Στα έργα του Μετρό που έχουν καταλάβει τις πλατείες της πρωτεύουσας (Κολωνάκι, Εξάρχεια, Κυψέλη) αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΪ.
«Μου κάνει εντύπωση, ότι προβλέπονται αποζημιώσεις για καταστήματα, των οποίων επηρεάζεται η δραστηριότητα από τις εργασίες για το Μετρό. Για ένα έργο τόσο μεγάλο, που χρηματοδοτείται και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Υπάρχει μία σημαντική οικονομική ζημιά η οποία δεν αποτυπώνεται πουθενά και η οποία μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη, εάν παραμείνει μία πλατεία κλειστή για 10 και πλέον χρόνια. Πρέπει να αποσυνδέσουμε τις πλατείες από το Μετρό για να μπορέσουμε να δώσουμε γρήγορα πίσω τον ελεύθερο χώρο στους κατοίκους και να μην τους δημιουργούμε επιπλέον επιβάρυνση» τόνισε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε αντίστοιχες κατασκευαστικές εργασίες στην Κωνσταντινούπολη, επισημαίνοντας ότι: «Μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν επισκέφτηκα τον κ. Ιμάμογλου στην Κωνσταντινούπολη ότι ενώ είναι 38 σταθμοί του Μετρό υπό κατασκευή και θα περίμενε κανείς να είναι όλη η πόλη ένα εργοτάξιο, η εικόνα δεν ήταν αυτή. Θα μπορούσαν κι εδώ να μπαίνουν στις πλατείες και μετά από 6 μήνες – 1 χρόνο, να τις παραδίδουν πίσω στους κατοίκους, και ας μην είναι στο τελικό στάδιο. Αυτό γίνεται και σε άλλες πρωτεύουσες, όχι μόνο στην Κωνσταντινούπολη. Και στην Κοπεγχάγη και στο Λος Άντζελες. Ο χώρος μίας πλατείας, που είναι συνήθως κατειλημμένος και αφοπλισμένος, παραδίδεται με μία τσιμεντένια κάλυψη και προχωρούν οι εργασίες με τον μετροπόντικα. Όταν οι εργασίες φτάσουν ακριβώς από κάτω, τότε ξανακλείνει η πλατεία για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Νομίζω αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ εάν εφαρμοστεί και εδώ. Θα δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη ανάσα στις πιο δύσκολες περιοχές. Γιατί το θέμα του ελεύθερου χώρου είναι κεντρικό στην Αθήνα».
Τέλος, αναφορικά με τα μέγιστα ύψη οικοδομών και το μπόνους που προβλέπει ο ΝΟΚ, ο Χάρης Δούκας σημείωσε: «Πρέπει να δίνεται κίνητρο. Είμαι και Καθηγητής Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής και προωθώ τις ενεργειακές αναβαθμίσεις στα κτίρια. Το κίνητρο όμως μπορεί για παράδειγμα να είναι οικονομικό, να μειωθούν οι φόροι, ο ΦΠΑ, να επιδοτηθούν μία σειρά από τεχνολογίες.
Αλλά όταν το κίνητρο είναι να «σηκώσεις» τρεις ορόφους, τότε αντισταθμίζεις το περιβαλλοντικό όφελος. Μόλις γύρισα από την επίσκεψή μου σε ένα δημοτικό σχολείο και μου έλεγαν οι μαθητές: ‘’Τι θα κάνετε κύριε Δήμαρχε για να μειωθεί το τσιμέντο στην πόλη μας’’; Το πιο απλό πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να μην δημιουργούμε νέους ‘’πράσινους’’ πύργους. Υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα όπως στην Κυψέλη, που υπάρχουν στενά, που δεν τα βλέπει ποτέ ο ήλιος. Ένα μεγάλο κομμάτι της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ρύπανσης, οφείλεται και σε αυτό. Δημιουργούνται θερμικές νησίδες με πολύ υψηλή θερμοκρασία. Οι Δήμοι, πρέπει, επίσης, να έχουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να σχεδιάζουμε τις πόλεις μας».