Μία νέα εποχή για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οχημάτων εγκαινιάζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), θέτοντας σε λειτουργία από σήμερα το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων, με την υποχρεωτική χρήση του να ξεκινά από την 1η Ιουλίου 2025.
Η απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, (Α.1057/2025) καθορίζει το χρονικό πλαίσιο, τη διαδικασία, τις εξαιρέσεις και τις υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα στην ψηφιοποίηση των φορολογικών διαδικασιών.
Το νέο εργαλείο εντάσσεται στον ευρύτερο ψηφιακό σχεδιασμό της ΑΑΔΕ και λειτουργεί συμπληρωματικά με τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) και την ψηφιακή παρακολούθηση αποθεμάτων μέσω του ψηφιακού δελτίου αποστολής.
Όπως επεσήμανε ο κ. Πιτσιλής, το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων σχεδιάστηκε σε στενή συνεργασία με την επιχειρηματική κοινότητα και έπειτα από μακρά διαβούλευση, με στόχο να είναι απλό, φιλικό προς τον χρήστη και να απαιτεί ελάχιστες προσαρμογές από τις επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα εφαρμογή αποτελεί εργαλείο:
Από την 1η Ιουλίου 2025, η χρήση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων καθίσταται υποχρεωτική για τις εξής επιχειρήσεις:
Από τη χρήση του νέου συστήματος εξαιρούνται συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως:
Η πρόσβαση στο Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων γίνεται μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (www.myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή:
Εφαρμογές > Επιχειρήσεις > Ψηφιακό Πελατολόγιο
Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2025, η τήρηση του πελατολογίου είναι προαιρετική, δίνοντας στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τη λειτουργία του.
Για τεχνική υποστήριξη ή διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 – 17:00.
Παράλληλα, στο κανάλι της ΑΑΔΕ στο YouTube διατίθενται εκπαιδευτικά βίντεο για την ορθή χρήση της εφαρμογής.