Η ευτυχής (όπως αποδείχθηκε) έμπνευση των διαχειριστών του κρατικού επενδυτικού ταμείου της Νορβηγίας, να επενδύσουν στον τεχνολογικό κλάδο, οδήγησε το Government Pension Fund Global, στην αποκομιδή κερδών-ρεκόρ ύψους 2,22 τρισ. κορωνών (213 δισ. δολαρίων) το 2023.
«Παρά τον υψηλό πληθωρισμό και τη γεωπολιτική αναταραχή, τα χρηματιστήρια ήταν πολύ ισχυρά το 2023, έπειτα από μια αδύναμη χρονιά το 2022», δήλωσε ο Nicolai Tangen, διευθύνων σύμβουλος της Norges Bank Investment Management.
«Ιδιαίτερα οι μετοχές της τεχνολογίας είχαν πολύ καλές αποδόσεις», πρόσθεσε.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό ταμείο στον κόσμο το οποίο από τη δεκαετία του ‘90 μέχρι σήμερα έχει προβεί σε τοποθετήσεις χιλιάδων μετοχών και άλλων χρηματοοικονομικών προϊόντων σε πάνω από 70 χώρες σε όλο τον κόσμο, επενδύοντας στην ουσία τα έσοδα από τον ιδιαίτερα επικερδή τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας.
Πέρυσι, η Norges Bank Investment Management δήλωσε ότι η απόδοση των επενδύσεων της σε μετοχές ήταν 21,3%, η απόδοση των επενδύσεων σε ομόλογα 6,1%, ενώ οι επενδύσεις σε ακίνητα απέδωσαν -12,4%.
Το επενδυτικό ταμείο είπε ότι οι ζημιές στις επενδύσεις του στα ακίνητα οφείλονται στην αύξηση των επιτοκίων και στην υποτονική ζήτηση.
Επιπλέον πέτυχε αποδόσεις 3,7% από τις επενδύσεις σε υποδομές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας το 2023.
Στο τέλος του περασμένου έτους, η Norges Bank Investment Management δήλωσε ότι σχεδόν το 80% του χαρτοφυλακίου της ήταν τοποθετημένο σε μετοχές, το 27,1% σε ομόλογα, το 1,9% σε ακίνητα και το 0,1% σε υποδομές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Όταν ρωτήθηκε σε συνέντευξη Τύπου σχετικά με τα γεωπολιτικά ζητήματα που ενδέχεται να επηρεάσουν τις μετοχές το 2024, ο Tangen της Norges Bank Investment Management απάντησε: «Το θέμα είναι ότι υπάρχουν πολλά μέρη με γεωπολιτικές αναταραχές αυτές τις μέρες».
«Οι εντάσεις μεταξύ Αμερικής και Κίνας είναι αρνητικές για την οικονομική ανάπτυξη και το παγκόσμιο εμπόριο», συνέχισε.
«Βλέπουμε την αρνητική επίδραση των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή, με τις εμπορικές οδούς να γίνονται μακρύτερες και το κόστος μεταφοράς να ανεβαίνει. Και, φυσικά, οι πιο τρομακτικές γεωπολιτικές καταστάσεις είναι αυτές που δεν έχουν συμβεί ακόμα».