MENU

«Πράσινο φως» για τη ΜΠΕ του Project Voria

Το έργο των 250 εκατ. ευρώ θα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και «πράσινες» λύσεις

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης ύψους 250 εκατ. ευρώ της North Star Entertainment σχετικά με τη μεταφορά του καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι και τη δημιουργία ενός νέου χώρου ψυχαγωγίας-φιλοξενίας.

Κομβικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή παίζει το πράσινο φως που έδωσε την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024 στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Σύμφωνα με την εισήγηση που εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο, το project έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να μην εξαντλούνται τα μέγιστα επιτρεπόμενα μεγέθη δόμησης που προβλέπονται για το εν λόγω έργο.

Όπως υπογραμμίζεται, το έργο δεν έρχεται να δημιουργήσει ακόμα έναν υπερτοπικό εμπορικό προορισμό τύπου mall καθώς από τις χρήσεις του έργου εξαιρούνται δραστηριότητες όπως κινηματογράφοι, υπεραγορές, πολυκαταστήματα, εκθεσιακά κέντρα και άλλες παρόμοιες χρήσεις με αυτές που συναντάμε σήμερα στα μεγάλα εμπορικά κέντρα της χώρας. Αντιθέτως, δημιουργεί χρήσεις που λείπουν από την περιοχή, όπως το ξενοδοχείο 5* με spa, μεγάλη αίθουσα συνεδρίων και πολιτιστικών εκδηλώσεων, υπόγεια παρκινγκ κ.α..

Δεν θα «πιεστεί» το οδικό δίκτυο

Σχετικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο, η εισήγηση υποστηρίζει ότι το έργο δεν αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές πιέσεις στο οδικό δίκτυο, με την όποια επιφόρτιση να κυμαίνεται κοντά στο 1%, ποσοστό που κρίνεται ως αμελητέο. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας αυτό οφείλεται σε συνδυασμό δύο πραγμάτων: 1) των χρήσεων που προβλέπονται για το έργο οι οποίες έχουν δραστηριότητα σε ώρες που η κίνηση στην πόλη είναι αραιή και 2) των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων που θα γίνουν στο πλαίσιο του έργου. Παρεμβάσεις όπως ανισόπεδες συνδέσεις του συγκροτήματος με το όμορο οδικό δίκτυο, επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας, αναβάθμιση της σηματοδότησης κλπ που θα γίνουν με δαπάνες του επενδυτή.

«Πράσινες υποδομές»

Η εισήγηση τονίζει ότι ο σχεδιασμός του έργου έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός προορισμού ο οποίος θα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και «πράσινες» λύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως βιοκλιματικός σχεδιασμός και χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Όπως αναφέρεται, για το κτίριο προβλέπονται «πράσινες» υποδομές που περιορίζουν την κατανάλωση πόρων και ενέργειας και μειώνουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κτιρίου. Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία χώρων πρασίνου 17.232,06 τ.μ., με 7.000 τ.μ. φυτεύσεις παραπάνω από τις απαιτούμενες και υπερκάλυψη των απαιτήσεων σε σχέση με τον αριθμό των δέντρων που πρέπει να φυτευτούν. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται το πράσινο της περιοχής, ενώ λόγω του ότι 25 στρέμματα από τα συνολικά 55 του έργου θα παραχωρηθούν στον Δήμο Αμαρουσίου για κοινωφελείς χρήσεις,  βελτιώνεται αισθητά το αστικό περιβάλλον.

Συνολικά, η εισήγηση υποστηρίζει ότι το έργο θα συμβάλει θετικά στην οικονομική ανάπτυξη με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη βελτίωση του περιβάλλοντος.

Συνοπτικά οι βασικές διαπιστώσεις της Περιφέρειας για το Project Voria:

  • Το κτίριο δεν εξαντλεί τα μέγιστα επιτρεπόμενα μεγέθη δόμησης
  • Το υπό μελέτη έργο θα επηρεάσει θετικά τα τοπιολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής
  • Με την προτεινόμενη χωρική ανάπτυξη ολοκληρώνεται ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην περιοχή
  • Θετική επίδραση στο φυσικό περιβάλλον με ενίσχυση του αστικού πρασίνου κατά 17.232,06 τ.μ.
  • Προβλεπόμενες φυτεύσεις περισσότερες από τις απαιτούμενες κατά 7.000 τ.μ.
  • Ενσωματώνει προηγμένες «πράσινες» λύσεις που περιορίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα
  • Το έργο δεν αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές διαταραχές στην ατμόσφαιρα
  • Σημαντική συμβολή στην Απασχόληση. Κατά την πλήρη λειτουργία του έργου θα αυξηθούν τόσο οι άμεσες θέσεις εργασίας κατά 300 σε σχέση με τις 1.000 υφιστάμενες όσο και οι έμμεσες κατά 1.735 θέσεις.
  • Δεν προκύπτουν άξιες λόγου επιβαρύνσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο – επιφόρτιση που δεν υπερβαίνει το 1% σε κανένα σημείο του κυκλοφοριακού δικτύου λόγω:
    • κυκλοφοριακών έργων που εξασφαλίζουν ανεξάρτητη και αρμονική σύνδεση του κτιρίου με το όμορο οδικό δίκτυο
    • χρήσεων του κτιρίου που δεν έχουν δραστηριότητα σε ώρες αιχμής

Σχετικά Άρθρα