Παρά το αργό του ξεκίνημα και τις αντιξοότητες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, ο κατασκευαστικός κλάδος φαίνεται ότι πραγματοποιεί άλματα ως προς την υιοθέτηση των ψηφιακών εργαλείων. Η ψηφιοποίηση αφορά όλο το φάσμα της κατασκευαστικής διαδικασίας, από την κατασκευή αυτή καθαυτή έως και την αλυσίδα εφοδιασμού.
Καθώς οι προμηθευτές, οι διανομείς και πωλητές του κατασκευαστικού κλάδου βρίσκονται υπό διαρκή πίεση από τους πελάτες τους για να βελτιώσουν την απόδοση και τις υπηρεσίες τους, ο ψηφιακός μετασχηματισμός φαίνεται να είναι μονόδρομος.
Και ενώ οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα και το όφελος, συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εφαρμογή του, όπως το αυξημένο budget και η έλλειψη κατάρτισης, με αποτέλεσμα η τεχνολογία αντί να είναι παράγοντας προόδου να γίνεται εμπόδιο για τη μελλοντική ανάπτυξη.
Η απόρριψη όλων αυτών των συστημάτων συχνά δεν αποτελεί επιλογή, και οι προμηθευτές προσπαθούν να προσαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες για να λύσουν τα δικά τους εσωτερικά προβλήματα πληροφορικής και τελικά να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες.
Ευτυχώς, αυτή η κατάσταση είναι αρκετά συνηθισμένη, ώστε οι λύσεις που θα τους βοηθήσουν να ψηφιοποιήσουν τις επιχειρήσεις τους είναι πολλές. Σύμφωνα με τον κ. Hans Iredahl, της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτων abcg, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν χρειάζεται να είναι πονοκέφαλος για τις επιχειρήσεις εάν ακολουθήσουν τέσσερις “χρυσούς” κανόνες.
Αποφασίστε τι χρειάζεται βελτίωση
Πριν ξεκινήσετε το «ταξίδι» σας στην ψηφιοποίηση, κοιτάξτε την επιχείρησή σας σήμερα. Αξιολογήστε ρεαλιστικά το σημείο που θέλετε να βρίσκεστε στο μέλλον, διορθώστε τις αδυναμίες του παρόντος και δημιουργήστε τις προϋποθέσεις για τη ανάπτυξη.
Αναρωτηθείτε: «Πώς μπορώ να υποστηρίξω καλύτερα τους πελάτες μου;» και «Ποιες νέες υπηρεσίες πρέπει να δημιουργήσω και να προσφέρω;»
Αναπτύξτε ένα σαφές, ορθολογικό σχέδιο ψηφιοποίησης, βήμα προς βήμα, το οποίο θα εστιάζει στην εφαρμογή τεχνολογίας που επιταχύνει την επιχειρηματική αξία με ρυθμό προσιτό για την εταιρία σας.
Επιλέξτε το κατάλληλο εργαλείο για τη δουλειά
Με τέτοια γκάμα λύσεων, η επιλογή του σωστού εργαλείου μπορεί να είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Μπορεί να ακούγεται απλοϊκό, αλλά η απλή καταγραφή των συγκεκριμένων επιχειρηματικών σας απαιτήσεων μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη, καθώς στη συνέχεια θα τη χρησιμοποιήσετε για να αξιολογήσετε τις πιθανές λύσεις σας.
Οι προμηθευτές είναι ειδικοί στον κατασκευαστικό κλάδο και τα προϊόντα του, όχι απαραίτητα στη νέα τεχνολογία πληροφορικής. Επομένως, είναι σημαντικό να αναζητήσετε συνεργάτες που εμπιστεύεστε ότι θα παραμείνουν σταθερά δίπλα σας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εφαρμογή.
Επιλέξτε μια μη βέλτιστη ψηφιακή λύση και η επιχείρηση σύντομα θα βρεθεί σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα συχνά δαπανηρές και ατελείς προσαρμογές στο λογισμικό για την ενσωμάτωση απαιτήσεων που λείπουν.
Η επιλογή ενός βέλτιστου συστήματος με κακή εφαρμογή είναι εξίσου επιζήμια.
Μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα αναμενόμενα οφέλη και να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος, χαμένες επιχειρηματικές ευκαιρίες και απώλεια εμπιστοσύνης.
Η τεχνολογία δεν είναι τόσο τρομακτική
Για τους αντιπροσώπους και τους διανομείς η μετάβαση προς το ψηφιακό μετασχηματισμό σημαίνει νέες προσδοκίες και ανάγκες που προέρχονται από δύο κατευθύνσεις. Από τη μία πλευρά είναι οι πελάτες που απαιτούν νέες λύσεις προϊόντων και από την άλλη οι συνεργάτες που απαιτούν την εφαρμογή σύγχρονων επιχειρηματικών διαδικασιών.
Σε αυτό το σημείο, οι προμηθευτές οφείλουν να δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες και να αποδεχτούν νέες διαδικασίες που βασίζονται στην τεχνολογία για να παραμείνουν στο παιχνίδι, πόσο μάλλον να είναι ανταγωνιστικοί.
Και αυτή η τάση θα επιταχυνθεί – πράγμα που σημαίνει ότι όσο πιο γρήγορα οι αντιπρόσωποι προσαρμόζονται, τόσο τόσο πιο έτοιμοι θα είναι να αγκαλιάσουν τη νέα τεχνολογία.
Η τεχνητή νοημοσύνη ειδικότερα έχει τη δυνατότητα να φέρει την επανάσταση σε πολλούς τομείς των επιχειρήσεων, όπως η αυτοματοποίηση των διαδικασιών πωλήσεων και υπηρεσιών.
Εφαρμόστε έξυπνα
Όποια και αν είναι η κλίμακα του έργου, σε οποιαδήποτε φάση υλοποίησης, απαιτείται σταθερή διαχείριση έργου και μια βασική ομάδα με τις ικανότητες και τη νοοτροπία να εντοπίζει και να επιλύει προβλήματα γρήγορα και χωρίς να δημιουργεί κενά στην επιχείρηση.
Ένα σαφές σχέδιο και διαδικασία σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης, καθοδήγησης και επικοινωνίας του έργου είναι ζωτικής σημασίας και θα καθορίσει πόσο αποτελεσματικά θα υιοθετήσει ο οργανισμός το νέο επιχειρηματικό σύστημα.
Το σημαντικό για την επιχείρηση είναι τα οφέλη που θα αποκομίσει και η τεχνολογία είναι το μέσο για την επίτευξη του στόχου.