Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε για το 2023 ο Όμιλος Motor Oil με EBITDA 1,38 δισ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία 806 εκατ. ευρώ, πετυχαίνοντας τη δεύτερη καλύτερη επίδοση ιστορικά, μετά το ρεκόρ του 2022.
Το ομιλικό CAPEX για το 2023 διαμορφώθηκε στα 318 εκατ. ευρώ και σε 208 εκατ. ευρώ για τη μητρική εταιρεία, υπερβαίνοντας τις αρχικές προβλέψεις λόγω της ταχύτητας υλοποίησης των προγραμματισμένων επενδύσεων.
Η ζήτηση στην εγχώρια λιανική αγορά καυσίμων διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα το 2023, με μικρή ετήσια υποχώρηση κατά 2,9% λόγω μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης. Την ίδια χρονιά τα καύσιμα κίνησης σημείωσαν ετήσια άνοδο 5%.
Το μέρισμα που προτάθηκε για την περσινή χρήση είναι 1,8 ευρώ ανά μετοχή, το μεγαλύτερο στη χρηματιστηριακή ιστορία της Motor Oil.
Οι προοπτικές για το 2024
Όπως επεσήμανε ο αναπληρωτής CEO του Ομίλου κ. Πέτρος Τζαννετάκης σε χθεσινό conference call για την ενημέρωση των επενδυτών, το 2024 έχει επίσης θετικό πρόσημο, με προοπτική για περαιτέρω βελτίωση τους επόμενους μήνες λόγω του Πάσχα και της θερινής τουριστικής περιόδου, οπότε -παραδοσιακά- αυξάνεται η κατανάλωση στα καύσιμα κίνησης.
Αναφορικά με τις πωλήσεις του διυλιστηρίου στο πρώτο τρίμηνο του 2024, αυτές κινούνται ελαφρώς χαμηλότερα, αφενός λόγω μικρής μείωσης των εξαγωγών και αφετέρου λόγω του ήπιου καιρού που περιόρισε τη ζήτηση.
Παρόλα αυτά, ανοδικά, σε ποσοστό 3%, κινείται η βενζίνη καθώς και το πετρέλαιο κίνησης. Ο ήπιος καιρός οδήγησε σε κάμψη της ζήτησης του πετρελαίου θέρμανσης, αν και τον Ιανουάριο είχε κάνει «ποδαρικό» με άνοδο.
Ο κ. Τζαννετάκης πρόσθεσε ακόμη ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν έχει κάποια επίπτωση στον Όμιλο αναφορικά με το κόστος προμήθειας αργού αλλά και από άποψη διαθεσιμότητας, καθώς ήδη από το 2023 είχε δρομολογηθεί η αύξηση των προμηθειών από διεθνείς εμπόρους. Ενδεικτικά, την περασμένη χρονιά το 30% περίπου των αγορών καλύφθηκε από το διεθνές εμπόριο, ένα ποσοστό που παλιότερα προμήθευε η ιρακινή SOMO (κρατική εταιρεία εμπορίας πετρελαίου).
Στα 340 εκατ. ευρώ το CAPEX του Ομίλου για φέτος
Ο κ. Τζαννετάκης τοποθέτησε τις κεφαλαιουχικές δαπάνες για τη φετινή χρονιά στα 340 εκατ. ευρώ, οι οποίες όπως είπε θα μοιραστούν ισομερώς ανάμεσα στις ΑΠΕ και τη λιανική καυσίμων.
Πιο αναλυτικά, το CAPEX της μητρικής εταιρείας υπολογίζεται στα 210 εκατ. ευρώ, τα οποία, μεταξύ άλλων, θα κατευθυνθούν στην υπό κατασκευή μονάδα ηλεκτροπαραγωγής 877 MW με καύσιμο φ.α. στην Κομοτηνή, στο έργο BlueMed για επενδύσεις υδρογόνου καθώς και σε έργα ανάπτυξης και αναβάθμισης του διυλιστηρίου (μονάδα παραγωγής προπυλενίου, λιμενικά έργα, συντηρήσεις κ.λπ.).
Σημειώνεται ότι και το 2023, η Motor Oil επένδυσε άνω των 245 εκατ. ευρώ σε αναβαθμίσεις και συντηρήσεις του διυλιστηρίου, μεταξύ των οποίων η νέα μονάδα παραγωγής προπυλενίου, η δοκιμαστική λειτουργία του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας, περιβαλλοντικά έργα κ.α.