Με προϋπολογισμό ύψους 17,5 εκατ. ευρώ, η Ελλάδα προχωρά στην αναβάθμιση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας. Το έργο, που εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΙΓΙΣ, θα δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (Next Generation Emergency Call Management System).
Η νέα αυτή αναβάθμιση θα προσφέρει υπηρεσίες αιχμής, όπως:
Ο Βασίλης Κικίλιας δήλωσε ότι η αναβάθμιση του 112 θα ενισχύσει την επιχειρησιακή ικανότητα και την ασφάλεια των πολιτών. Ανέφερε, επίσης, ότι το έργο αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα για την Πολιτική Προστασία, επισημαίνοντας τη σημασία της προσβασιμότητας και της συνεργασίας μεταξύ φορέων.
“Πέντε χρόνια πριν, το 112 ενεργοποιήθηκε με τεχνολογία του 2014. Τώρα, προχωράμε σε μια νέα εποχή, με σύστημα στο cloud και λειτουργίες διαδραστικότητας μεταξύ πολιτών και υπηρεσιών. Πρόκειται για ένα εργαλείο που προστατεύει και σώζει ζωές,” ανέφερε ο Υπουργός.
Το νέο σύστημα αναμένεται να υποστηρίξει:
Η συμβολή της αναβάθμισης του 112 σε επιχειρησιακό επίπεδο υπογραμμίστηκε από τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος, Θεόδωρο Βάγια. Σύμφωνα με τον κ. Βάγια, το νέο σύστημα θα προσφέρει ταχύτητα, ακρίβεια και ολοκληρωμένη πληροφόρηση, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα στις κινητοποιήσεις για έκτακτα περιστατικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, επισήμανε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί έγκαιρα και ποιοτικά, διασφαλίζοντας τη μετάβαση του 112 σε μια νέα τεχνολογική εποχή.
Ο ανθυποπυραγός και εκπρόσωπος του 112, Βασίλης Καζούκας, ανέφερε ότι το σύστημα δέχεται καθημερινά πάνω από 10.000 κλήσεις, ενώ έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω SMS, MMS, email και οχημάτων με τεχνολογία eCall.