«Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη ή διάνοιξη σήραγγας», ήταν οι βασικές δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα μετά τη σημερινή (18/3) αυτοψία στη Γραμμή 4 του Μετρό, ξεκαθαρίζοντας ότι οι εργασίες προχωρούν ομαλά και σύμφωνα με τις αρχικές μελέτες.
Η αυτοψία πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο της Γραμμής 4, στο ύψος του Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας (ΓΝΑ), όπου διανοίγεται η σήραγγα που θα φιλοξενεί τον χώρο ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής.
Στη διαδικασία συμμετείχαν επίσης ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, καθώς και στελέχη της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» και της αναδόχου κοινοπραξίας.
Μετά την αυτοψία, ο κ. Δήμας, τόνισε ότι δεν υφίσταται κανένα ζήτημα ασφάλειας για το έργο, τους εργαζόμενους ή τις υποδομές. Επίσης, ξεκαθάρισε ότι η χάραξη της σήραγγας είναι απολύτως σωστή και δεν υπάρχει καμία διάνοιξη σε λάθος θέση.
Ο κ. Δήμας διευκρίνισε πως η συγκεκριμένη σήραγγα, που διανοίγεται κάτω από τη Λεωφόρο Κανελλοπούλου (Κατεχάκη), αποτελεί τμήμα ενός υπερ-τριπλού χώρου, μήκους 370 μέτρων, ο οποίος θα φιλοξενεί τρεις τροχιές για την ελαφρά συντήρηση των συρμών και δεν εντάσσεται στην κύρια γραμμή του μετρό, αλλά στο επικουρικό δίκτυο.
Η διάνοιξη της σήραγγας συνεχίζεται με την αρχικά εγκριθείσα μεθοδολογία και με τη χρήση συμβατικών μέσων διάνοιξης, ενώ σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, δεν έχουν καταγραφεί καθιζήσεις ή μετακινήσεις ούτε στο επίπεδο της οδού, ούτε στα παρακείμενα κτίρια.
Διευκρινίσεις για την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας
Η κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας των 186 μέτρων, η οποία συνδέει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, συνεχίζεται σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες.
Η διάνοιξη της σήραγγας αυτής πραγματοποιείται σε δύο φάσεις λόγω της μεγάλης διατομής της. Κατά την πρώτη φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, ενώ στη δεύτερη φάση, η οποία αφορά μεγαλύτερο βάθος, θα ολοκληρωθεί η κατασκευή. Η συγκεκριμένη σήραγγα έχει κατασκευαστεί ακριβώς στη θέση που προβλέπεται από τις μελέτες και παραμένει στην ίδια θέση για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.
Αντιπαραθέσεις και διευκρινίσεις σχετικά με την εκσκαφή
Η ανάδοχος εταιρεία του έργου εξέδωσε διευκρινίσεις σχετικά με τις διαφορές που προέκυψαν σε σχέση με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, δεν υπάρχει ζήτημα κατασκευής σε λανθασμένη θέση, αλλά το πρόβλημα προέκυψε μόνο στο χρονοδιάγραμμα και την αλληλουχία των εργασιών. Το ζήτημα αυτό, όπως αναφέρθηκε, θα επιλυθεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σύμβαση κατασκευής του έργου και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή την πρόοδο του έργου.
Σχόλια από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών
Ο Χρίστος Δήμας, σχολιάζοντας τη σημασία του έργου, δήλωσε ότι η σήραγγα κατασκευάζεται σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα με τη διάνοιξή της. Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι το έργο αποτελεί σημαντική υποδομή για τη Γραμμή 4 και ότι δεν υπάρχει καμία απόκλιση από το σχέδιο που είχε κατατεθεί από την αρχή.
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε ότι η σήραγγα κατασκευάζεται με τη νέα αυστριακή μέθοδο tunneling και είναι απολύτως προβλεπόμενη από τις μελέτες. Ο κ. Ταχιάος επιβεβαίωσε ότι δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα από τις συνεχείς παρακολουθήσεις και ότι δεν υπάρχει καμία μετακίνηση στην οδό ή στα παρακείμενα κτίρια.