MENU

Από την ΕΚΤΕΡ η χαμηλότερη προσφορά για το έργο του νέου Σταθμού Επιβατών στο λιμάνι της Σούδας

Εκκρεμεί ο έλεγχος των εγγράφων προκειμένου να αναδειχθεί ανάδοχος για το έργο των 12,2 εκατ. ευρώ

Πρόκριμα για την κατακύρωση του έργου ανέγερσης του νέου Σταθμού Επιβατών στο λιμάνι της Σούδας διαθέτει, σύμφωνα με πληροφορίες, η τεχνική εταιρία ΕΚΤΕΡ που συμμετείχε στο σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η μονάδα PPF του ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η κατασκευαστική 6ης τάξης κατέθεσε την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά (με έκπτωση της τάξεως του 10%), ωστόσο αναμένεται ο έλεγχος όλων των εγγράφων, η αξιολόγηση των επιμέρους προσφορών και η πάροδος της απαραίτητης περιόδου ενστάσεων, ώστε να αναδειχθεί ο νόμιμος ανάδοχος για το έργο.

Υπενθυμίζεται πως ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου, ορίζοντας την 7η Ιανουαρίου 2025 ως ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και αποσφράγισης αυτών.

Το έργο ύψους 12,29 εκατ. ευρώ (αξία χωρίς ΦΠΑ 9,91 εκατ. ευρώ) είναι εκτιμώμενης διάρκειας 12 μηνών, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση πως ο νέος σταθμός Επιβατών θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2026.

Το κτίριο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο, πρώτο όροφο και μεσοπάτωμα.

Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων εργασιών (στατικών, αρχιτεκτονικών και ηλεκτρομηχανολογικών) και η παράδοσή του έτοιμου για λειτουργία.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU

Το κτίριο εντάσσεται στη θέση του Σταθμού Επιβατών, ως πρώτη φάση του έργου, στη βόρεια πλευρά του προκαθορισμένου περιγράμματος όπως αυτό εμφανίζεται στο επικαιροποιημένο master plan λιμένος Σούδας, αφήνοντας τον υπόλοιπο χώρο για την μελλοντική του ολοκλήρωση.

Το κτίριο οργανώνεται σε τρεις περιοχές συνθέτοντας ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα, σε καθολική ανάπτυξη με εσωτερική οργάνωση και εξυπηρετήσεις που παραπέμπουν σε αντίστοιχες διατάξεις αεροδρομίων (Terminal) και συγκεκριμένα από:

· Tη βάση (χώροι υποδοχής, χώροι επικύρωσης – check in, γραφειακοί χώροι, τουριστικά γραφεία, τελωνείο, τουριστική αστυνομία, χώροι υγιεινής, βοηθητικοί χώροι καθώς και χώροι προσβάσεων και κινήσεων) που αποτελεί ένα ευκρινές πεδίο διαχωρισμού των ισόγειων λειτουργιών ενός τερματικού σταθμού. Οργανώνεται σε έναν εσωτερικό δρόμο κινήσεων και γύρω από το υπερκείμενο εσωτερικό αίθριο, έχοντας άμεση αντιληπτική του χώρου.

· Tο κέλυφος (χώροι αναμονής σε στάθμη ορόφου, με δυνατότητα διμερούς διαχωρισμού επιβατών εσωτερικού – κρουαζιέρας, καθώς και δυνατότητα ένταξης χώρων ελέγχου μετάλλων και αντίστοιχων χώρων υγιεινής) που αποτελεί μια κοίλη ανάπτυξη μιας ενιαίας γραμμικής κτιριακής δομής, ως ένας ενιαίος εσωτερικός χώρος, στραμμένος στο λιμάνι. Περιλαμβάνει εσωτερικό μεσοπάτωμα, με χρήση αναψυκτήριου και με άμεση πρόσβαση από τη στάθμη ισογείου, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία της αναμονής

· Tο belvedere, ως ένα υπαίθριο δώμα εκτόνωσης του ορόφου, μόνον για τους επιβάτες αναχώρησης, ανοιχτό στη θέα και στον κόλπο, ελεγχόμενης ροής και πρόσβασης, ως δυνατότητα αξιοποίησης του οπτικού πεδίου του λιμανιού.

Σημειώνεται πως ετησίως διακινούνται 2,45 εκατ. επιβάτες ακτοπλοΐας στο συγκεκριμένο λιμάνι, ενώ στον τομέα της κρουαζιέρας ο προορισμός των Χανίων φαίνεται ότι έχει μπει στις κορυφαίες επιλογές των εταιρειών κρουαζιέρας με πολυτελή κρουαζιερόπλοια και με επιβάτες υψηλής – κατά μέσο όρο – κοινωνικής και εισοδηματικής τάξης.

Σχετικά Άρθρα