Ένας άλλος Ελλάκτωρ με παχυλό ταμείο μεν, αλλά με περιορισμένες πλέον επιχειρηματικές δραστηριότητες διαμορφώνεται μετά την τακτική του βασικού μετόχου Reggerborgh Invest να αποεπενδύσει από τις βασικούς πυλώνες που τον συγκρότησαν.
Χθες (22/5) ανακοινώθηκε η αναμενόμενη πρόταση εξαγοράς της Ηλέκτωρ από την Motor Oil, η οποία εκτός από το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων και περιβαλλοντικών έργων αποτελεί και μέτοχο του ομίλου Ελλάκτωρ, αλλά και βασικό deal maker της επενδυτικής απόφασης αποεπένδυσης.
Είχε προηγηθεί η πώληση του 75% της Άνεμος και ακολούθως του 25% προς την Motor Oil, αλλά και η πώληση του κατασκευαστικού βραχίονα της Άκτωρ στον όμιλο Intrakat.
Ακολούθησε η πώληση του εμπορικού συγκροτήματος Smart Park, ιδιοκτησίας της θυγατρικής Reds, στην εταιρία Trade Estates του ομίλου Φουρλή.
Αν και εφόσον η δεσμευτική πρόταση εξαγοράς του τομέα έναντι ποσού 115 εκατ. ευρώ γίνει δεκτή (τυπικά αναμένεται η έκθεση αποτίμησης), η Ελλάκτωρ θα εισφέρει νέα κεφάλαια στο ταμείο της, χάνοντας ωστόσο την παραγωγή εσόδων.
Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Ελλάκτωρ τρία χρόνια περίπου μετά την είσοδο του βασικού του μετόχου Reggerborgh Invest έχει διαμορφώσει ταμείο πέριξ των 700 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογιστεί το πιθανό έσοδο από την Ηλέκτωρ, ασκώντας χρηματοοικονομική διαχείριση δανείων και υποχρεώσεων και ακολουθώντας μια επιθετική πολιτική πώλησης assets.
Προφανώς η παραπάνω στρατηγική όφειλε να ανταμείψει και τους μετόχους, τη μερίδα του λέοντος την οποία κατέχουν η Reggerborgh Invest και η Motor Oil, καθώς τις επόμενες μέρες αναμένεται να εγκριθεί η επιστροφή κεφαλαίου αθροιστικού ύψους 174 εκατ. ευρώ (0,50 λεπτά ανά μετοχή).
Η Reggerborgh Invest ως βασικός μέτοχος κατέχει ποσοστό 45,17% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας Ελλάκτωρ και η Motor Oil ποσοστό 29,9%. Η είσπραξη εσόδων ως μέτοχος προφανώς «αποδυναμώνει» την εκταμίευση κεφαλαίων για την απόκτηση της Ηλέκτωρ.
Άγνωστο αν τελικά θα διατηρήσει τις παραχωρήσεις
Ο όμιλος Ελλάκτωρ ασφαλώς διατηρεί τον τομέα των Παραχωρήσεων (που παράγει υπολογισμένα έσοδα), αλλά νομοτελειακά θα χάσει μεγάλα assets τα επόμενα χρόνια.
Η διοίκηση του ομίλου διεκδικεί νέα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ και εκτιμά ότι μπορεί να αποκομίζει έσοδα έως και 1 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια (συμπεριλαμβανομένων μερισμάτων), ωστόσο η πρόβλεψη μένει να επιβεβαιωθεί.
Κατά πληροφορίες δε, η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ έχει ήδη προβεί σε κρούσεις πώλησης όλου ή μέρους του χαρτοφυλακίου της.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα, ο όμιλος μέσω της θυγατρικής ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, συμμετέχει σε πέντε από τις μεγαλύτερες συμβάσεις παραχώρησης (Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Ρίο – Αντίρριο, Μορέας), όπως επίσης και στη Μαρίνα Αλίμου με ποσοστό 100%.
Ωστόσο, η περισσότερο επικερδής παραχώρηση, αυτή της Αττικής Οδού, φεύγει οσονούπω από το χαρτοφυλάκιό του Ελλάκτωρ καθώς μεταβιβάζεται κατόπιν σχετικού διαγωνισμού στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.