Εμπιστοσύνη στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επέδειξε για μια ακόμη φορά το family office της οικογένειας της κ. Μαριάννας Λάτση (Latsco), το οποίο ανακοίνωσε την πρόθεση απόκτησης συμμετοχής ύψους 10% στο νέο asset του ομίλου, την Αττική Οδό.
Υπενθυμίζεται ότι το ενδιαφέρον του επενδυτικού βραχίονα της κ. Λάτση προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε κατ’ αρχάς επιβεβαιωθεί το Μάρτιο του 2021, όταν απέκτησε ποσοστό 7,5% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης εταιρείας (7.858.571 μετοχές έναντι 11,2 ευρώ ανά μετοχή). Για τη σύγκριση, χθες η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκλεισε 17,36 ευρώ.
Οι παραπάνω κινήσεις πραγματοποιήθηκαν σε χρόνο που η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σχεδίαζε την επενδυτική της στρατηγική και πολύ πριν κατοχυρώσει τα νέα μεγάλα συμβόλαια στον κλάδο των Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, αλλά και άλλων έργων ιδιωτικών και δημόσιων που έχουν εκτοξεύσει σήμερα το ανεκτέλεστο της υπόλοιπο σε 5 δισ. ευρώ (α΄ εξάμηνο του 2024), καθώς και πριν οριστικοποιηθεί η πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην Masdar.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τη συμβολαιογραφική πράξη ίδρυσης της εταιρείας Νέα Αττική Οδός, ο βασικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δύναται να μεταβιβάσει εντός των πρώτων πέντε ετών της διάρκειας της Παραχώρησης, ποσοστό έως 49% σε τρίτους, χωρίς ωστόσο να απωλέσει την πλειοψηφία του 51%.
Επίσης, με βάση τη σύμβαση προβλέπεται και η δυνατότητα εισαγωγής της Νέας Αττικής Οδού ΑΕ στο Χρηματιστήριο.
Υψηλές επιδόσεις και αποδόσεις
Σε ότι αφορά ειδικά την Αττική Οδό, ο αυτοκινητόδρομος έχει ήδη αποδείξει την κερδοφορία και την ανθεκτικότητα του, ενώ υπενθυμίζεται ότι η δέσμευση διέλευσης με 2,5 ευρώ ισχύει μόνον για την πρώτη πενταετία της Παραχώρησης.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υπολογίσει πως θα αποδώσει 300 εκατ. ευρώ κέρδη EBITDA σε μεσοσταθμική ετήσια βάση στο βάθος της 25ετους παραχώρησης.
Γενικά ο κλάδος Παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει ισχυρά συμβόλαια που ακόμη και αν δεν αυτονομηθεί (η διοίκηση έχει αναφέρει πως επεξεργάζεται βέλτιστα σενάρια) θα αποδίδουν σημαντικά έσοδα. Ειδικότερα με βάση εκτιμήσεις – που διατυπώθηκαν ωστόσο πριν την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή – τα συνολικά μερίσματα που θα εισπράξει ο όμιλος από τις συμβάσεις παραχώρησης σε όλη τη διάρκεια ζωής τους (συνήθως 25 έτη) θα διαμορφωθούν σε 11 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 8 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τις παραχωρήσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (δεν περιλαμβάνεται ο ΒΟΑΚ).
Επίσης, αναμένει EBITDA πάνω από 1,2 δισ. ευρώ μετά από χρονική περίοδο πέντε ετών, μαζί με την συνεισφορά από την Αττική Οδό, την Εγνατία Οδό, το βραχυπρόθεσμο pipeline έργων της Τέρνα Ενεργειακή, αλλά και τα Pro-rata EBITDA μη ενοποιημένων περιουσιακών στοιχείων (IRC – Καζίνο Ελληνικού, CCGT Κομοτηνής, Αεροδρόμιο στο Καστέλι).