώστε να φτιάξουμε πιο ανθεκτικές υποδομές σε οδικά έργα», ενώ διευκρινίζοντας: «Τα αντιπλημμυρικά είναι ευθύνη των περιφερειών, είναι ευθύνη δική μας όταν ανακηρυχθεί κάποιο έργο στρατηγικής σημασίας. Στην Αττική έχουμε 7 τέτοια έργα, κάποια θα παραδοθούν το 2025 και σε κάποια έχουμε εκπλήξεις, όπως με τα αττικόψαρα που δημιουργούν προβλήματα στη χρηματοδότηση».