MENU

Η Κομισιόν βάζει στο μικροσκόπιό της, το youtube το Snaphat και το TikTok

Έρευνα για την αποτροπή προώθησης ναρκωτικών και τη διάδοση ρητορικής μίσους

Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν μπαίνουν οι δημοφιλείς πλατφόρμες YouTube, Snapchat και TikTok, με αφορμή εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της διάδοσης παράνομου περιεχομένου, όπως η προώθηση παράνομων ναρκωτικών και η ρητορική μίσους.

Αίτημα της επιτροπής στάλθηκε στις πλατφόρμες, στο βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA), ζητώντας να παράσχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σχεδιασμό και τη λειτουργία των συστημάτων συστάσεων τους.

Σύμφωνα με το DSA, οι πλατφόρμες πρέπει να αξιολογούν και να μετριάζουν επαρκώς τους κινδύνους που απορρέουν από τα συστήματα συστάσεων τους, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων για την ψυχική υγεία των χρηστών και της διάδοσης επιβλαβούς περιεχομένου που προκύπτει από τη σχεδίαση αυτών των αλγορίθμων βάσει δέσμευσης.

Το YouTube και το Snapchat καλούνται να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις παραμέτρους που χρησιμοποιούνται από τους αλγόριθμους τους για να προτείνουν περιεχόμενο στους χρήστες, καθώς και τον ρόλο τους στην ενίσχυση ορισμένων συστημικών κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την εκλογική διαδικασία και τον πολιτικό λόγο, την ψυχική ευημερία των χρηστών (π.χ. εθιστική συμπεριφορά και περιεχόμενο «κουνέλι τρύπες»), και την προστασία των ανηλίκων.

Οι ερωτήσεις αφορούν επίσης τα μέτρα των πλατφορμών για τον μετριασμό της πιθανής επιρροής των συστημάτων συστάσεων τους στη διάδοση παράνομου περιεχομένου, όπως η προώθηση παράνομων ναρκωτικών και η ρητορική μίσους.

Ζητήθηκε από το TikTok να παράσχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που υιοθέτησε για την αποφυγή χειραγώγησης της υπηρεσίας από κακόβουλους παράγοντες και για τον μετριασμό των κινδύνων που σχετίζονται με τις εκλογές, τον πλουραλισμό των μέσων ενημέρωσης και τον πολιτικό λόγο, που μπορεί να ενισχυθούν από ορισμένα συστήματα συστάσεων.

«Σήμερα το πρωί, λάβαμε ένα επίσημο αίτημα για πληροφορίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο θα αξιολογήσουμε άμεσα. Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε πλήρως με την Επιτροπή καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας RFI (Αίτημα για Πληροφορίες)» τόνισε χαρακτηριτικά εκπρόσωπος του TikTok.

Το YouTube, το Snapchat και το TikTok πρέπει να παρέχουν τις ζητούμενες πληροφορίες έως τις 15 Νοεμβρίου. Με βάση την αξιολόγηση των απαντήσεων, η Επιτροπή θα αξιολογήσει τα επόμενα βήματα. Αυτό θα μπορούσε να συνεπάγεται την επίσημη έναρξη της διαδικασίας σύμφωνα με το άρθρο 66 του DSA.

Σχετικά Άρθρα