Πράσινο φως για το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 έδωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θεσπίζοντας κανόνες για τα όρια εκπομπών για τα οδικά οχήματα και την αντοχή των μπαταριών.
Το κείμενο που εγκρίθηκε χθες (12/4) καλύπτει αυτοκίνητα, φορτηγά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε μία ενιαία νομική πράξη και αποσκοπεί στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από τα καυσαέρια και τα φρένα.
Πιο «καθαρά» αυτοκίνητα
Ο κανονισμός Euro 7 θεσπίζει κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων των οδικών οχημάτων, αλλά και για άλλους τύπους εκπομπών όπως η τριβή των ελαστικών και οι εκπομπές σωματιδίων φρένων. Επίσης, εισάγει απαιτήσεις για την ανθεκτικότητα της μπαταρίας. Για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, ο κανονισμός διατηρεί τα υπάρχοντα όρια εκπομπών καυσαερίων Euro 6, αλλά εισάγει αυστηρότερες απαιτήσεις για τα στερεά σωματίδια.
Για τα βαρέα λεωφορεία και τα φορτηγά, ο κανονισμός επιβάλλει πιο αυστηρά όρια για διάφορους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που δεν είχαν ρυθμιστεί μέχρι τώρα, όπως το υποξείδιο του αζώτου (N2O). Επιπλέον, το Euro 7 εισάγει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές σωματιδίων που παράγονται κατά το φρενάρισμα, με συγκεκριμένα όρια για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Τι θα ισχύσει για φορτηγά από το 2040
Επιπλέον, από το 2040 ο κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου απαιτεί σχεδόν όλα τα νέα φορτηγά που θα πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Αυτό θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει τους ευρωπαίους κατασκευαστές να ανταγωνιστούν άλλους κατασκευαστές από άλλες ηπείρους.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα κατά 62% έως το 2050 σε σχέση με τις τιμές που υπήρχαν το 1990.