Η καταχώρηση ενός ενοικιαζόμενου ακινήτου μπορεί να φαίνεται απλή διαδικασία: επιλέγετε μερικές φωτογραφίες, δημοσιεύετε μια αγγελία και περιμένετε για ενδιαφερόμενους.
Ωστόσο, σε μια ανταγωνιστική αγορά, αυτό δεν αρκεί. Ο τρόπος παρουσίασης του ακινήτου σας, τα μέσα διαφήμισης και η επικοινωνία με τους υποψήφιους ενοικιαστές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ταχύτητα εύρεσης ενοικιαστή.
Μια αγγελία ενοικίασης είναι, στην ουσία, μια πρόταση πώλησης που πρέπει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, να παρέχει σαφείς και ελκυστικές λεπτομέρειες και να θέτει τις σωστές προσδοκίες για τους πιθανούς ενοικιαστές.
Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς να δημιουργήσετε την καλύτερη αγγελία ενοικίασης που θα σας βοηθήσει να βρείτε γρήγορα ενοικιαστές.
Όταν οι ενοικιαστές περιηγούνται σε αγγελίες, συχνά εξετάζουν δεκάδες επιλογές ταυτόχρονα.
Οι πιο επιτυχημένες αγγελίες που κάνουν τους πιθανούς ενοικιαστές να σταματήσουν και να κάνουν κλικ είναι λεπτομερείς, οπτικά ελκυστικές και ξεκάθαρες σχετικά με τα επόμενα βήματα.
Για να το επιτύχετε αυτό, ξεκινήστε με τη συγγραφή ενός ελκυστικού τίτλου που αναδεικνύει τα βασικά χαρακτηριστικά, όπως: “Ευρύχωρο Διαμέρισμα 2 Υπνοδωματίων με Μοντέρνα Κουζίνα και Ιδιωτικό Μπαλκόνι—Μόλις λίγα βήματα από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.”
Αφού ο τίτλος τραβήξει την προσοχή, οι υψηλής ποιότητας φωτογραφίες κρατούν το ενδιαφέρον των υποψήφιων ενοικιαστών. Ο Matt Eatherton, επικεφαλής της Avail και ιδιοκτήτης επί 15 χρόνια, τονίζει ότι οι φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης είναι το πιο σημαντικό μέρος μιας αγγελίας ενοικίασης.
“Η ύπαρξη ποιοτικών μέσων είναι ισοδύναμη με έναν πολύ συνοπτικό και ισχυρό στόχο στο βιογραφικό σας,” μοιράζεται.
“Είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν οι ενοικιαστές και θα επηρεάσει την απόφασή τους να συνεχίσουν να αξιολογούν την αγγελία ή να προχωρήσουν σε άλλες επιλογές.”
Για μέγιστη επίδραση, τραβήξτε φωτογραφίες του ακινήτου κατά τη διάρκεια της ημέρας με φυσικό φως που εισέρχεται από τα παράθυρα. Βεβαιωθείτε ότι ολόκληρο το ακίνητο είναι καθαρό και χωρίς ακαταστασία για να αναδείξετε εύκολα τα καλύτερα χαρακτηριστικά του.
Εάν είναι δυνατόν, σκεφτείτε να επενδύσετε σε εξοπλισμό ή έναν βιντεογράφο για να δημιουργήσετε βίντεο περιηγήσεις ή εικονικές ξεναγήσεις για να προσθέσετε στην αγγελία σας. Αν και μπορεί να είναι δαπανηρό αρχικά, μπορείτε γενικά να επαναχρησιμοποιήσετε τα ίδια μέσα για τέσσερις έως πέντε κύκλους ενοικίασης.
Πέρα από τα οπτικά μέσα, η παροχή πληροφοριών σχετικά με τη διαρρύθμιση, τις πρόσφατες αναβαθμίσεις, τον αποθηκευτικό χώρο, τις παρεχόμενες συσκευές και οποιαδήποτε ξεχωριστά χαρακτηριστικά—όπως μια ντουλάπα-δωμάτιο, πλυντήριο-στεγνωτήριο εντός του διαμερίσματος ή έξυπνες οικιακές λειτουργίες—μπορεί να κάνει μια αγγελία να ξεχωρίσει.
Αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει ότι η αγγελία σας εμφανίζεται όταν οι ενοικιαστές προσθέτουν φίλτρα στην αναζήτησή τους, αλλά μπορεί να τους ενημερώσει για όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά που προσφέρει το ακίνητό σας.
Τέλος, αναφέρετε το μηνιαίο ενοίκιο, την εγγύηση και άλλες χρεώσεις, τη διάρκεια του μισθωτηρίου και την πολιτική για τα κατοικίδια εκ των προτέρων, ώστε οι ενοικιαστές να μπορούν να καθορίσουν αν ενδιαφέρονται σοβαρά να κάνουν αίτηση.
Ακολουθεί μια επισκόπηση του πώς να καταχωρήσετε το ενοικιαζόμενο ακίνητό σας online:
Οι περισσότεροι ενοικιαστές σήμερα ξεκινούν την αναζήτηση κατοικίας online, καθιστώντας τις πλατφόρμες καταχώρησης ενοικίων τον κύριο χώρο διαφήμισης.
Στην Ελλάδα, δημοφιλείς πλατφόρμες για καταχώρηση ακινήτων περιλαμβάνουν:
Εκτός από τις πλατφόρμες καταχώρησης, μην παραβλέπετε άλλους τρόπους προώθησης, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι τοπικές ομάδες δικτύωσης, επισημαίνει ο Eatherton
Η Facebook Marketplace, το Nextdoor και το Instagram μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες να βρουν πιθανούς ενοικιαστές που ενδέχεται να μην αναζητούν ενεργά στην πλατφόρμα καταχωρήσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι συστάσεις από φίλους και οικογένεια μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικές—ίσως να γνωρίζουν κάποιον που ψάχνει για ενοικίαση.
Μόλις η αγγελία γίνει ενεργή, η τιμολόγηση της είναι εξίσου σημαντική όσο και η τοποθέτησή της στην κατάλληλη πλατφόρμα. Οι ενοικιαστές σήμερα έχουν πρόσβαση σε λεπτομερή δεδομένα αγοράς και μπορούν να αναγνωρίσουν γρήγορα αν ένα ακίνητο είναι υπερτιμημένο ή υποτιμημένο.
Ο Eatherton τονίζει ότι η τιμολόγηση ενοικίασης είναι ευμετάβλητη και πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα με τη ζήτηση και τη σεζόν για να προσελκύσει σοβαρούς ενοικιαστές και να μεγιστοποιήσει το εισόδημα από ενοίκια.
“Αν καταχωρείτε το ακίνητο τον Δεκέμβριο, ίσως χρειαστεί να το τιμολογήσετε λίγο πιο χαμηλά,” εξηγεί.
“Τον Ιούνιο, μπορείτε να στοχεύσετε στην υψηλότερη κατηγορία της αγοράς, καθώς η ζήτηση είναι μεγαλύτερη.”
Ωστόσο, η υπερβολική μείωση του ενοικίου μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα. Παρόλο που μπορεί να είναι δελεαστικό να μειώσετε την τιμή κατά τη διάρκεια των πιο αργών μηνών για ενοικιάσεις, ο Eatherton προειδοποιεί κατά της υπερβολικής μείωσης των τιμών.
“Μην τιμολογήσετε το ακίνητό σας πολύ κάτω από τις αντίστοιχες αγγελίες, ανεξαρτήτως του πόσο καιρό έχει μείνει άδειο,” προειδοποιεί.
“Έχω προσπαθήσει να το κάνω στο παρελθόν—ειδικά τους χειμερινούς μήνες, αλλά αυτό θα φέρει μόνο πιο αδιάφορους και λιγότερο καταρτισμένους ενοικιαστές.”
Για το λόγο αυτό, ζητήστε την τιμή που αξίζει το ακίνητό σας και παραμείνετε πιστοί σε αυτή.
Για να βρείτε τη σωστή ισορροπία, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να:
• Συγκρίνουν παρόμοιες καταχωρήσεις στην περιοχή για να εκτιμήσουν τις τιμές της αγοράς
• Χρησιμοποιούν εργαλεία ανάλυσης ενοικίων για να αξιολογήσουν τις τάσεις ζήτησης
• Προσαρμόζουν την τιμή τους σύμφωνα με τη σεζόν, αποφεύγοντας δραστικές περικοπές που θα μπορούσαν να προσελκύσουν λιγότερο καταρτισμένους ενοικιαστές
Αφού η καταχώρηση τιμολογηθεί ανταγωνιστικά και αναρτηθεί στις κατάλληλες πλατφόρμες, η παρουσίαση είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει.
Ένας ελκυστικός τίτλος, φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και μια καλά γραμμένη περιγραφή μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ πολλών αιτημάτων ή δυσκολίας στην εύρεση ενδιαφέροντος.
Η συντονισμένη οργάνωση των επισκέψεων μπορεί να καθυστερήσει τη διαδικασία μίσθωσης και να προκαλέσει χαμένες ευκαιρίες με σοβαρούς υποψήφιους ενοικιαστές.
Πολλοί ιδιοκτήτες εξακολουθούν να στηρίζονται σε αλληλογραφία ή τηλεφωνήματα για να προγραμματίσουν επισκέψεις, κάτι που μπορεί να αποτρέψει ενοικιαστές που περιμένουν μια πιο εύκολη διαδικασία.
“Το μέλλον της ενοικίασης είναι εδώ με τις αυτοματοποιημένες περιηγήσεις,” εξηγεί ο Eatherton.
“Η λειτουργία Αυτοματοποιημένων Περιηγήσεων της Avail επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να δημιουργούν μπλοκ ωρών που είναι διαθέσιμοι, και οι ενοικιαστές μπορούν να κλείσουν μια περιήγηση αμέσως.”
Αυτό μπορεί να μειώσει φυσικά τις καθυστερήσεις και να προσελκύσει σοβαρούς υποψηφίους με λιγότερη επικοινωνία.
Ακόμα και μια καλοφτιαγμένη καταχώρηση μπορεί να περάσει απαρατήρητη αν δεν προωθηθεί ενεργά. Για να το αποφύγετε, σκεφτείτε να προωθήσετε την καταχώρησή σας με τους εξής τρόπους:
• Μοιραστείτε την καταχώρηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
Οι ομάδες στο Facebook, το LinkedIn και το Instagram μπορούν να φτάσουν σε ενοικιαστές πέρα από τις παραδοσιακές πλατφόρμες καταχωρήσεων.
• Επικοινωνήστε με παλαιούς υποψήφιους ενοικιαστές:
Ισχυροί υποψήφιοι από προηγούμενες καταχωρήσεις ενδέχεται να εξακολουθούν να ψάχνουν.
• Χρησιμοποιήστε στοχευμένη διαφήμιση:
Διαφημίσεις σε Facebook και Google μπορούν να αυξήσουν την ορατότητα σε ανταγωνιστικές αγορές.
Ακολουθώντας μια ενεργητική προσέγγιση, οι ιδιοκτήτες αυξάνουν τις πιθανότητες να βρουν ενοικιαστή γρήγορα και να μειώσουν τον χρόνο κενής κατοχής.
Ο τρόπος που απαντάτε σε ενδιαφερόμενους ενοικιαστές μπορεί να καθορίσει τη διάρκεια της διαδικασίας μίσθωσης—και σε μια ανταγωνιστική αγορά, μια αργή ή αδιάφορη απάντηση μπορεί να σημαίνει την απώλεια ενός αξιόλογου ενοικιαστή σε άλλη καταχώρηση.
“Σκεφτείτε τα αιτήματα των ενοικιαστών ως ένα σωλήνα,” εξηγεί ο Eatherton.
“Η πρώτη σας απάντηση θα πρέπει να επιβεβαιώσει την πρόθεση και να δημιουργήσει εμπιστοσύνη.”
Η εμπιστοσύνη είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς κάποιοι ενοικιαστές μπορεί να ξεκινούν τη διαδικασία με σκεπτικισμό, υποθέτοντας ότι οι ιδιοκτήτες δίνουν προτεραιότητα στο κέρδος παρά στην ευημερία των ενοικιαστών. Για να ξεπεράσετε αυτήν την αντίληψη, ο Eatherton προτείνει να είστε προληπτικοί και διαφανείς, απαντώντας άμεσα μέσω πολλών καναλιών επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας έναν σίγουρο αλλά προσιτό τόνο και μοιράζοντας περισσότερες πληροφορίες για το προφίλ σας ως ιδιοκτήτη.
Είναι χρήσιμο να προετοιμάσετε πρότυπα απαντήσεων για κοινά αιτήματα, για να παραμείνετε οργανωμένοι και να παρέχετε μια επαγγελματική εμπειρία.
Ακόμα και τα καλύτερα ακίνητα μπορούν να παραμείνουν άδεια αν η αγγελία δεν είναι βελτιστοποιημένη. Μια αδύναμη πρώτη εντύπωση, η έλλειψη αξιοπιστίας ή η αναποτελεσματική προγραμματισμένη επίσκεψη μπορεί να αποτρέψουν αξιόλογους ενοικιαστές. Αποφύγετε τα παρακάτω κοινά λάθη για να διαφημίσετε το ακίνητό σας σαν επαγγελματίας.
1. Χρήση μη ελκυστικής “ηρωικής εικόνας”
Η πρώτη φωτογραφία στην αγγελία σας μετράει—είναι αυτή που θα τραβήξει την προσοχή του ενοικιαστή.
“Η ηρωική εικόνα σας πρέπει να είναι η πιο ελκυστική και ελπιδοφόρα φωτογραφία που έχετε,” λέει ο Eatherton. “Σκεφτείτε μοντέρνες κουζίνες, φωτεινά σαλόνια ή φιλόξενα αίθρια. Μην ξεκινάτε με το μπάνιο, το πλυντήριο ή το υπόγειο—είναι δευτερεύοντα χαρακτηριστικά για τους περισσότερους ενοικιαστές.”
2. Μη προώθηση του εαυτού σας ως επαγγελματία ιδιοκτήτη
Οι ενοικιαστές δεν επιλέγουν μόνο το σπίτι τους—επιλέγουν και ποιος το διαχειρίζεται. Η έλλειψη αξιοπιστίας από τον ιδιοκτήτη μπορεί να τους κάνει να διστάσουν.
“Χρησιμοποιώ ένα αυτοματοποιημένο σύστημα μέσω λογισμικού ιδιοκτητών όπως η Avail για να οικοδομήσω εμπιστοσύνη,” εξηγεί ο Eatherton. “Μοιράζοντας το προφίλ μου ως ιδιοκτήτης, μαρτυρίες από προηγούμενους ενοικιαστές και την διαδικασία διαχείρισης, δείχνω στους μελλοντικούς ενοικιαστές ότι είμαι επαγγελματίας και αξιόπιστος.”