MENU

Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο επιβλαβή από τα βενζινοκίνητα για το περιβάλλον

Τι αναφέρει μελέτη της Emission Analytics

Τα ηλεκτρικά οχήματα απελευθερώνουν περισσότερα τοξικά σωματίδια στην ατμόσφαιρα και είναι χειρότερα για το περιβάλλον από τα αντίστοιχα που κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με μελέτη της Emission Analytics.

Στη μελέτη που κυκλοφόρησε το 2022, αλλά επανήλθε στο προσκήνιο αφού αναφέρθηκε σε πρόσφατο άρθρο της Wall Street Journal, διαπιστώνεται ότι τα φρένα και τα ελαστικά των ηλεκτρικών οχημάτων απελευθερώνουν 1.850 φορές περισσότερη σωματιδιακή ρύπανση σε σύγκριση με τις σύγχρονες απολήξεις εξάτμισης, οι οποίες διαθέτουν «αποδοτικά» φίλτρα.

Η μεγαλύτερη ρύπανση που προκαλούν τα οχήματα οφείλεται στη φθορά των ελαστικών.
Καθώς τα βαριά οχήματα κινούνται με ελαστικά ελαφρού τύπου, τα οποία συνήθως παράγονται από συνθετικό καουτσούκ που περιλαμβάνει χαμηλής ποιότητας καύσιμο, η Emission Analytics υποστηρίζει ότι αυτά τα ελαστικά υποστηρίζουν επιβλαβείς χημικές εκπομπές στον αέρα.

Επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατά μέσο όρο 30% βαρύτερα, τα φρένα και τα ελαστικά στα αυτοκίνητα με μπαταρίες φθείρονται πιο γρήγορα από ό,τι στα κλασσικά αυτοκίνητα.

Στη μελέτη αναφέρεται ότι οι εκπομπές των ελαστικών σε μισό μετρικό τόνο βάρους μπαταρίας σε ένα EV είναι περισσότερες από 400 φορές μεγαλύτερες από τις άμεσες εκπομπές σωματιδίων καυσαερίων.

Το πιο δημοφιλές EV στις ΗΠΑ, το Model Y της Tesla, διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου που ζυγίζει 1.836 λίβρες.

Ένα άλλο περιζήτητο ηλεκτρικό μοντέλο, το φορτηγό F-150 Lightning της Ford, διαθέτει επίσης μπαταρία περίπου 1.800 λιβρών.

Η μελέτη θέτει υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα της πολιτικής Μπάιντεν η οποία προβάλλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως «οχήματα μηδενικών εκπομπών» σε μια προσπάθεια να επιτύχουν τα δύο τρίτα των νέων αυτοκινήτων στην Αμερική να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το έτος 2032.

«Τα ελαστικά αποτελούνται από πολλές δυσάρεστες χημικές ουσίες», δήλωσε ο επικεφαλής της Emissions Analytics, κ. Nick Molden. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, ο Molden επισήμανε ότι τα ελαστικά πρέπει να είναι κατασκευασμένα από πιο βιώσιμα υλικά.

Οι νομοθέτες της Καλιφόρνια ανέφεραν επίσης ότι τα ηλεκτρικά οχήματα παράγουν «μηδενικές εκπομπές» επειδή δεν έχουν απολήξεις εξάτμισης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ελαστικά κατασκευασμένα από πετρέλαιο που δημιουργούν σωματιδιακή ρύπανση καθώς φθείρονται.

Ωστόσο, «αυτό δεν θα είναι κάτι που θα σταματήσει την ηλεκτροδότηση», δήλωσε στην The Post ο Nick Molden, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Emissions Analytics.

Ωστόσο υπάρχει λύση. Αυτή τη στιγμή, η πολιτική ατζέντα επικεντρώνεται στη μείωση της κλιματικής αλλαγής. Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να επιφέρουν περίπου 50% μείωση των εκπομπών CO2 — μια εξέλιξη που επηρεάζει και την κλιματική αλλαγή.

«Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν το μειονέκτημα που αυξάνει τη ρύπανση από σωματίδια. Η ατμοσφαιρική ρύπανση επηρεάζει την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε και έχει επιπτώσεις στην υγεία», τόνισε το Molden. Ανέφερε ότι οι τοξίνες από τα ελαστικά επηρεάζουν λιγότερο το κλίμα σε σύγκριση με το τι καταναλώνουμε».

Η υψηλή έκθεση σε αυτές τις τοξίνες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων υγείας, όπως καρδιακές παθήσεις, άσθμα και χαμηλό βάρος γέννησης, σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας της Νέας μπορεί να ταξιδέψει μεγάλες αποστάσεις από την πηγή της.

«Πολλά χημικά πηγαίνουν στο έδαφος και στο νερό, επηρεάζοντας ζώα και ψάρια, τα οποία στη συνέχεια καταναλώνουμε. Ο κ. Nick Molden είπε ότι «το καλύτερο για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα είναι να αλλάξει τη συνταγή.

Ωστόσο, η εταιρεία της Καλιφόρνια χρησιμοποίησε ένα μοντέλο που υποθέτει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα με φυσικό αέριο προκαλούν την ίδια φθορά στα ελαστικά κατά την ανάλυση των επιπτώσεων της απαγόρευσης.

Παρά την άμεση αντίδραση του κοινού, ο οργανισμός επιβεβαιώνει ξανά τη θέση του, αναφέροντας ότι είναι “υπεκφυγή” να υποστηρίζει κανείς πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο βαριά από τα βενζινοκίνητα.

Το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια (CARB), επιμένει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μπορούν να “αντισταθμίσουν” το βάρος των βαριών μπαταριών με τη “μείωση βάρους σε άλλα εξαρτήματα ή ακόμη και στο ίδιο το αμάξωμα”, χωρίς ωστόσο να εξηγεί τον τρόπο.

Επίσης, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος παρουσίασε σχέδια για την αναβάθμιση των προτύπων εκπομπών ρύπων ξεκινώντας από το έτος μοντέλου 2027, με σκοπό να υποχρεώσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν λιγότερα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο ακόμη και υβριδικά.

Σχετικά Άρθρα