MENU

STAMA: Ο περιορισμός της χρήσης ακινήτων για βραχυχρόνιες μισθώσεις υπονομεύει την αστική ανάπλαση

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης υποστηρίζει πως υπάρχει αδυναμία εναλλακτικής αξιοποίησης αυτών των ακινήτων, καθώς λόγω σχεδιασμού δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως συμβατικές κατοικίες

Αντισυνταγματική διάταξη, η οποία πλήττει την επιχειρηματικότητα, μειώνει τα δημόσια έσοδα, αποθαρρύνει τις επενδύσεις και υπονομεύει την αστική ανάπλαση, χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Βραχυχρόνιας ΜίσθωσηςSTAMA Greece το άρθρο για τον περιορισμό χρήσης ακινήτων στην βραχυχρόνια μίσθωση.

«Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στη διάταξη του νομοσχεδίου (σ.σ. Άρθρο 3 Προδιαγραφές ακινήτων που μισθώνονται βραχυχρόνια) που αποκλείει από τη βραχυχρόνια μίσθωση τα ακίνητα που άλλαξαν χρήση μετά το 2011 και ζητούμε την πλήρη κατάργησή της», αναφέρει ο STAMA στην επιστολή με αποδέκτες το Γραφείο Πρωθυπουργού Κυριάκο Μητσοτάκη, το Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, τον υπουργό Οικονομικών Κώστα Χατζηδάκη, την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, τον Υφυπουργό Οικονομικών Χρίστο Δήμα, το Σύμβουλο Διοικητή ΑΑΔΕ Άγγελο Κούρο και το Σύμβουλο Πληροφορικής – ΑΑΔΕ Απόστολο Μπούτο.

Συγκεκριμένα το Άρθρο 3 στο νομοσχέδιο για τη «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών» αναφέρει ότι τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια, σύμφωνα με το άρθρο 111 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) πληρούν προδιαγραφές όπως ότι αποτελούν χώρους κύριας χρήσης κατοικίας της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό.

«H νέα διάταξη περιέχει διάφορες τεχνικές κυρίως προδιαγραφές για τις κατοικίες που προσφέρονται για βραχυχρόνια μίσθωση, η πλέον περιοριστική των οποίων είναι ο τυπικός χαρακτηρισμός του χώρου στον οποίο βρίσκονται, ως κύριας χρήσης κατοικίας, ήτοι να έχει εξ αρχής συνυπολογιστεί στο συντελεστή δόμησης του κτιρίου ή να έχει νομιμοποιηθεί η χρήση του χώρου βάσει των διατάξεων του ν.4495/2017 που, σημειωτέον, λήγει στις 31.3.2026, με τη βασική προϋπόθεση η αλλαγή χρήσης να έχει συντελεστεί μέχρι τις 28.7.2011», αναφέρει ο STAMA υποστηρίζοντας ότι η διάταξη αυτή προκαλεί διάφορα θέματα σε τρία βασικά σημεία όπως:

· Αντισυνταγματική παρέμβαση στην επιχειρηματική ελευθερία. Η συγκεκριμένη διάταξη παραβιάζει ευθέως το Άρθρο 5 του Συντάγματος περί οικονομικής και επαγγελματικής ελευθερίας, ανατρέπει βίαια τον επενδυτικό σχεδιασμό χιλιάδων ιδιοκτητών που επένδυσαν με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και δημιουργεί αθέμιτες διακρίσεις μεταξύ ακινήτων, βασιζόμενη αποκλειστικά στο χρονικό σημείο αλλαγής χρήσης.

· Καταστροφικές οικονομικές συνέπειες στο επιχειρείν, αφού η εφαρμογή της θα επιφέρει απαξίωση επενδύσεων εκατομμυρίων ευρώ σε ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις ακινήτων, σημαντική μείωση των φορολογικών εσόδων του κράτους, αποθάρρυνση μελλοντικών επενδύσεων στην αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος, απώλεια θέσεων εργασίας στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης και σε συναφείς κλάδους.

· Πρακτική αδυναμία εναλλακτικής αξιοποίησης για τα συγκεκριμένα ακίνητα, δεδομένου ότι έχουν μετατραπεί με σημαντικό κόστος για να εξυπηρετούν αποκλειστικά βραχυχρόνιες μισθώσεις, αδυνατούν λόγω σχεδιασμού να λειτουργήσουν ως συμβατικές κατοικίες, συμβάλλουν στην αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών και αποτελούν πρότυπα αστικής ανάπλασης.

Ο STAMA υποστηρίζει ότι για τους λόγους αυτούς η συγκεκριμένη προδιαγραφή θα πρέπει να καταργηθεί και προτείνει αντ’ αυτού τη διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος για όλα τα νομίμως αδειοδοτημένα ακίνητα, τη θέσπιση κινήτρων για περαιτέρω αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος και τη δημιουργία πλαισίου συνεργασίας μεταξύ πολιτείας και επιχειρηματιών του κλάδου.

«Η θέσπισή της θα έχει αποτέλεσμα την αναδρομική αχρήστευση καταλυμάτων, στα οποία έχουν επενδυθεί χρήματα και εργασία και τα οποία διατίθενται ευφήμως στις πλατφόρμες επί πολλά χρόνια, ενώ διαθέτουν όλα τα υπόλοιπα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Εξάλλου, η διάταξη αυτή αποκλείει μεγάλο αριθμό διαθέσιμων χώρων σε κενά και εγκαταλελειμμένα από ετών, επαγγελματικά κτίρια γραφείων και βιοτεχνικών χώρων στο κέντρο της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων, τα οποία ουδέποτε χρησιμοποιούνταν για κατοικία, και τα οποία ανακαινίστηκαν προκειμένου να διατεθούν για βραχυχρόνια μίσθωση, συμβάλλοντας στην αισθητική αναβάθμιση υποβαθμισμένων, πρώην βιοτεχνικών περιοχών», υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης.

Σχετικά Άρθρα