Την πρώτη της συνέντευξη μετά την ανάληψη καθηκόντων παραχώρησε σήμερα (15/4) στην ΕΡΤ η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη, όπου μίλησε για τη βία των ανηλίκων και την ψηφιακή πλατφόρμα «Stop Bullying», η οποία αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια της κυβέρνησης στον αγώνα κατά του ανεπιθύμητου φαινομένου του εκφοβισμού.
Όπως υπογράμμισε η κα Ζαχαράκη, εάν βάλει κανείς τα ποσοστά εμφάνισης του φαινομένου σε όλες τις εκφάνσεις, θα δει ότι η Ελλάδα είναι κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Αυτό δεν το λέμε για εφησυχασμό. Αντιθέτως, για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά εθνική στρατηγική για να μπορέσουμε όλες και όλοι μαζί να καταπολεμήσουμε αυτό το φαινόμενο και να νιώσουν και τα παιδιά ότι υπάρχει ισχυρή στήριξη, είτε βρίσκονται στο σχολείο, στο σπίτι ή στην κοινότητα και να ξέρουν και οι γονείς όλα τα μέσα που έχουν».
Περισσότερες από 1.200 καταγεγραμμένες αναφορές στην πλατφόρμα «Stop Bullying» από τον περσινό Ιούλιο
«Ήδη από το 2019 είχαμε ένα νόμο για το θέμα του εκφοβισμού. Έχουν υπάρξει ειδικές επιτροπές μέσα στα σχολεία από ανθρώπους των σχολείων μαζί με τον ψυχολόγο – κοινωνικό λειτουργό, αλλά και σε διεύθυνση εκπαίδευσης με ειδικά πρωτόκολλα, τα οποία ισχύουν στην περίπτωση κάθε φορά, κάθε περιστατικού. Έχουμε πλέον την πλατφόρμα “Stop Bullying” στην οποία έχουν καταγραφεί πάνω από 1.200 αναφορές από πέρσι τον Ιούλιο που μπήκε σε ισχύ. Εκεί τι γίνεται; Μπορείς να καταγράφεις ανώνυμα αυτό το οποίο έχει συμβεί. Και υποχρεούται το σχολείο να καταγράψει κάθε κίνηση που κάνει για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη περίπτωση εντός και εκτός της τάξης» πρόσθεσε η κα Ζαχαράκη.
Στην Αττική οι περισσότερες αναφορές για bullying
Σε σχετική ερώτηση που της έγινε, τόνισε ότι οι περισσότερες αναφορές για bullyning εντοπίζονται στην Περιφέρεια Αττικής. «Το 49% είναι στην Αττική, το 16% είναι στην Κεντρική Μακεδονία, το 1% είναι στα Ιόνια, στη Δυτική Μακεδονία το 2%. Αλλά αυτό αφορά τις αναφορές που έχουν γίνει. Οι περισσότερες αναφορές είναι στο Γυμνάσιο, στην ηλικία των 13-14 ετών, ενώ στα αγόρια το φαινόμενο είναι το πιο έντονο και λιγότερο στο δημοτικό, ενώ αρχίζουν και φθίνουν στο Λύκειο. Όμως υπάρχει και μια άλλη εξήγηση, ότι όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, τόσο λιγότερο θα αναφέρουν κάτι το οποίο θα τους συμβεί. Υπάρχει και η έννοια της ομάδας» εξήγησε.
«Δεύτερον, έχουμε πρώτα απ’ όλα την εισαγωγή ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, το ξεκινήσαμε το 2020 μαζί με την Νίκη Κεραμέως. Χαίρομαι για αυτή την υπουργική απόφαση γιατί μπορέσαμε να βάλουμε και στο Γενικό Σχολείο τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό που είναι τόσο απαραίτητος. Τι οφείλουμε να κάνουμε και δεσμεύομαι ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; Να αυξήσουμε τον αριθμό τους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή ένας άνθρωπος κινείται σε πέντε σχολεία, σε τέσσερα πέντε σχολεία. Μακάρι να μπορέσουμε να βρούμε και τον απαιτούμενο αριθμό επιστημόνων, αλλά και το επαγγελματιών αλλά και τις απαραίτητες πιστώσεις. Πρέπει να εξαντλήσουμε τον προϋπολογισμό, να το κάνουμε» τόνισε η υπουργός.
«Συνεχίζουμε με το να έχουμε και περισσότερες πληροφορίες ως προς το κομμάτι της αντιμετώπισης του φαινομένου. Έχουμε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Μέχρι τώρα οι άνθρωποι που εμπλέκονται στο κομμάτι του εκφοβισμού μέσα στις σχολικές τάξεις έχουν επιμορφωθεί. Είναι περίπου 20.000 που έχουν κάνει την πρώτη και τη δεύτερη φάση επιμόρφωσης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής» δήλωσε.