Με απευθείας προσκλήσεις στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, γεγονός που ώθησε τις εταιρείες 6ης τάξης σε διαμαρτυρία, προχωρά η διαδικασία δημοπράτησης των έργων στη Θεσσαλία κατά το άρθρο 32 του Ν4412/16.
Επί της ουσίας έχει ξεκινήσει η απευθείας διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση.
Υπενθυμίζεται πως μέσα στο Νοέμβριο δεσμεύτηκαν οι εθνικοί πόροι για τη χρηματοδότηση των έργων που πλησιάζουν το 1,3 δισ. ευρώ, ενώ πόροι περίπου 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα κατευθυνθούν επίσης για την υποστήριξη των έργων.
Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως προς τα επόμενα βήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στις εντάξεις των δύο συστάδων έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, η αποσφράγιση την προσφορών θα γίνει στις 19 Δεκεμβρίου, δρομολογώντας την αποστολή των φακέλων για προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμάται ότι οι εννέα εργολαβίες θα συμβασιοποιηθούν στις 19 Μαρτίου 2025, σημαίνοντας την έναρξη των εργασιών.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων που αντιστοιχούν στους πόρους τους Ταμείου Ανάκαμψης λήγει στο πρώτο εξάμηνο του 2026.
Υπενθυμίζεται πως τα τέσσερα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των οδικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ είναι:
· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.
· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους Δήμους Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας,
Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό:170 εκατ. ευρώ.
Ως προς την κατανομή των πόρων για τις εργασίες που θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, αυτοί θα διατεθούν κατά 33% στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και σε ποσοστό 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.
Αποκατάσταση σιδηροδρομικών υποδομών
Τα πέντε έργα που αφορούν στην αποκατάσταση των σιδηροδρομικών δικτύων της περιοχής συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ περίπου είναι:
· Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με προϋπολογισμό 181,66 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
· Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200), προϋπολογισμού 1.86 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
· Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με προϋπολογισμό 37,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).