MENU

Άνοιξη του 2025 περνά στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η διαχείριση της Αττικής Οδού

Αυξημένα κατά 5% τα έσοδα του αυτοκινητόδρομου κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο

Την εκτίμηση πως ο αστικός αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού δεν θα προλάβει τελικά να περάσει στο νέο παραχωρησιούχο – την εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑέως τον Οκτώβριο του 2024 όταν λήγει η προηγούμενη περίοδος της παραχώρησης διατύπωσαν τόσο ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος από το βήμα του συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ όσο και στελέχη της κοινοπραξίας Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ τις τελευταίες ημέρες.

Πάντως, το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν αρχικά σκέψεις η αλλαγή της σκυτάλης να γίνει δίχως μεταβατική περίοδο, κάτι που τελικά δεν επέτρεψαν οι αναγκαίες και χρονοβόρες διαδικασίες.

Παρόλα αυτά, έχει δημιουργηθεί ασφαλής διάδρομος τόσο για τη λειτουργία του οδικού άξονα όσο και για τα εμπλεκόμενα μέρη.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του δρόμου, ήδη έχει δημιουργηθεί «οδικός χάρτης» με την επιστροφή της υποδομής στο Δημόσιο, την ανάληψη της διαχείρισης ενδεχομένως με short lease σύμβαση στην εταιρεία της προηγούμενης παραχώρησης και εν τέλει τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου στο νέο παραχωρησιούχο.

Εφόσον, τα παραπάνω επιβεβαιωθούν, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ θα διεκδικήσουν αμοιβές διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου, ενώ το δημόσιο θα εισπράττει το βασικό έσοδο των διελεύσεων.

Τον Μάρτιο η έναρξη της νέας παραχώρησης

Η εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής για την εν λόγω παραχώρηση σε βάθος 25ετίας στο πλαίσιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, αναμένει την ωρίμαση των διαδικασιών. Εκτιμάται μάλιστα πως η διαχείριση της Αττικής Οδού θα περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις αρχές του επόμενου έτους, πιθανότατα τον Μάρτιο 2025.

Αξίζει να σημειωθεί δε πως ο νέος παραχωρησιούχος έχει ήδη εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του project, το οποίο έχει «ελαφρύ» κόστος κατασκευής, ήτοι συντήρηση. Πρόκειται για κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ από τις τέσσερεις συστημικές τράπεζες με μακροπρόθεσμη διάρκεια.

Σε ό,τι αγορά στις επιδόσεις, στο α΄ τρίμηνο του 2024 η μέση ημερήσια κυκλοφορία στην Αττική Οδό αυξήθηκε κατά 5% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι.

Οι αυξημένες διελεύσεις που ξεπέρασαν τις 250.000 σε ημερήσια βάση, συμπαρέσυραν και τα έσοδα που κατέγραψε ο αστικός αυτοκινητόδρομος, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες εμφάνισαν αύξηση κατά 5% πάνω από την αντίστοιχη περίοδο του 2023, οπότε προσέγγιζαν τα 50 εκατ. ευρώ.

Σχετικά Άρθρα