MENU

Ανακάμπτει το εμπορικό real estate στην ελληνική αγορά ακινήτων

Η οδός Ερμού διατηρεί τα σκήπτρα, ωστόσο νέοι εμπορικοί πόλοι δημιουργούνται σταδιακά τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη

Ανακάμπτει η ζήτηση για εμπορικά ακίνητα τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στις μεγάλες αγορές της περιφέρειας, καθώς ο τουρισμός από τη μία και η «επιστροφή της κανονικότητας» από την άλλη επαναφέρει τη λιανεμπορική δραστηριότητα, όπως προκύπτει από την έρευνα της Cushman & Wakefield Proprius για την πορεία των εμπορικών ακινήτων στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η έρευνα ασφαλώς αποτυπώνει τις τάσεις στους γνωστούς εμπορικούς δρόμους, αλλά και στις νέες αγορές πολυτελείας που αρχίζουν να δημιουργούνται κυρίως στην Αθήνα.

Αναλυτικότερα, η οδός Ερμού – ο μικρότερος σε έκταση μήκους αλλά και μεγέθους εμπορικών ακινήτων στην Ευρώπη – εξακολουθεί να είναι στη λίστα των ακριβότερων ανοιχτών χώρων στη χώρα.

Το μέσο ενοίκιο διαμορφώνεται στα 290 ευρώ ανά τ.μ., παραμένοντας ωστόσο σταθερό σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023.

Η διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές του αθηναϊκού κέντρου είναι αβυσσαλέες, καθώς στο Κολωνάκι τα μισθώματα των καταστημάτων διαμορφώνονται σε 105 ευρώ ανά τ.μ., ενώ στη Γλυφάδα αγγίζουν τα 150 ευρώ ανά τ.μ. και στην Κηφισιά τα 110 ευρώ ανά τ.μ.. Στον Πειραιά, τα μισθώματα των καταστημάτων διαμορφώνονται σε 100 ευρώ ανά τ.μ.

Στη Θεσσαλονίκη, επί του πλέον εμπορικού δρόμου της συμπρωτεύουσας, την οδό Τσιμισκή, τα μισθώματα διατηρούνται στα 145 ευρώ ανά τ.μ.

Όλες οι παραπάνω αγορές κατακλύζονται από εμπορικές αλυσίδες High Street, ενώ οι μεγάλοι οίκοι αναζητούν εξειδικευμένες «μικρότερες» αγορές, όπου προσελκύονται καταναλωτές υψηλού εισοδήματος.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο Αστέρας Βουλιαγμένης έχει προσελκύσει επενδύσεις καταστημάτων luxury brands,  όπως  Louis Vuitton, Loro Piana,  Dior,  Gucci,  Bottega Veneta,  Saint Laurent,  Zegna,  Rolex,  Dolce & Gabbana Casa, Off-White, Orlebar Brown, Zeus+Dione, Polo Ralph Lauren, Golden Goose, Dyson,

Η τάση δε αναμένεται να ενισχυθεί με την προσθήκη του Marina Galleria, του εμπορικού κέντρου στο παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού σε λίγα χρόνια από σήμερα.

Εγκαίνια νέων καταστημάτων  

Τα σημαντικότερα εγκαίνια του πρώτου μισού της χρονιάς αφορούν στο νέο κατάστημα 150 τ.μ. της Tommy Hilfiger στη Μύκονο και το pop-up κατάστημα της Karl Lagerfeld στο ίδιο νησί.

Επίσης, η Max Mara άνοιξε το πρώτο της κατάστημα 180 τ.μ. στο παραλιακό μέτωπο και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, ενώ η Zara πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο μέχρι σήμερα κατάστημα 5.000 τ.μ. στον Πύργο του Πειραιά.

Ένα νέο κατάστημα 2.000 τ.μ. 10 επιπέδων άνοιξε η Marks and Spencer κατά μήκος της Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, ενώ η Zara επεκτάθηκε στο πρώην κατάστημα της ίδιας αλυσίδας στην οδό Τσιμισκή 45.

Στη Θεσσαλονίκης επίσης, η Loewe – η πιο hot ισπανική φίρμα μόδας – ανοίγει το πρώτο της κατάστημα.

Σχετικά Άρθρα