MENU

Αποτύπωση της τεχνογνωσίας της ΤΕΡΝΑ στον Πύργο του Πειραιά

Το εμβληματικό έργο αποτελεί τον πρώτο ψηφιακό και βιοκλιματικό ουρανοξύστη της Ελλάδας

Έπειτα από σχεδόν 50 χρόνια αναμονής και 4 χρόνια εργασιών, ο Πύργος Πειραιά έκοψε κορδέλα το βράδυ της 4ης Ιουνίου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, εκπροσώπων της κατασκευάστριας εταιρείας Dimand και φορέων της πόλης.

Το εντυπωσιακό κτήριο, που πλέον θα αποτελεί πόλο έλξης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής, ολοκληρώθηκε με επιτυχία χάρη στην τεχνογνωσία των έμπειρων μηχανικών της ΤΕΡΝΑ Α.Ε, συμβάλλοντας στην ανακατασκευή του εν λόγω εμβληματικού αστικού έργου.

Ο Πύργος Πειραιά αποτελεί τον πρώτο ψηφιακό και βιοκλιματικό ουρανοξύστη της Ελλάδας που στοχεύει στην πιστοποίηση LEED Platinum και WELL και το δεύτερο ψηλότερο κτήριο της χώρας.

Χαρακτηριστική δε η τοποθέτηση του διευθύνοντος Συμβούλου της Dimand, Δημήτρη Ανδριόπουλου, ο οποίος στάθηκε στη συμβολή του Δήμου Πειραιά της Prodea, της EBRD και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προς την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου.

«Ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα όταν το αναλάβαμε 2020 μέσα στην πανδημία, είχε μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο ήταν δύσκολη επιχειρηματική απόφαση. Το 2022 εν τελεί που ξεκινήσαμε, πέσαμε πάνω στον πόλεμο της Ουκρανίας που μας διπλασίασε το κόστος αλλά και στο γεγονός πως καμία εταιρεία στην Ελλάδα δεν είχε κάνει υψηλό κτίριο και ευτυχώς βρέθηκε η ΤΕΡΝΑ που έβαλε πλάτη» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Πράσινη» επένδυση 80 εκατ. ευρώ

Αναλυτικότερα, ο Πύργος Πειραιά αφορά σε συνολική επένδυση της τάξης των 80 περίπου εκατ. ευρώ από το κοινοπρακτικό σχήμα,  Dimand – EBRD – Prodea για 99 χρόνια, με ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα για τον δήμο Πειραιά, ύψους 1,01 εκατ. ευρώ.

Η θέση του Πύργου είναι απολύτως εμπορεύσιμη, καθώς βρίσκεται επί της Ακτής Μιαούλη με ισχυρές συγκοινωνιακές υποδομές, όπως είναι ο Ηλεκτρικός και εσχάτως το Μετρό.

Αν και οι θέσεις στάθμευσης στον Πύργο Πειραιά περιορίζονται μόλις σε 44, υπάρχει η πρόβλεψη μίσθωσης θέσεων σε γειτονικό πάρκινγκ του ΟΛΘ, αλλά και η δημιουργία πεζογέφυρας (από τον ΟΛΘ και το Δήμο Πειραιά) που θα συνδέει το χώρο στάθμευσης με τον τρίτο όροφο του Πύργου.

Σημαντικές ενέργειες για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών και της μείωσης του ενσωματωμένου άνθρακα των υλικών του κτιρίου έγιναν ήδη από τη φάση προκατασκευής, με την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση της υφιστάμενης όψης του κτιρίου με 2.410 kg ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών, 3.230 kg καλώδια, 107.360 kg χάλυβα, 360 kg λαμπτήρες καθώς και 761.430 kg προϊόντων καθαιρέσεων και αποξηλώσεων που εμπεριείχαν 110 τόνους ανακυκλώσιμου σιδήρου.

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αποτελούν ζωτικό κομμάτι της λειτουργίας του Πύργου με φωτοβολταϊκά συστήματα να τοποθετούνται στο υπερδώμα του Πύργου, συμβάλλοντας στην μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 100 τόνους.

Σχετικά Άρθρα