MENU

Next Generation 112 — Αναβάθμιση 17,5 εκατ. ευρώ στον αριθμό έκτακτης ανάγκης

Γεωεντοπισμός, βιντεοκλήσεις και silent button στις νέες υπηρεσίες με στόχο την ασφάλεια των πολιτών

Με προϋπολογισμό ύψους 17,5 εκατ. ευρώ, η Ελλάδα προχωρά στην αναβάθμιση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας. Το έργο, που εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΙΓΙΣ, θα δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (Next Generation Emergency Call Management System).

Η νέα αυτή αναβάθμιση θα προσφέρει υπηρεσίες αιχμής, όπως:

  • Ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού
  • Δυνατότητα βιντεοκλήσης και silent button για περιπτώσεις ομηρίας ή έκτακτης ανάγκης
  • Πλήρη διαλειτουργικότητα με φορείς όπως η Αστυνομία, η Πυροσβεστική, το Λιμενικό και οι Ένοπλες Δυνάμεις
  • Ειδικές δυνατότητες για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ)

Ο Βασίλης Κικίλιας δήλωσε ότι η αναβάθμιση του 112 θα ενισχύσει την επιχειρησιακή ικανότητα και την ασφάλεια των πολιτών. Ανέφερε, επίσης, ότι το έργο αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα για την Πολιτική Προστασία, επισημαίνοντας τη σημασία της προσβασιμότητας και της συνεργασίας μεταξύ φορέων.

“Πέντε χρόνια πριν, το 112 ενεργοποιήθηκε με τεχνολογία του 2014. Τώρα, προχωράμε σε μια νέα εποχή, με σύστημα στο cloud και λειτουργίες διαδραστικότητας μεταξύ πολιτών και υπηρεσιών. Πρόκειται για ένα εργαλείο που προστατεύει και σώζει ζωές,” ανέφερε ο Υπουργός.

Το νέο σύστημα αναμένεται να υποστηρίξει:

  • Ανοικτά πρωτόκολλα επικοινωνίας
  • Αμφίδρομη διασύνδεση με συστήματα διαχείρισης περιστατικών
  • Επικοινωνία μέσω κινητών τερματικών (έξυπνα τηλέφωνα και tablets)
  • Εντοπισμό μέσω ασύρματου δικτύου, ακόμα και όταν δεν υπάρχει κάλυψη κινητής τηλεφωνίας

«Κλειδί για τη διαχείριση εκτάκτων αναγκών»

Η συμβολή της αναβάθμισης του 112 σε επιχειρησιακό επίπεδο υπογραμμίστηκε από τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος, Θεόδωρο Βάγια. Σύμφωνα με τον κ. Βάγια, το νέο σύστημα θα προσφέρει ταχύτητα, ακρίβεια και ολοκληρωμένη πληροφόρηση, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα στις κινητοποιήσεις για έκτακτα περιστατικά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, επισήμανε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί έγκαιρα και ποιοτικά, διασφαλίζοντας τη μετάβαση του 112 σε μια νέα τεχνολογική εποχή.

Ο ανθυποπυραγός και εκπρόσωπος του 112, Βασίλης Καζούκας, ανέφερε ότι το σύστημα δέχεται καθημερινά πάνω από 10.000 κλήσεις, ενώ έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω SMS, MMS, email και οχημάτων με τεχνολογία eCall.

Σχετικά Άρθρα