MENU

Μπαίνουν νέες ράγες στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο

Επτά νέοι σταθμοί θα εξυπηρετήσουν τη δυτική Αττική

Έτοιμο είναι το εργοτάξιο για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την υπογραφή της σύμβασης έργου μεταξύ του ΟΣΕ και της αναδόχου για την κατασκευή του εταιρίας ΜΕΤΚΑ.

Μάλιστα, σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών πρόκειται να επισκεφθεί το εργοτάξιο.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 95,74 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με εκτίμηση αναθεώρησης 5,33 εκατ. ευρώ και διάρκεια υλοποίησης τους 24 μήνες, γεγονός που προσδιορίζει πως η επέκταση που θα συνδέσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2026.

Είναι επίσης σημαντικό πως το έργο χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), αποτελώντας έως σήμερα το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που εντάχθηκε στο Ταμείο. Σημειώνεται δε πως αφορά το πρώτο έργο επέκτασης του Προαστιακού εδώ και μία δεκαπενταετία!

Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και

Μεγάρων. Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της HelleniQ Energy (πρώην ΕΛΠΕ) Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων.

Διαλειτουργικότητα

Το έργο αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϋ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Έτσι θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Σχετικά Άρθρα