MENU

Μπαίνει σε ράγες το σχέδιο σιδηροδρομικής διασύνδεσης Β. Ελλάδας – Βαλκανίων – Βαλτικής

Στόχος η δημιουργία αξόνων που θα παρακάμπτουν τον Βόσπορο σε ότι αφορά στο διαμετακομιστικό εμπόριο

Ενδεχομένως και μέσα στον Ιούνιο αναμένεται η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού έργου για το τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», μήκους 37 χλμ. από το ΥΠΟΜΕ, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ανάληψη δέσμευσης πίστωσης ύψους σχεδόν 240 εκατ. ευρώ για το έργο που χρηματοδοτείται κατά το πλείστον από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ έχει θέσει σε προτεραιότητα τη σιδηροδρομική σύνδεση της γεωστρατηγικής θέσης της Βορείου Ελλάδας (που ούτως ή άλλως διαθέτει λιμάνια, αλλά και οδικούς άξονες) με περιοχές της Βαλτικής και του Εύξεινου Πόντου, παρακάμπτοντας το Βόσπορο.

Η παραπάνω στρατηγική έχει δε τη «βούλα» των ευρωπαϊκών κεφαλαίων, γεγονός που συντείνει στην ανάδειξη της χώρας σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό (interlogistics) κόμβο στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το πρώτο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028. Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

Σχετικά Άρθρα