Η εξασφάλιση στρατηγικής τοποθεσίας βρίσκεται στο επίκεντρο των επώνυμων αλυσίδων, προκειμένου να βελτιωθεί η αξία της επωνυμίας τους, να εξασφαλιστεί η αφοσίωση των καταναλωτών και να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα.
Ο έντονος ανταγωνισμός για χώρους σε αυτές τις τοποθεσίες οδήγησε τις τιμές ενοικίασης σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα τη στροφή των διεθνών αλυσίδων πλέον στην προσπάθεια αγοράς των καταστημάτων τους αντί της ενοικίασης.
Πρόσφατες εμβληματικές εξαγορές που δείχνουν τη στροφή των αλυσίδων πολυτελείας προς
την ιδιοκτησία περιλαμβάνουν τις παρακάτω:
Η ιδιοκτησία καταστήματος ναυαρχίδας προσφέρει ξεχωριστά πλεονεκτήματα εξασφαλίζοντας μόνιμα προνομιακή τοποθεσία, επιτρέπει κεφαλαιοποιημένα έξοδα για βελτιώσεις στο κατάστημα και προσθέτει ένα περιουσιακό στοιχείο υψηλής αξίας στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Η ιδιοκτησία επιτρέπει επίσης έναν βαθμό ευελιξίας που δεν το κάνουν οι μισθώσεις, επιτρέποντας στις εταιρείες να σχεδιάσουν τους ναυαρχίδες τους για να αναβαθμίσουν τις εμπειρίες των πελατών.
Τα εμβληματικά καταστήματα είναι η απόλυτη έκφραση της ταυτότητας μιας μάρκας. Από τις πολυτελείς μπουτίκ της Chanel και την έπαυλη του Ralph Lauren μέχρι το Nike’s House of Innovation και το εμβληματικό κατάστημα γυάλινων κύβων της Apple, αυτοί οι χώροι αναδεικνύουν τις αγορές σε μια εμπειρία με επίκεντρο την επωνυμία της μάρκας. Οι εκθέσεις προϊόντων, οι διαδραστικές τεχνολογίες και οι εξατομικευμένες υπηρεσίες δημιουργούν αξέχαστες συνδέσεις με τους καταναλωτές.
Ο Jean-Philippe Carmarans, επικεφαλής εκτιμήσεων της C&W στη Γαλλία, τόνισε την
αυξανόμενη τάση των οικων να αποκτούν ναυαρχίδες στο Παρίσι.
«Οι οίκοι πολυτελείας όπως η LVMH, η Chanel και η Kering, στη Λεωφόρο de Montaigne, γύρω από τη Vendôme και στα Ηλύσια Πεδία, είναι πρόθυμες να εξασφαλίσουν τις καλύτερες τοποθεσίες «για πάντα» αποκτώντας τις, επενδύοντας στη συνέχεια σημαντικά κεφάλαια για να δημιουργήσουν εξαιρετικές εμπειρίες για τους πελάτες τους», είπε.
Για παράδειγμα, ο Bernard Arnault μετέτρεψε το La Samaritaine σε έναν προορισμό λιανικής και φιλοξενίας κοντά στο Λούβρο, απόδειξη του πώς η ιδιοκτησία επιτρέπει στις επωνυμίες να επαναπροσδιορίσουν τους ιστορικούς χώρους σε εμβληματικές εμπειρίες.
Όπως ανέφερε η επικεφαλής της Cushman & Wakefield στην Ελλάδα, Νίκη Συμπούρα, «Το κεντρικό της κατάστημα στην Αθήνα αγόρασε από το 2021, η Prada επένδυση 19 εκατ. ευρώ στη Βουκουρεστίου. Η Prada είχε χαρακτηρίσει την απόφαση στρατηγικής σημασίας, που είχε σκοπό την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου στην Ελλάδα».