Στην παρουσίαση του Σεπτεμβρίου, κατά την εκδήλωση Connect της Meta, ο Mark Zuckerberg φορούσε μια μαύρη, χαλαρή μπλούζα με το σλόγκαν “Aut Zuck Aut Nihil” (“Ή Zuckerberg ή τίποτα”).
Πρόκειται για μια παραλλαγή της λατινικής φράσης “Aut Caesar Aut Nihil” (ή “Ή Καίσαρας ή τίποτα”) – αυτή η φράση αποτυπώνει ιδανικά τη στρατηγική της Meta για το 2024: να επενδύσει πλήρως στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).
Από τον Απρίλιο του 2024, η Meta ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις δαπάνες της κατά 10 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη υποδομών AI. Παρά την αρχική πτώση των μετοχών της κατά 19%, οι επενδυτές πλέον βλέπουν τις φιλοδοξίες της εταιρείας ως ευκαιρία για μελλοντική ανάπτυξη. Ο δείκτης των μετοχών της Meta κατέγραψε ιστορικό υψηλό στις 11 Δεκεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 70% σε ετήσια βάση, όπως αναμεταδίδει το CNBC.
Ο Zuckerberg αναφέρθηκε στη θετική επίδραση της AI στην επιχείρηση της Meta, υπογραμμίζοντας ότι η τεχνολογία είναι θεμελιώδης για την αναδιάρθρωση των διαδικτυακών διαφημίσεων της εταιρείας, οι οποίες υπέστησαν πλήγμα από την ενημέρωση της Apple για την ιδιωτικότητα το 2021.
Η AI, σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί «κλειδί» για τα νέα πρότζεκτ της Meta, όπως τα Ray-Ban Meta smart glasses και το Orion augmented reality headset, τα οποία ο Zuckerberg θεωρεί ως τους «νέους υπολογιστές». Πρόκειται για «έξυπνα γυαλιά» επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality – AR) που επιτρέπουνστους χρήστες να βλέπουν και να αλληλεπιδρούν με εικονικά αντικείμενα στον πραγματικό τους κόσμο.
Η επιτυχία του Meta AI
Το Meta AI είναι η βασική πύλη μέσω της οποίας η Meta εισάγει την τεχνητή νοημοσύνη στους δισεκατομμύρια χρήστες της. Το chatbot Meta AI έχει εξελιχθεί για να αποτελέσει ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία για τη δημιουργία περιεχομένου και τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών. Ο Zuckerberg ανέφερε ότι η εταιρεία είναι καθ’ οδόν για να καταστεί «ο πιο δημοφιλής AI βοηθός στον κόσμο» μέχρι το τέλος του 2024.
Οι διαφημιστές βρίσκουν τη χρήση των generative AI εργαλείων της Meta χρήσιμη για τη βελτιστοποίηση των διαφημιστικών τους καμπανιών. Σύμφωνα με τη Meta, πάνω από 1 εκατομμύριο διαφημιστές χρησιμοποίησαν τα εργαλεία της για να δημιουργήσουν περισσότερες από 15 εκατομμύρια διαφημίσεις σε ένα μόνο μήνα. Επιπλέον, η χρήση εργαλείων εικόνας και γραφικών έχει οδηγήσει σε αύξηση των μετατροπών κατά 7% για τις επιχειρήσεις.
Προβλέψεις για το 2025: Κυριαρχία της Meta στο Generative AI και τις ψηφιακές διαφημίσεις
Η Meta προσέλαβε την Clara Shih, πρώην στέλεχος της Salesforce, για να ηγηθεί μιας νέας ομάδας που θα επικεντρώνεται στη δημιουργία εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τις επιχειρήσεις. Η εταιρεία πιστεύει ότι η εφαρμογή WhatsApp, που είναι πολύ δημοφιλής στην Ινδία, μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό μέρος για τη δημιουργία έξυπνων συστημάτων υποστήριξης πελατών, όπως chatbots που βοηθούν στις ερωτήσεις και τις απορίες των χρηστών.
Επιπλέον, η Meta εξετάζει το ενδεχόμενο η WhatsApp να εξελιχθεί σε μια κορυφαία πλατφόρμα για τις επιχειρηματικές επικοινωνίες και τις πωλήσεις.
Στην Ινδία, όπου η χρήση του Meta AI είναι μεγαλύτερη από παντού, οι χρήστες όπως ο Sonny Ravan και ο Sathish Thiyagarajan χρησιμοποιούν το Meta AI μέσω του WhatsApp για να βελτιώσουν την αναζήτησή τους και να μάθουν νέα πράγματα. Ωστόσο, ο Jawhar Sircar, ένας άλλος χρήστης, αναφέρει ότι οι προτάσεις που εμφανίζονται αυτόματα από το Meta AI μπορεί να είναι ενοχλητικές και να προκαλούν σύγχυση.
Αναλυτές της Jefferies και της Truist Securities εκτιμούν ότι η Meta έχει καλές προοπτικές για το 2025, καθώς η στρατηγική της για τη χρήση της generative AI (δηλαδή της τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργεί περιεχόμενο) αναμένεται να την καταστήσει ηγέτη στον τομέα των ψηφιακών διαφημίσεων, βελτιώνοντας τις διαφημιστικές καμπάνιες και τις εμπειρίες των χρηστών.