MENU

Με ίδια κεφάλαια 1 δισ. ευρώ η ανάπτυξη της «πόλης – όνειρο» στο Ελληνικό από τη Lamda Development

Εξαίρεση αποτελεί η χρηματοδότηση για την κατασκευή των malls που θα γίνει με τραπεζικό δανεισμό 500 εκατ. ευρώ

Έχοντας ήδη ταμείο 650 εκατ. ευρώ η Lamda Development σκοπεύει να πορευθεί με ίδια κεφάλαια για τη χρηματοδότηση των αναπτύξεων εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού με την εξαίρεση των δύο εμπορικών κέντρων στη λεωφόρο Βουλιαγμένης (Τhe Ellinikon Mall) και στην περιοχή της μαρίνας (Riviera Galleria), για τα οποία θα χρησιμοποιηθεί τραπεζική χρηματοδότηση.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες (30/10) ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου στο πλαίσιο της σχετικής παρουσίασης για την πορεία των έργων εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, τα επενδυτικά κεφάλαια που θα χρειαστούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 μέχρι και το 2027 αντιστοιχούν σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ. «Η κατασκευή όλου του Ελληνικού θα προχωρά με ίδια κεφάλαια, πλην των malls και υπολογίζουμε έως το τέλος αυτής της χρονιάς – αρχές της επόμενης να έχουμε εξασφαλίσει συνολικές εισπράξεις από τις προπωλήσεις των ακινήτων 1 δισ. ευρώ. Για το πρώτο μισό του 2025 δεν θα χρησιμοποιήσουμε δανειακά κεφάλαια και το μόνο δάνειο που θα λάβουμε θα είναι για τα εμπορικά κέντρα, κυρίως για το εμπορικό κέντρο της λεωφόρου Βουλιαγμένης, για το οποίο η εκταμίευση θα ξεκινήσει κάποια στιγμή εντός του 2025», ανέφερε ο κ. Αθανασίου προσθέτοντας ότι δεν έχουν έργα αυτού του βεληνεκούς στο εξωτερικό που να έχουν εξασφαλίσει τέτοιου μεγέθους διαχείριση της ρευστότητας.

Ο επικεφαλής της LAMDA αναφέρθηκε αναλυτικά και στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης των έργων, ξεκινώντας από τις υποδομές που θα είναι έτοιμες προς το τέλος του 2026.

Το κόστος των υποδομών, το οποίο είχε προϋπολογιστεί αρχικά, όταν υπεγράφη η σύμβαση το 2016 στα 1,5 δισ. ευρώ έχει ανέβει λόγω και του αυξημένου κόστους των υλικών ακόμη και στα 1,7 δισ. ευρώ, ενώ ιδιαίτερα δύσκολες λόγω του μεγάλου όγκου γενικότερα των έργων είναι οι συνθήκες συνολικά στην κατασκευαστική αγορά.

Εντός χρονοδιαγράμματος η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος

Το πιο εμβληματικό, όπως το χαρακτήρισε ο κ. Αθανασίου, από τα έργα υποδομών είναι η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος που βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος για να ολοκληρωθεί το 2026, ενώ «στις μεγάλες δυσκολίες του έργου που πολεμάμε σε συχνή βάση», ο ίδιος ενέταξε τα έργα για τα δίκτυα υποδομών, όπου «πράγματι αντιμετωπίζουμε θέματα».

Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελεί ο Πύργος Κατοικιών, που βρίσκεται αυτή την στιγμή στο 10ο όροφο. Για τον Πύργο, ο αρχικός στόχος ήταν να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2026, ωστόσο το νέο χρονοδιάγραμμα μετατέθηκε για το Σεπτέμβριο λόγω των δυσκολιών που προκύπτουν με τα κατασκευαστικά εργοτάξια.

«Ο στόχος παραμένει για το 2026 και εκτιμάμε ότι μία καθυστέρηση μηνών για ένα τέτοιο έργο, ιδιαίτερα δύσκολο στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλα αντίστοιχα έργα του εξωτερικού ειδικά στο κομμάτι της θεμελίωσης, λόγω της σεισμικότητας και γειτνίασης με τη θάλασσα δεν είναι μεγάλη».

Πάντως, με την παράδοση μετά τον Οκτώβριο του 2026, ενεργοποιούνται οι ρήτρες που θα πρέπει να πληρωθούν από τη Lamda στους ιδιοκτήτες των κατοικιών, βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί μεταξύ των δύο μερών.

«Ασφαλώς πειράζει η καθυστέρηση και για τις δύο πλευρές», σχολίασε ο κ. Αθανασίου. Οι επιτελείς της εταιρείας υπολογίζουν ότι η κατασκευή θα έχει φτάσει στον 20ο με 25ο όροφο πριν το καλοκαίρι του 2025, ενώ θα ξεκινήσει και η διαμόρφωση των όψεων πριν την ολοκλήρωση του συνόλου των ορόφων του Πύργου.

Διαπραγμάτευση για ανάθεση της κατασκευής του The Ellinikon Mall

Για το μεγάλο mall, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027, στην παρούσα φάση, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία εξέτασης των εργολάβων που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο (σ.σ. οι ανακοινώσεις αναμένονται μέχρι το Μάρτιο), ενώ προχωρά και η συνεργασία με τη γαλλική Bouygues για τη βέλτιστη λύση όσον αφορά τον επανασχεδιασμό πριν το τέλος του τρέχοντος έτους. Εκτός της Bouygues, την κατασκευή του The Ellinikon Mall διεκδικούν και μεγάλες ελληνικές τεχνικές εταιρίες.

Πριν το τέλος του έτους θα ανακοινωθεί και η συμφωνία που κυοφορείται για τη δημιουργία μη κρατικού πανεπιστημίου εντός της έκτασης, που θα είναι πολύ κοντά στο σχολείο του CGS (Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα), το οποίο έχει συμφωνηθεί ήδη και έχει έναν ορίζοντα λειτουργίας το 2027.

Ο κ. Αθανασίου επανέλαβε, ότι κάποια διαμερίσματα μπορεί να έχουν κατοικηθεί στο τέλος του 2026, χωρίς αυτό να ακούγεται ανέφικτο, και στόχος είναι «σε μία δύσκολη κατασκευαστική αγορά το πολύ το 2027 η παραλιακή να είναι ένας ζωντανός τόπος».

Στο παραλιακό μέτωπο περιλαμβάνονται και τα οικιστικά, με τις 313 κατοικίες να έχουν ήδη πουληθεί στο σύνολό τους.

Το resort καζίνο που αναπτύσσει η κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Hard Rock υπολογίζεται ότι μπορεί να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα του 2027.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του ομίλου με την Τ.Ε.ΜΕΣ. των ομίλων Κωνσταντακόπουλου – Olayan και του κοινοπρακτικού σχήματος που έχει ιδρυθεί μεταξύ των δύο πλευρών, αργότερα, για το 2028 προγραμματίζεται η λειτουργία του νέου ξενοδοχείου κάτω από το brand της Mandarin Oriental. «Για το δεύτερο ξενοδοχείο που δρομολογείται στη μαρίνα προς το παρόν δεν είναι ανακοινώσιμο το όνομα, είναι κοντά πάντως η υπογραφή της συμφωνίας», ανέφερε ο κ. Αθανασίου.

Η ζήτηση αυξάνει τις τιμές των κατοικιών του Little Athens

Η διοίκηση της Lamda Development επανέλαβε ως προς τη ζήτηση για τις πωλήσεις των κατοικιών και δη τη νέα γειτονιά του Little Athens ότι «ξεπερνά κάθε προσδοκία» με τις τιμές να διαμορφώνονται στο πάνω εύρος των τιμών των νοτίων προαστίων, από 7.000 ευρώ ανά τ.μ. και πάνω, ενώ έχει αυξηθεί και η ζήτηση από τους Ευρωπαίους στο πλαίσιο της διεθνούς καμπάνιας που «τρέχει» η εταιρεία.

Πλέον το ποσοστό των ξένων αγοραστών βρίσκεται στο 40%.

Η εταιρεία, όπως ανέφερε ο CEO του ομίλου προτίθεται να βγάλει στην αγορά το νέο έτος και νέα οικόπεδα προς πώληση και ανάπτυξη από τρίτους παίκτες (σ.σ. όπως έχει ήδη γίνει με οικόπεδα που έχουν διατεθεί στους ομίλους Προκοπίου, Brooklane, TEN Brinke, Hellenic Ergon, Daedalus) κυρίως για οικιστικά.

«Ο λόγος που προχωρούμε σε πωλήσεις είναι για να επιταχύνουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης του έργου ώστε περισσότερα έργα να είναι έτοιμα το 2028, δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα εμείς», σημείωσε ο κ. Αθανασίου.

Τα επόμενα οικόπεδα που θα βγουν προς πώληση το 2025 θα είναι κοντά στην περιοχή Κάτω Ελληνικό, δηλαδή στις υφιστάμενες οικιστικές γειτονιές που δεν ανήκουν στην έκταση του πρώην αεροδρομίου, κοντά και στα γραφεία της Lamda Development.

Σχετικά Άρθρα