Στην αναγνώριση των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα μας λόγω της κλιματικής κρίσης εστίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, στο 4ο συνέδριο Green Deal Greece 2024, που πραγματοποιήθηκε χθες (4/11) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Προκλήσεις της κλιματικής κρίσης
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, η αδυναμία πρόβλεψης των φυσικών φαινομένων καθιστά επιτακτική την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των στρατηγικών που σχετίζονται με την αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων, ιδίως σε περιοχές με ευαίσθητα υποδομικά συστήματα.
Επίσης, τόνισε ότι τα έργα θα πρέπει να επικεντρώνονται στην επίτευξη ρεαλιστικής ανθεκτικότητας με σαφή χρονικό προγραμματισμό.
Για παράδειγμα, ανέφερε ότι «για φαινόμενα όπως οι πλημμύρες δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε με περίοδο επαναφοράς μεγαλύτερη από 100 έτη», καθώς διαφορετικά το κόστος των έργων θα αυξηθεί κατακόρυφα.
Τόνισε, επίσης, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το Υπουργείο Υποδομών στην προώθηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, όπως το ρέμα της Ραφήνας, λόγω ισχυρών περιβαλλοντικών αντιδράσεων.
Επενδύσεις και υποδομές
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός εστίασε στις στρατηγικές επενδύσεις στις συγκοινωνιακές υποδομές της Αττικής. «Οι προτεραιότητες πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένες», δήλωσε, αναφερόμενος στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ένα έργο ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Επίσης, ανακοίνωσε τη δημοπράτηση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, που αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο.
Ο κ. Ταχιάος ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στα οικονομικά εργαλεία που θα υποστηρίξουν τα έργα. «Ο χρήστης πληρώνει. Πόσο μπορούμε να δεχτούμε ότι μπορεί να πληρώσει κάποιος μία παρεχόμενη υπηρεσία στην Ελλάδα;» αναρωτήθηκε, τονίζοντας τις προκλήσεις για την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα.
Αναφερόμενος στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ο Υφυπουργός σημείωσε ότι «το οικονομικό μοντέλο πρέπει να βασίζεται σε υπεύθυνη αξιολόγηση της δημοσιονομικής δυνατότητας της χώρας». Υπογράμμισε την ανάγκη για προσεκτική διαχείριση των οικονομικών υποχρεώσεων, δεδομένου του υψηλού δημόσιου χρέους.