MENU

Πτώση 30% στην αγορά οικιακών συσκευών λόγω απουσίας νέου «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» 

Στο πρώτο τετράμηνο του 2024 η μείωση αγγίζει το 50% σε ότι αφορά στις πωλήσεις ψυγείων

Έντονα πτωτική τάση παρουσιάζει η αγορά οικιακών συσκευών στο πρώτο τετράμηνο του 2024 στην Ελλάδα.  

Ειδικά στις μεγάλες οικιακές συσκευές (κουζίνες, πλυντήρια, στεγνωτήρια, ψυγεία) η πτώση (σε αξία) υπολογίζεται στο 20% – 30%, ενώ μόνο στην ψύξη η πτώση είναι μεγαλύτερη του 50%. Σε τεμάχια, τα ποσοστά της πτώσης διαμορφώνεται στο επίπεδο πέριξ του 15%.

Πάντως σε ότι αφορά το 2023 τα προϊόντα της εταιρίας BSH Οικιακές Συσκευές ήταν πρώτα σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά με μερίδιο 31% – 33%.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το 2023 αυξήθηκε κατά 1,6% στα 190,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022, συνεχίζοντας έτσι να διατηρεί την πρώτη θέση στην αγορά των οικιακών συσκευών.

Το 2023, όπως και το 2022, χαρακτηρίστηκε από αυξητικά ποσοστά και σε αυτό συνέβαλε σημαντικά από πλευράς τεμαχίων στην κατηγορία των ψυγείων και ψυγειοκαταψυκτών και το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την εξαργύρωση των vouchers που έλαβαν οι δικαιούχοι για την αντικατάσταση παλαιών ενεργοβόρων συσκευών με νεότερες, φιλικές προς το περιβάλλον και ενεργειακά πιο αποδοτικές.

Η διάρθρωση των πωλήσεων

Πιο ειδικά τη χρονιά που πέρασε η BSH που εκπροσωπεί τις μάρκες Bosch, Pitsos, Siemens και Neff είχε αυξημένες σε αξία πωλήσεις κατά 14% στις συσκευές μαγειρέματος, κατά 3% στη φροντίδα ρούχων, κατά 2% στις μικροσυσκευές, κατά 6% στα πλυντήρια πιάτων και πτώση 3% σε ψυγεία και καταψύκτες.

Την ίδια ώρα η αγορά συνολικά εμφάνισε αύξηση 11% στις συσκευές για μαγείρεμα, 16% στα πλυντήρια ρούχων, 12% στις μικροσυσκευές, 18% στα πλυντήρια πιάτων και 21% στα ψυγεία.

Στην παγκόσμια αγορά, η BSH Home Appliances Group παρουσίασε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 14,8 δισ. ευρώ για το 2023 και έχει θέσει ως στόχο να ενισχύσει τη μελλοντική της βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα μέσω των υψηλών επενδύσεων και δαπανών ρεκόρ στην έρευνα και ανάπτυξη.

Στην ελληνική αγορά η BSH Οικιακές Συσκευές αναπτύσσει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των μαρκών και των προϊόντων της με βάση την πλήρη κατανόηση των μεταβαλλόμενων προσδοκιών των καταναλωτών. Για φέτος η διοίκηση της εταιρίας διανύει μία περίοδο συγκρατημένης αισιοδοξίας, δεδομένης και της σταδιακής αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού.

Σχετικά Άρθρα