MENU

Πόσο αποτελεσματική είναι η χρήση φωνής ΑΙ στις διαφημίσεις

Τα κοινά λάθη στη δημιουργία των voice-over

Η Bailey Varness είναι ηθοποιός που χαρίζει τη φωνή της σε διαφημίσεις. Ξεκίνησε να διορθώνει έργα τεχνητής νοημοσύνης το 2021. Η εργασία της είναι τόσο χρονοβόρα που σχεδιάζει να τριπλασιάσει την αμοιβή της των 500 δολαρίων την ώρα. Να πώς περιγράφει την εμπειρία της.

«Εργάζομαι στον τομέα της φωνητικής και του μάρκετινγκ εδώ και 15 χρόνια. Ξεκίνησα την καριέρα μου ως αφηγητής ακουστικών βιβλίων και στη συνέχεια μετακινήθηκα στις διαφημίσεις. Έχω κάνει μικρά κομμάτια για επιχειρήσεις που μόλις ξεκινούσαν και εθνικές καμπάνιες για εταιρείες του Fortune 500.

Αφού δούλεψα σε χιλιάδες έργα, καταλαβαίνω πώς οι εταιρείες μπορούν να μπουν στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουν φωνές τεχνητής νοημοσύνης για τις διαφημίσεις και το περιεχόμενό τους.

Φαίνεται σαν μια λύση για την εξοικονόμηση τόσο χρόνου όσο και χρημάτων. Δυστυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις ισχύει το αντίθετο.

Τον Ιούλιο του 2021, έλαβα το πρώτο μου αίτημα να διορθώσω ένα έργο voice-over στο οποίο μια εταιρεία προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη, αλλά δεν ακουγόταν σωστά.

Έχει γίνει τακτικό μέρος της δουλειάς μου και λαμβάνω έως και τέσσερα αιτήματα το μήνα. Το να ξανακάνω αυτό που δεν κατάφερε να κάνει μια φωνή AI είναι πολύ χρονοβόρο.

Χρεώνω για τη δουλειά μου τις συνδικαλιστικές τιμές της SAG-AFTRA ή υψηλότερες

Ανάλογα με το πού θα χρησιμοποιηθεί ένα διαφημιστικό voice-over και τη διάρκεια του έργου, μπορώ να κερδίσω έως και 1.500 δολάρια, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 500 δολάρια την ώρα.

Αν συνεχίσω να αναλαμβάνω projects όπου θα πρέπει να διορθώσω την πρόχειρη δουλειά μιας φωνής AI, θα τριπλασιάσω τις τιμές μου. Απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο και προσπάθεια, από όσο θα περίμενε κάποιος.

Μου πήρε περίπου τρία χρόνια και 10.000 δολάρια σε εκπαίδευση για να τελειοποιήσω τη φωνή μου σε διαφημίσεις, καθ’ως τα στυλ των διαφημιστικών αναγνώσεων αλλάζει κάθε λίγα χρόνια.

Υπάρχει μια απόχρωση στις εκτελέσεις voice-over. Οι φωνές της τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορούν να κατευθυνθούν για να συμβαδίσουν με αυτήν.

Η διόρθωση μιας διαφήμισης με τεχνητή νοημοσύνη είναι σαν να δουλεύεις αντίστροφα

Συνήθως, όταν δημιουργούν ένα διαφημιστικό σποτ, οι ομάδες μάρκετινγκ ηχογραφούν πρώτα τη φωνή και στη συνέχεια προσθέτουν το βίντεο που ταιριάζει. Με τις AI φωνές, το βίντεο έχει ήδη παραχθεί, οπότε πρέπει να συντονίσω την ταχύτητα που δημιούργησε η τεχνητή νοημοσύνη και να το κάνω να ακούγεται αυθεντικό.

Έχω κάνει πολλές πολιτικές διαφημίσεις και ο πελάτης θέλει πάντα να χωρέσει όσο το δυνατόν περισσότερα επιτεύγματα για τον υποψήφιό του στα 30 δευτερόλεπτα που του αναλογούν. Είναι πολλή δουλειά να διασφαλίσω ότι μπορώ να πω τα πάντα στο συγκεκριμένο χρονικό όριο.

Έχω μάθει πώς να προσαρμόζω την ταχύτητα ανάγνωσης και τον τόνο μου ώστε να χωρέσω τον αριθμό των λέξεων που απαιτούνται σε 30 δευτερόλεπτα.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να διαφοροποιήσει την ταχύτητά της ή να ακουστεί φυσική αν προσπαθήσετε να την επιταχύνετε.

Γίνονται πολλά κοινά λάθη. Συνήθως υπάρχουν μια ή δύο λέξεις που δεν είναι σωστές – τα ονόματα εμπορικών σημάτων και τα ονόματα ανθρώπων προφέρονται συχνά λανθασμένα.

Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος της AI είναι ότι δεν ξέρει τι να τονίσει. Οι φωνές μπορούν να δώσουν μια χαλαρή, βαρετή ανάγνωση αλλά δεν μπορούν να χρωματίσουν τις λέξεις και να αποδώσουν συναισθήματα.

Ως εκ τούτου δεν μπορώ να διορθώσω τη μία λανθασμένη λέξη . Θα πρέπει να φτιάξω το έργο από την αρχή. Στο πλαίσιο αυτό ο στόχος να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα, μένει ανεκπλήρωτος.

Προσοχή στις νομικές συνέπειες της χρήσης φωνών τεχνητής νοημοσύνης

Υπάρχει επίσης μεγάλη πιθανότητα, αν χρησιμοποιείτε φωνή τεχνητής νοημοσύνης, να έχει κλαπεί. Τα δεδομένα φωνής AI εκπαιδεύονται σε πολλές φωνές ανθρώπων που δεν έδωσαν ποτέ την άδειά τους. Ομάδες όπως η NAVA (The National Association of Voice Actors) εργάζονται για να συμπεριλάβουν σχετική ρήτρα.

Παρόλο που δεν υπάρχει προηγούμενο για μη εξουσιοδοτημένη χρήση φωνής AI, η Bette Midler και ο Tom Waits έχουν λάβει 400.000 δολάρια και περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, για τη χρήση της φωνής τους σε διαφημίσεις.

Οι εταιρείες θα πρέπει να αποφεύγουν τη χρήση AI voiceovers αν θέλουν να διασφαλίσουν ότι το υλικό που χρησιμοποιούν δεν θα τους δημιουργήσει νομικά προβλήματα στο μέλλον.

Ξεκίνησα μια εταιρεία

Ξεκίνησα φέτος μια εταιρεία με την ονομασία Brand Voice Consulting που επικεντρώνεται στις πολλές πτυχές του μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένου του voice-over, καθώς οι εταιρείες συχνά δεν συνειδητοποιούν πόσο σημαντικό μέρος της καμπάνιας τους συνιστά. Θέλετε η μάρκα σας να φαίνεται αυθεντική και το voice-over είναι ένας κρίσιμος παράγοντας της προσπάθειας να το επιτύχετε.

Δεν νομίζω ότι η διόρθωση των φωνητικών συνθέσεων της τεχνητής νοημοσύνης θα είναι το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μου στο μέλλον. Περιμένω ότι οι εταιρείες θα μάθουν τα προβλήματα πολύ γρήγορα αφού δοκιμάσουν τις φωνητικές αναφορές της τεχνητής νοημοσύνης.

Να είστε προσεκτικοί αν νομίζετε ότι το AI είναι το θαύμα στο μάρκετινγκ που ελπίζατε, γιατί μπορεί να είστε το επόμενο θύμα που θα πρέπει να με προσλάβει για να διορθώσω τον εφιάλτη σας με το AI voice-over.»

Σχετικά Άρθρα