MENU

Γιατί το καλοκαίρι θα είναι απρόβλεπτο για τους οικοδεσπότες της Airbnb

Αλλάζουν στρατηγική για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί

Το περασμένο καλοκαίρι εγκαινιάστηκε μια νέα κανονικότητα για τους οικοδεσπότες στην Airbnb και άλλες ιστοσελίδες κρατήσεων βραχυχρόνιων μισθώσεων, στις ΗΠΑ.

Οι Αμερικανοί εξακολουθούν να τoυς επιλέγουν σε ποσοστά ρεκόρ, αλλά υπάρχει μια πληθώρα κατοικιών που παραμένει αδιάθετη.

Οι οικοδεσπότες αντιμετωπίζουν πίεση για να ξεχωρίσουν από όλες τις άλλες καταχωρίσεις στις περιοχές τους.

Πρόσθετο άγχος είναι η απρόβλεπτη συμπεριφορά των ίδιων των παραθεριστών, καθώς ολοένα και περισσότεροι προγραμματίζουν τα ταξίδια τους την τελευταία στιγμή, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Μόλις τον Μάρτιο, οι καταχωρίσεις στην Airbnb και τη Vrbo ανέρχονταν σε 1,57 εκατομμύρια σε όλη τη χώρα, μια αύξηση 12,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον ιστότοπο αναλύσεων AirDNA.

Η μέση πληρότητα για τους οικοδεσπότες, ή ο αριθμός των διανυκτερεύσεων που κλείνουν κάθε μήνα, βελτιώθηκε ελαφρώς κατά 2% σε σύγκριση με πέρυσι, αν και το Μάρτιο του 2023 σημειώθηκε πτώση 4% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.

Για να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους, οι οικοδεσπότες στρέφονται σε διαφορετικές στρατηγικές.

Ορισμένοι επιλέγουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσουν καλοκαιρινούς επισκέπτες, προσλαμβάνουν τοπικούς παράγοντες με επιρροή για να δημιουργήσουν κριτικές βίντεο για τις ιδιοκτησίες τους, ή ανταλλάσσοντας δωρεάν διαμονή με διαφημιστικές φωτογραφίες.

Εν τω μεταξύ, οι επαγγελματίες οικοδεσπότες, τους οποίους η AirDNA ορίζει ως όσους έχουν περισσότερες από 20 καταχωρίσεις, επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τα εμπορικά σήματα και το ανθρώπινο δυναμικό τους για κρατήσεις απευθείας με τους επισκέπτες, παρακάμπτοντας τις αμοιβές που σχετίζονται με τις μεγάλες πλατφόρμες.

«Αν μπορούσα, θα ήθελα όλες να είναι απευθείας κρατήσεις», δήλωσε η κ. Emily Burke, οικοδέσποινα που διαχειρίζεται 40 καταχωρήσεις στην Τούλσα της Οκλαχόμα.

Ποιοι οι κίνδυνοι των απευθείας κρατήσεων

Άμεση κράτηση είναι όταν ένας επισκέπτης κλείνει τη διαμονή του στον προσωπικό ιστότοπο ενός καταλύματος και όχι μέσω μιας μεγάλης πλατφόρμας όπως η Airbnb, η Vrbo και άλλες.

Ο οικοδεσπότης κ. Rick Kenworthy από την Αριζόνα, ο οποίος διαχειρίζεται 91 καταχωρήσεις στην περιοχή Σκοτσντέιλ κοντά στο Φοίνιξ, δήλωσε ότι έχει θέσει ως προτεραιότητα την άμεση κράτηση.

Αναφέρει ότι αύξησε το ποσοστό των απευθείας κρατήσεων στο 25% το πρώτο τρίμηνο του 2024, από 10% κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, κάτι που, όπως είπε, μεταφράζεται σε 500.000 δολάρια περισσότερα έσοδα.

Ο Kenworthy προσφέρει έκπτωση 5% εάν οι επισκέπτες κάνουν απευθείας κράτηση, μειώνοντας μια διαμονή 350 δολαρίων ανά διανυκτέρευση στα 330 δολάρια.

Η προσφορά στις απευθείας κρατήσεις προβλέπει ότι και τα δύο μέρη εξοικονομούν τέλη, δημιουργώντας χαμηλότερη τιμή ανά διανυκτέρευση για τους επισκέπτες και επιτρέποντας στους οικοδεσπότες να κρατήσουν το σύνολο των εσόδων.

Η στρατηγική του Kenworthy ήταν διττή. Πρώτον, τριπλασίασε τη λίστα διανομής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων του, χρησιμοποιώντας τεχνολογία καταγραφής Wi-Fi που αποθηκεύει τα μηνύματα, όταν οι επισκέπτες συνδέονται κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

Στη συνέχεια μέσω email προωθεί ειδικές προσφορές με συνδέσμους προς την ιστοσελίδα άμεσης κράτησης. Δεύτερον, έχει επενδύσει σε επώνυμα αντικείμενα όπως φλιτζάνια καφέ και στυλό που γεμίζουν κάθε ιδιοκτησία του, ελπίζοντας να δημιουργήσει οικειότητα με τους πελάτες.

Για ορισμένους οικοδεσπότες, ωστόσο, η προοπτική να ξεκινήσουν μόνοι τους είναι πολύ τρομακτική. Μπορεί να είναι επιφυλακτικοί στο να απομακρυνθούν από την Airbnb, τη Vrbo, την Expedia και άλλες, τόσο για την ασφαλιστική προστασία που προσφέρεται μέσω αυτών των ιστότοπων, όσο και για την έκθεση που προέρχεται από τη μαζική δεξαμενή των χρηστών.

Ο οικοδεσπότης κ. Ryan Villines από το Μιζούρι, ο οποίος εργάζεται εθελοντικά για την Airbnb ως ηγέτης της κοινότητας της περιοχής του, πιστεύει ότι ο κίνδυνος της απευθείας κράτησης είναι μεγαλύτερος από την ανταμοιβή.

Οι οικοδεσπότες είναι υπεύθυνοι για τη συλλογή των κατάλληλων εγγράφων για ελέγχους ιστορικού και πληροφοριών πληρωμής και δεν έχουν την πρόσθετη ασφάλιση που προσφέρουν οι μεγάλες πλατφόρμες.

«Αν κάτι πάει στραβά ή κάποιος βάλει φωτιά στο σπίτι σας, υπάρχει κάποια προστασία», δήλωσε ο Villines, ο οποίος διαχειρίζεται τέσσερα ακίνητα κοντά στο δημοφιλή προορισμό διακοπών Lake of the Ozarks. «Αν κάνετε απευθείας κρατήσεις, αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο», προσθέτει.

Οι οικοδεσπότες στρέφονται στους influencers για να προβάλλουν τις ιδιοκτησίες τους

Η Burke, με 40 καταχωρήσεις στην Tulsa, δήλωσε ότι οι επισκέπτες έχουν στραφεί προς τις διαμονές της τελευταίας στιγμής, εξέλιξη ιδιαίτερα αγχωτική για τους οικοδεσπότες που βασίζονται στην επιχείρησή τους.

Η ίδια προβλέπει ότι θα τελειώσει τον Μάιο με περίπου 58% πληρότητα, αλλά μόλις πριν από μερικές εβδομάδες είχε κλείσει μόνο για το 30% των διανυκτερεύσεων του μήνα.

Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει συνολικά περισσότερες κρατήσεις, έχει αρχίσει να συνεργάζεται με τοπικό influencer με 50.000 followers. Μέχρι στιγμής, έχουν ήδη κινηματογραφήσει ένα από τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης της Burke κοντά στο δημοφιλές πάρκο της Τούλσα, γνωστό ως Gathering Place, και σχεδιάζουν να κινηματογραφήσουν άλλο ένα κοντά σε μια «μοντέρνα εμπορική περιοχή», γνωστή ως Cherry Street.

Αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσα πληρώνει στον influencer για να παρουσιάσει τα ακίνητά της, αλλά δήλωσε ότι συγκρίσιμες υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ κοστίζουν 1.000 δολάρια το μήνα και εξακολουθούν να απαιτούν από τον οικοδεσπότη να κάνει μεγάλο μέρος της επεξεργασίας, της δημοσίευσης και της στρατηγικής περιεχομένου.

Ο Villines, δήλωσε ότι έχει συνάψει συμφωνίες με παράγοντες επιρροής, ανταλλάσσοντας δωρεάν διαμονές στα καταλύματά του με πακέτα περιεχομένου.

Δήλωσε ότι, παρόλο που αναμένει ότι οι κρατήσεις του καλοκαιριού του 2024 θα μειωθούν κατά περίπου 10% σε σχέση με πέρυσι, είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει αυτές τις μη κλεισμένες διανυκτερεύσεις για ανταλλαγές περιεχομένου για να βελτιώσει το μάρκετινγκ.

Έχει δώσει σε δημιουργούς περιεχομένου που έχουν επικοινωνήσει μαζί του μέσω της Airbnb δύο ή τρεις διανυκτερεύσεις με αντάλλαγμα έως και 50 επαγγελματικές φωτογραφίες που μπορεί να χρησιμοποιήσει για το προφίλ του ακινήτου στην Airbnb ή ένα καλά διαμορφωμένο βίντεο μάρκετινγκ που διαφορετικά θα μπορούσε να κοστίσει 500 έως 1.500 δολάρια.

Οι influencers μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην προώθηση της απευθείας κράτησης

Όταν ο influencer δημοσιεύει τελικά έναν σύνδεσμο σε ένα από τα ακίνητά της, η Burke ζητά να κατευθύνει τους θεατές στον ιστότοπο της επιχείρησής της αντί για την καταχώριση στην Airbnb.

Σχετικά Άρθρα