MENU

Αναβαθμίζονται οι υποδομές του Μετρό με επεκτάσεις γραμμών και εκσυγχρονισμό συρμών

Οι διαγωνισμοί και οι προμήθειες που προωθεί εντός του 2024 η εταιρία Ελληνικό Μετρό

Η ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής Μετρό στη Θεσσαλονίκη με ορίζοντα λειτουργίας το Νοέμβριο του 2024 και η προώθηση των εργασιών για τη δημιουργία της νέας «πορτοκαλί» γραμμής 4 του αθηναϊκού μετρό μπορεί να είναι τα μεγάλα γεγονότα σε ό,τι αφορά στα αστικά συγκοινωνιακά έργα, ωστόσο κατά τη διάρκεια του 2024 θα υπάρξουν επιπλέον σημαντικές εξελίξεις για το μέσο σταθερής τροχιάς.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, ύψους 550 εκατ. ευρώ, πρόκειται να εισέλθει στη δεύτερη φάση του μέσα στο φετινό πρώτο εξάμηνο, καθώς θα ολοκληρωθεί η εξέταση των προσφορών εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Υπενθυμίζεται πως η επέκταση προκηρύχθηκε τον Ιανουάριο του 2023, ενώ φάκελοι συμμετοχής υποβλήθηκαν από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Alstom, την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος, αλλά και την Intrakat.

Δεδομένων των εξελίξεων μετά την εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat, η τελευταία κοινοπραξία ενδεχομένως να μεταβληθεί στο ένα της σκέλος.

Το επόμενο βήμα για το συγκεκριμένο διαγωνισμό είναι η κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για όσα σχήματα βρεθούν στη δεύτερη φάση και η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου ενδεχομένως πριν τη λήξη του 2024.

Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης

Πέραν της ωρίμανσης της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας, εντός του 2024 το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών και η αναθέτουσα αρχή Ελληνικό Μετρό ΑΕ (πρώην Αττικό Μετρό) προγραμματίζουν το διαγωνισμό για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Τουλάχιστον αυτή είναι η στοχοθέτηση του ΥΠΟΜΕ σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης του 2024. Ο διαγωνισμός αφορά στη μελέτη – κατασκευή 4,8 χλμ. γραμμής και πέντε νέων σταθμών μετρό. Εκτός της σύμβασης μελέτης – κατασκευής, περιλαμβάνονται ακόμη τα εξής: Η προμήθεια 9 συρμών, η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων, καθώς και οι δαπάνες για απαλλοτριώσεις, τεχνικούς συμβούλους και λοιπές μελέτες, διαχείριση και επίβλεψη του έργου από την Ελληνικό Μετρό.

Εξελίξεις, επίσης, αναμένονται στις υφιστάμενες και εν λειτουργία γραμμές του Μετρό στην Αθήνα, καθώς προωθείται η προμήθεια 7 διρευματικών συρμών στη Γραμμή 3 προς Αεροδρόμιο.

Επιπλέον προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός των συρμών της Γραμμής 1 και ανάκτηση ενέργειας μέσω της αναβάθμισης 2 Υ/Σ έλξης: Το έργο αφορά στην αναβάθμιση 14 παλαιών συρμών, ώστε να επανέλθουν στην κυκλοφορία κανονικά. Με την ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας μέσω πέδησης των συρμών επιτυγχάνεται εξοικονόμηση της ενέργειας.

Σχετικά Άρθρα