MENU

Το μεγάλο στοίχημα των foldables — Αξίζουν τα χρήματά τους τα νέα αναδιπλούμενα smartphone;

Οι νέες προτάσεις από Huawei, Samsung και Oppo δείχνουν την τάση της αγοράς για το 2025

Όπως όλα δείχνουν, η κινεζική εταιρεία Huawei, δεν είναι η μόνη κατασκευάστρια smartphone που προσθέτει μια τρίτη οθόνη στις συσκευές της!

Στην έκθεση Mobile World Congress (MWC) στη Βαρκελώνη, αρκετές εταιρείες παρουσίασαν καινοτομίες στην τεχνολογία των οθονών. Ο νοτιοκορεατικός τεχνολογικός κολοσσός Samsung αποκάλυψε στο συνέδριο τις νέες πρωτότυπες συσκευές “τριπλής αναδίπλωσης”: τα Flex G και Flex S.



Το Flex G διαθέτει τρεις οθόνες και διπλώνει τόσο προς τα μέσα όσο και προς τα έξω, θυμίζοντας βιβλίο. Αντίθετα, το Flex S έχει ένα σχήμα που μοιάζει περισσότερο με ζιγκ-ζαγκ και σχηματίζει το γράμμα “S” – από όπου προέρχεται και το όνομά του.

Αυτή η αποκάλυψη ήρθε λίγο μετά την παρουσίαση του Mate XT από τη Huawei τον προηγούμενο μήνα. Το νέο smartphone, με τρεις οθόνες και τιμή 3.499 ευρώ ($3.678,56), λανσαρίστηκε στις διεθνείς αγορές.

Η Samsung τόνισε ότι τα Flex G και Flex S είναι ακόμα σε στάδιο πρωτοτύπου, οπότε μην περιμένετε να τα βρείτε σύντομα στα καταστήματα. Ωστόσο, η κίνηση αυτή υποδεικνύει προς τα πού κατευθύνεται η επόμενη φάση καινοτομίας στα smartphone.

Μονοτονία στην αγορά των smartphone

Τα τελευταία χρόνια, η αγορά των smartphone έχει φτάσει σε ένα είδος στασιμότητας, καθώς τα περισσότερα μοντέλα παραμένουν πιστά στο κλασικό, ορθογώνιο σχήμα.

Η Apple καθόρισε τη μορφή των σύγχρονων smartphone με το λανσάρισμα του πρώτου iPhone το 2008. Όμως, οι κατασκευαστές πλέον προσπαθούν να ξεφύγουν από αυτό που πολλοί αποκαλούν «θάλασσα ομοιότητας».

Στις αρχές Μαρτίου, η βρετανική startup Nothing παρουσίασε το νέο της Phone (3a), ένα οικονομικό μοντέλο στα 329 ευρώ ($356,28) με ιδιαίτερο σχεδιασμό και ενσωματωμένο σύστημα LED που ανάβει όταν λαμβάνετε κλήσεις ή ειδοποιήσεις.

Ο συνιδρυτής της Nothing, Akis Evangelidis, ο οποίος σχεδιάζει να μετακομίσει στην Ινδία καθώς η εταιρεία προχωρά σε επιθετική επέκταση εκεί, δήλωσε στο CNBC ότι στόχος τους είναι να φέρουν περισσότερη καινοτομία και διασκέδαση στην αγορά των smartphone.

«Οι καταναλωτές πλέον δεν εστιάζουν μόνο στις καθαρά λειτουργικές ανάγκες όταν αγοράζουν ένα προϊόν. Αναζητούν μάρκες που τους προσφέρουν μια συναισθηματική αξία – και εκεί βρίσκεται η ευκαιρία μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η καινοτομία στις οθόνες

Η κινεζική startup Tecno παρουσίασε το δικό της smartphone με τριπλή αναδίπλωση, το Phantom Ultimate 2, στο MWC. Όπως το Flex S της Samsung, διαθέτει δύο αρθρώσεις και σχηματίζει ένα “S” όταν διπλώνει.

Ωστόσο, παρά την επιθετική ανάπτυξη των foldable smartphones, η κατηγορία αυτή παραμένει ακόμα ένα σχετικά μικρό κομμάτι της αγοράς.

Επιπλέον, τα αναδιπλούμενα τηλέφωνα αποτελούν μια σημαντική αλλαγή για τον μέσο καταναλωτή. Είναι συνήθως πιο ογκώδη από τα συμβατικά smartphone λόγω της πρόσθετης οθόνης, ενώ είναι και αρκετά ακριβά. Σύμφωνα με στοιχεία της IDC, η μέση τιμή πώλησης ενός foldable smartphone είναι σχεδόν τριπλάσια από αυτή ενός κανονικού τηλεφώνου – περίπου $1.218 έναντι $421.

Παρότι η αγορά των foldables σημείωσε ετήσια αύξηση 6,4%, φτάνοντας τα 19,3 εκατομμύρια μονάδες, εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόλις το 1,6% των συνολικών αποστολών smartphone παγκοσμίως, σύμφωνα με τον Francisco Jeronimo, αντιπρόεδρο της IDC για την περιοχή EMEA.

Παρόλα αυτά, στο φετινό MWC οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων έδειξαν ότι βελτιώνουν συνεχώς την τεχνολογία των αναδιπλούμενων συσκευών, κάνοντάς τις πιο φιλικές για την καθημερινή χρήση.

Για παράδειγμα, η Oppo παρουσίασε το νέο Find N5, το οποίο διαθέτει δύο οθόνες αλλά είναι αισθητά πιο λεπτό από αντίστοιχα foldables, όπως το Samsung Galaxy Fold 6.

Η Samsung εξακολουθεί να ηγείται της αγοράς των αναδιπλούμενων συσκευών, κατέχοντας μερίδιο 32,9% το 2024. Ακολουθεί η Huawei με 23,1%, ενώ η Motorola βρίσκεται στην τρίτη θέση με 17% της αγοράς.

Παρά τις υψηλές τιμές, οι εταιρείες φαίνεται να ποντάρουν στο ότι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για μια πιο premium εμπειρία.

Σχετικά Άρθρα