MENU

Ποια είναι η νέα πλατφόρμα που φιλοδοξεί να… «εκθρονίσει» το X του Elon Musk

Χωρίς αλγόριθμους, χωρίς διαφημίσεις - Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης με που... σαρώνει, δίνοντας τον έλεγχο στους χρήστες

Ο δισεκατομμυριούχος Mark Cuban, η Δημοκρατική εκπρόσωπος της Νέας Υόρκης Alexandria Ocasio-Cortez και ο συγγραφέας Stephen King βρίσκονται πλέον στο Bluesky, τη νέα ανερχόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Bluesky είναι το «πνευματικό τέκνο» του συνιδρυτή του Twitter, Jack Dorsey, ο οποίος το συνέλαβε το 2019 ως ένα παράλληλο εγχείρημα εντός του Twitter. Σήμερα, το Bluesky αποτελεί αυτόνομη εταιρεία, χωρίς καμία σύνδεση με τον Dorsey, και μετά τις αμερικανικές εκλογές, η πλατφόρμα γνώρισε μια εκρηκτική αύξηση χρηστών, κυρίως από άτομα που εγκατέλειψαν το X (πρώην Twitter). Σύμφωνα με την εταιρεία, το Bluesky αριθμεί πλέον πάνω από 28 εκατομμύρια χρήστες.

Το κενό στην αγορά και η άνοδος του Bluesky

«Η αύξηση των χρηστών στο Bluesky είναι εντυπωσιακή, και αυτό συμβαίνει επειδή έχει δημιουργηθεί ένα κενό από την αλλαγή που επέφερε το πρώην Twitter», σημειώνει η Meghana Dhar, στρατηγική σύμβουλος και πρώην επικεφαλής συνεργασιών στο Instagram και το Snap Inc. «Όταν ο Elon Musk ανέλαβε το Twitter και το μετέτρεψε σε X, οι αλλαγές ήταν ραγδαίες. Από τη διαχείριση περιεχομένου μέχρι τις τιμολογιακές επιλογές, όλα διαφοροποιήθηκαν, και αυτό κόστισε πολλούς χρήστες».

Η νέα πλατφόρμα προσφέρει μια εναλλακτική επιλογή για όσους δεν επιθυμούν να εκτίθενται σε περιεχόμενο που απευθύνεται κυρίως σε δεξιόστροφους ή συντηρητικούς χρήστες, όπως συμβαίνει στο X, σύμφωνα με τον Salvador Rodriguez, αναπληρωτή διευθυντή τεχνολογίας στο CNBC. «Το Bluesky μοιάζει στη λειτουργία του με το παλιό Twitter, αλλά η αίσθηση που προσφέρει είναι τελείως διαφορετική», επισημαίνει.

Τι κάνει το Bluesky ξεχωριστό

Το Bluesky θυμίζει έντονα το παλιό Twitter, επιτρέποντας στους χρήστες να γράφουν σύντομα μηνύματα, να μοιράζονται φωτογραφίες ή βίντεο, και να αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις άλλων μέσω σχολίων, likes ή αναδημοσιεύσεων. Οι χρήστες μπορούν να βλέπουν περιεχόμενο από τους ανθρώπους που ακολουθούν, καθώς και από άλλες λίστες στις οποίες έχουν εγγραφεί.

Ωστόσο, το Bluesky ξεχωρίζει λόγω του αποκεντρωμένου σχεδιασμού του, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα των χρηστών και στο περιεχόμενο που βλέπουν. «Δεν ελέγχουμε τι βλέπετε στο Bluesky. Δεν υπάρχει ένας ενιαίος αλγόριθμος που σας προβάλλει περιεχόμενο. Μπορείτε να εξερευνήσετε μια αγορά αλγορίθμων που έχουν δημιουργήσει άλλοι, ή ακόμη και να φτιάξετε τον δικό σας. Θέλετε να βλέπετε μόνο γάτες ή μόνο τέχνη; Το Bluesky σας το επιτρέπει», δήλωσε η Jay Graber, CEO του Bluesky, σε συνέντευξή της στο CNBC.

Μια άλλη σημαντική καινοτομία είναι η δυνατότητα των χρηστών να εξάγουν τις αναρτήσεις, τα likes και τους ακόλουθούς τους σε άλλες πλατφόρμες, κάτι που σύμφωνα με τη Graber καθιστά το Bluesky «απρόσβλητο από δισεκατομμυριούχους».

Χωρίς διαφημίσεις – προς το παρόν

Το Bluesky δεν φιλοξενεί διαφημίσεις, σε αντίθεση με τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα, αλλά η ηγεσία του δεν αποκλείει το ενδεχόμενο για το μέλλον. «Δεν πρόκειται να δημιουργήσουμε έναν αλγόριθμο που απλά να σας “σερβίρει” διαφημίσεις και να σας κρατά εγκλωβισμένους. Αυτό δεν είναι το μοντέλο μας», εξηγεί η Graber. Αντίθετα, το Bluesky στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών μέσω νέων λειτουργιών και ενός συνδρομητικού μοντέλου που υποστηρίζει την ανάπτυξη της πλατφόρμας.

Προκλήσεις στην ανάπτυξη

Η πορεία του Bluesky δεν έρχεται χωρίς δυσκολίες. Όπως συμβαίνει σε πολλές νέες πλατφόρμες, έτσι και εδώ η αύξηση χρηστών συνοδεύτηκε από αύξηση λογαριασμών που μιμούνται άλλους και απατεώνες. Το 2024, οι χρήστες υπέβαλαν 6,48 εκατομμύρια αναφορές στη μονάδα διαχείρισης περιεχομένου της πλατφόρμας, σε σύγκριση με τις 358.000 αναφορές το 2023.

Παρά τις προκλήσεις, το Bluesky δείχνει να εδραιώνει τη θέση του ως μια ανανεωτική δύναμη στον χώρο των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, καθώς οι χρήστες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις σε μια ολοένα και πιο κατακερματισμένη αγορά.

Σχετικά Άρθρα